Mbr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
866
Wie kan me helpen met het volgende probleem

In een MBR staan de opstart gegevens, de partitie gegevens en eventueel een programmatje zoals bij een HP dat je met F10 naar de recovery parttie kunt gaan.

Wie kan me uitlegen hoe het kan dat na het bijplaatsen van een 3de partitie deze F10 toets niet meer werkt.

Ik weet 100% zeker dat de MBR is verknoeid omdat ik voordat ik de partitie erbij had geplaatst een backup van mijn MBR heb gemaakt. Nadat deze backup terug was geplaats werkt mijn F10 toets weer wel maar was mijn 3de partitie weer weg.

Dus mijn vraag is hoe krijg ik de 3de partitie erop en zorgt dat mijn F10 toets ook nog werkt

De 3de partitie wordt gemaakt met gdisk 1 /cre /pri /for /q /sz:8000
En er wordt een ghost partition to partition op gezet vanaf een andere harde schijf
 
Spiderman,

De gegevens die je aanroept met F10 staan op een verborgen partitie (voor IBM en HP weet ik dit zeker)
Zou het zo kunnen zijn dat gdisk deze partitie niet ziet en hem dus ook niet meeneemt?

Groetjes,

Pieter
 
Hoi Pieter,

Gdisk ziet deze partitie wel, als ik gdisk 1 draai krijg ik keurig de 1ste en de 2de partitie te zien. Dit zou ook niet verklaren waarom na het terug plaatsen van de MBR het probleem weer is verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan