MBR weer herstellen op ander systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb een eigen computer met Win 7 Ubuntu dual boot optie werkend. Een vriend hat hetzelfde, en heeft ubuntu weggegooid en de vrijgekomen ruimte aan Windows toegekend. Het gevolg is een kapote Grub.

Van deze ander computer heb ik alleen het harde schijf gekregen, en dat heb ik via een usb docking bay aangesloten.

Kan ik ook zo de boot loader herstellen, of moet ik deze harde schijf eerst in mijn eigen systeem inbouwen als enige schijf, en dan via het Windows recovery tool de boot loader herstellen?

Oplossing was toch maar de ander harde schijf in te bouwen en dan het ander Windows 7 met mijn eigen DVD te herstellen.

Volgorde: bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
 
Laatst bewerkt:
De hd moet als boot-hd in de bios herkend worden en moet daarom dus op het mobo aangesloten zijn via een sata of ide poort.
 
Klopt. Maar wat ik eerst niet wist is: je kan de harde schijf van systeem A op systeem B herstellen, zodra systeem B (of tenmiste de Windows DVD, de juiste aantaal bits (32 of 64 heeft). Windows is blijkbaar statisch tot aan de inlogscherm...Je moet het maar weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan