McAfee 8.0 de juiste keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Computerliefhebbers,

ik surf al jaren zonder virusscanner en begin daar de laatste tijd steeds meer problemen mee te krijgen. Zodoende ben ik een beetje gaan kijken naar antivirus-software en kwam ik op Bol.com een aanbieding tegen voor McAfee Virusscan 8.0 Home NL (zie onderstaande beschrijving)

Stop virussen en beveilig uw PC met McAfee VirusScan! VirusScan is een gebruikersvriendelijke anti-virusoplossing die uw PC beveiligt tegen virussen, wormen, Trojaanse paarden, spyware en andere kwaadaardige bedreigingen. VirusScan stopt bedreigingen die afkomstig zijn van e-mail, instant messaging, Internetdownloads, gedeelde bestanden, en nog veel meer. VirusScan schoont geïnfecteerde bestanden automatisch op nog voordat ze uw systeem kunnen aanvallen, en stopt vijandige activiteiten die kunnen duiden op de aanwezigheid van nieuwe bedreigingen die zich proberen te verspreiden. Of u nu een nieuwe computergebruiker bent of een geavanceerde professional, VirusScan biedt ultieme bescherming en garanties met beproefde en geteste detectietechnologie.

Mijn vraag is; lijkt deze virusscanner jullie een goede aankoop of zou ik verder moeten zoeken naar een andere programma?

Mvg Jeroen

Als nod32 aanhanger zal ik mcafee niet aanraden, maar er zijn slechtere keuzes.

McAfee Virusscan is zeker een van de beste, maar om nou te zeggen dat het een gebruikersvriendelijke anti-virusoplossing is. :confused:

Ik zou gaan voor Kaspersky Anti-Virus Personal, staat in de meeste testen samen met McAfee in de top 3, en is een zeer licht en makkelijk te bedienen antivirus programma.

Ik sluit me bij Jozo aan wat betreft de gebruiksvriendelijkheid en raad je of Kaspersky of Norton aan. Ben zelf erg tevreden met Norton.
Gebruik je ook geen firewall?? In dat geval raad ik je aan een combipakket te kopen. Zowel Mac Afee als Norton hebben die. Van Kaspersky en overige weet ik het eigenlijk niet. Er zijn ook redelijk tot goeie gratis producten te verkrijgen als je dat wil. Ik zou dan voor een Viruscanner Avast nemen en als Firewall Kerio.
Kijk maar wat je ermee doet....

Succes,
Raymond

Hoe staat Panda antivirus hier aangeschreven, heb ik nog een trial voor liggen, en mijn norton is bijna ten einde..........

Groeten Oossie

Heb zo'n beetje alle scanner geprobeerd, en van Panda werd mijn PC nog slomer dan van Norton.:(

Ikzelf ben een tevreden gebruiker van Mcafee 8 en hij doet zijn werk goed en qua gebruikersvriendelijkheid niks te klagen

Yep, zoveel mensen zoveel meningen!!;)
Mac Afee blijft gewoon één van de toppers.

Als je een niet zo snelle pc heb zou ik NOD32 gebruiken. Is een zeer lichte virusscanner. Met MCAFFEE heb ik geen ervaring..

Geplaatst door m@rio
Ikzelf ben een tevreden gebruiker van Mcafee 8 en hij doet zijn werk goed en qua gebruikersvriendelijkheid niks te klagen

Ik doel vooral op het installeren en verwijderen van Mcafee en norton, als er een storing in het programma is, is het advies meestal dat je het programma moet herinstalleren, waar je dan toch wel een middagje mee bezig bent.
Met Kaspersky is dat in twintig minuutjes gebeurd :) en ook blijft mijn PC het snelst werken met Kaspersky, en geloof mij er is bijna geen AV die ik niet heb geprobeerd.

Maar ja, ieder zijn geloof.

Over geloof gesproken, de banner van Raymond Bos heb ik maar even geblokt, zit ik niet echt op te wachten.

Laatst bewerkt:
Zoveel meningen, maar ik ga geloof ik toch maar eens panda proberen, alhoewel ik heb nog 21 dagen recht op Norton. Dus heb ik nog ff de tijd om rond te snuffelen.

Groeten Oossie

Geplaatst door Raymond Bos

Kan je ook blokken zonder mee te delen :p

Je kan ook geloven zonder te banneren. ;)

Wat heeft religie met computerproblemen te maken ???

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo

Wat heeft religie met computerproblemen te maken ???

Je Moet in beide geloven, maar ik geloof in geen van beide meer.

Groeten Oossie

Nou nou, dat doet een hoop stof opwaaien!!
Gelukkig heb ik ook een aantal zeer positieve Privé berichten mogen ontvangen van uiteenlopende mensen. Ook één negatieve uiteraard:(
Als ik iets tegen de huisregels doe dan hoor ik het echt graag maar ik geloof dat dit niet het geval is. Mocht dit toch zo zijn dan hoor ik dit graag van een Mod.
Laat ieder in zijn waarde zou ik zeggen. Er worden ook wel eens banners geplaatst van "goede doelen"waar ik persoonlijk ook soms niet achter sta. Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen. We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde en gelukkig maar want dan zou de wereld erg saai worden.
Om toch enigzins gehoor te geven heb ik hem in ieder geval wat kleiner gemaakt.

Laatst bewerkt:
Hee Raymond ben het met je eens!!
Ieder heeft tog zo zijn opvattingen, laat die dan ook in zijn waarde.

Ps.Kan geen priveberichten verzenden hier heb ik geen rechten toe ofzow..:(

Heb je trouwes email Raymond kan je dat ff in Pbtje sturen?
Kank reageren op iets wanneer nodig:D
Alvast Bedankt

Geplaatst door m@rio
En graag nu weer ontopic!!

Ok nu weer ontopic dan. :)

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door m@rio
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door jozo
Ik doel vooral op het installeren en verwijderen van Mcafee en norton, als er een storing in het programma is, is het advies meestal dat je het programma moet herinstalleren, waar je dan toch wel een middagje mee bezig bent.

Laatst bewerkt:
Voor mij nooit meer mcafee!!!

Een vriendin van mij had nog gedeeltelijk Mcafee 8 op haar computer staan.
Maar omdat ze Panda Platinum 2004 gebruikte wilde ze deze graag verwijderen.
Via programmatoegang ging het niet. Want die zei dat ze eerst alle beveiligingsservices moest verwijderen.
Maar die waren nergens te vinden.
Dan maar Mcafee 8 opnieuw installeren. en dan weer via programmatoegang verwijderen. (een uninstall van mcafee zelf was er niet). Weer hetzelfde probleem.
Op de site van mcafee gezocht naar uninstall en die zei dat ik eerst in een map alle .sdf (geloof ik) moest verwijderen en dan via programmatoegang mcafee kan verwijderen.
Dat ging wel goed!
Alleen had ik na de uninstall nog een map met achtergebleven Mcafee troep. Die bestanden allemaal verwijderd, op twee .dll bestanden na. Die kreeg ik met geen mogelijkheid weg:
- Veilige modus
- De processen van Mcafee afgesloten
- Registercleaner gebruikt
- Enz.
Toen kwam ik op het idee om de .dll bestanden te veranderen in .txt. Die geopend met kladblok. Daar alles geselecteerd en verwijderd. opslaan als .dll bestand.
Opnieuw opstarten en toen pas kon ik ze verwijderen!
Dus nooit meer Mcafee!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan