MBR problemen na install Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Op mijn computer zijn geïnstalleerd XP Pro en Vista 64x. Beiden werden getoond in de keuzemogelijkheid bij het opstarten.

Echter na installatie van Windows 7 zijn de keuze-mogelijkheden vwb welk systeem opstart gewijzigd. De keuzes zijn:
Earlier Version Windows (deze start XP op)
Windows 7
De mogelijkheid om Vista op te starten is dus weg.

Maar nu komt het..... Wanneer ik kijk in W7 explorer dan wordt de partitie met Vista getoond maar de partitie waar XP op staat niet.

Mijn vraag is hoe kan ik de opstart keuzemogelijkheid uitbreiden zodat ook Vista getoond wordt en wat is de rden dat de partitie met XP verborgen is.

Info
xp en vista staan op een primaire partitie van disk 0
W7 op een logische partitie van dezelfde disk

Alvast dank voor het advies
Groet P

Bijlagen

• Partities HDs.JPG
    Partities HDs.JPG
    33 KB · Weergaven: 33
Ja hoe krijg je dus 7 geinstalleert vanaf dvd heb het al meerdere malen geprobeert als hij dus bij expanding files was zei tie dus missing install.wim terwijl hij wel op de dvd staat maar windows 7 ziet er mooi uit en met jou probleem heb ik al vaker gehoord dat tie de parties met xp of vista nie kan vinden verwijder gewoon de windows7 partitie als je da gedaan hebt start hij gewoon weer vista op zo het ik het een keer gedaan bij beta build 6519

Ja hoe krijg je dus 7 geinstalleert vanaf dvd heb het al meerdere malen geprobeert als hij dus bij expanding files was zei tie dus missing install.wim terwijl hij wel op de dvd staat maar windows 7 ziet er mooi uit en met jou probleem heb ik al vaker gehoord dat tie de parties met xp of vista nie kan vinden verwijder gewoon de windows7 partitie als je da gedaan hebt start hij gewoon weer vista op zo het ik het een keer gedaan bij beta build 6519

Wederom een onzinnig advies....

@TS: download en installeer VistaBootPro om het opstart probleem op te lossen:
http://www.softpedia.com/progClean/VistaBootPRO-Clean-40162.html

En het schijfprobleem kun je oplossen door in schijfbeheer schijfletters toe te kennen

Dank voor het advies.
Moet Vistaboot geinstalleerd worden terwijl W7 draait of kan het ook in XP

P

P.S. kan je wat duidelijker uitleggen wat je bedoeld met schijfletters toekennen.
Bijgevoegd is een prntscrn van hoe en waar de partities zich bevinden en welke stationsletters zijn toebedeeld.

Wat mij opvalt is de partitie waarop W7 staat. Het lijkt wel of deze partitie gedeeld wordt met de recovery part welke ook nog eens in FAT32 is ingedeeld. Kan dit een mogelijke oorzaak zijn van het niet optimaal functioneren?

Grt P

Bijlagen

• partities in schijfbeheer.JPG
    partities in schijfbeheer.JPG
    92,9 KB · Weergaven: 44
Nee
1 x XP Pro
1 x Vista Ultimate X64
1 x Windows 7

Wil je aub even kijken naar de bijlage uit vorig bericht dan wordt het duidelijk hoe de structuur is.

P

Heb ik gedaan en daar zie ik zowel Vista X64 als VistaLite, vandaar mijn vraag!

Vista Lite is de naam van de DVD waarop Win7 installatie-bestanden staan.
Ik heb nogmaals de schermafdruk van XP schijfbeheer bijgevoegd

Bijlagen

• partities in schijfbeheer.JPG
    partities in schijfbeheer.JPG
    92,9 KB · Weergaven: 32
Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat je nu precies van die afdruk wilt weten?

De bedoeling van de afbeelding is of je kan vertellen of de partitie waarop Win7 is geparkeerd wel het goede formaat heeft.

Hieronder nogmaals de vraag:
Wat mij opvalt is de partitie waarop W7 staat. Het lijkt wel of deze partitie gedeeld wordt met de recovery part welke ook nog eens in FAT32 is ingedeeld. Kan dit een mogelijke oorzaak zijn van het niet optimaal functioneren?

Alvast dank voor de respons

Met Vistabootpro kan je dat opstertscherm doen ja, omdat je XP niet ziet weet ik niet maar hoort volgens mij wel zo, als je van de C schijf iets afgehaald hebt en voor windows 7 gebruikt is dat gewoon goed. Van de Recovery weet ik dat niet. Even een vraag ik heb de screens gekeken maar ik denk dat je eerst 1 hele C schijf had met XP en een D voor Recovery Je hebt de C schijf in een paar delen opgedeeld software, vista, win 7 ect.. Dan zou dat gewoon goed zijn en moet je vistabootpro installeren voor dat opstartprobleem en je er niks van aantrekken dat de pc in windows 7 geen xp partitie aangeeft.

Jesse

Dank voor alle adviezen.
Ik heb in / onder Win7 VistaBootPro geïnstalleerd en in Win7 de schijfletters toegewezen.
Draait als een zonnetje
Nogmaals dank
Grt P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan