McAfee advertenties blokkeren op mijn smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Hallo,

Ik zit met een zeer irritant probleem. Mijn smartphone (Samsung Galaxy S23 Ultra) wordt gebombardeerd met meldingen van het AV-programma "McAfee". Er zijn wel "118 virussen virussen geconstateerd, die McAfee na een scan wel kan verwijderen". Ik hoef dan alleen maar even een abonnement af te sluiten. Ik heb McAfee nooit geïnstalleerd en heb ook niets met dat programma, maar ondertussen blijft McAfee zich wel opdringen.

Kunnen jullie mij helpen om hiervan af te komen?

Ik hoop dat er een oplossing hiervoor bij jullie bekend is.

B.v.d.

Rob.
 
Of probeer.
De functies die Android-apparaatbeheer biedt zijn vrij basaal.
- Ga naar Instellingen
- Tik op Beveiliging
- Tik op apparaatbeheerder
- Hef selectie van McAfee Mobile Security op.
Stap 2 - De app verwijderen via de standaardfunctie van het apparaat:
- Ga naar het menu Instellingen van de telefoon/tablet.
- Tik op Toepassingsinstellingen.
- Tik op Apps/Applicaties beheren.
- Selecteer McAfee Mobiele Beveiliging.
- Tik op Opties en selecteer Verwijderen.
 
@manamana Er staat niets van McAfee op de smartphone van Ropie58

Dit is geen advertentie, want dan zou er niet gedreigd worden dat er al 118 virussen op je smartphone staan.
Dit is een melding van een website (waar Ropie58 hoogstwaarschijnlijk zelf toestemming voor gegeven heeft) en daartegen helpt geen adblocker.
Je kunt in de instellingen van je browser alle meldingen uitschakelen of alleen de meldingen van bepaalde websites (waar je eerder toestemming voor hebt gegeven) blokkeren.
Zie daarvoor deze uitleg: https://www.androidplanet.nl/tips/chrome-website-meldingen-uitschakelen-android/?amp
 
Dank voor jullie reactie. Ik zal jullie allen even beantwoorden.

@Lange Pier: Ik heb het hier niet over mijn browser of mail, maar over mijn Android smartphone.

@ed Moor: Een goede (gratis?) Adblocker voor mijn Android smartphone zou mij denk ik zeer welkom zijn; zou jij mij er eentje kunnen aanbevelen? Voor wat het waard is: Ik heb wel een goed AV- en malwareprogramma op mijn telefoon geïnstalleerd: "Malwarebytes". Ik werk er ook mee op mijn computer. Het is gratis software (in eerste instantie), maar als je het ten volle wilt benutten, kan je beter een abonnement ervoor afsluiten. Achter dit programma zit ook een prima helpdesk. Zowel met het programma als ook de helpdesk heb ik prettige ervaringen. Bij het scannen van mijn smartphone, heeft Malwarebytes (zoals verwacht) geen bedreigingen gevonden.

@manamana: McAfee is niet- en ook nooit op mijn smartphone geïnstalleerd geweest. Dus jouw 1e advies m.b.t. de McAfee app zal niet nodig zijn. Jouw tweede advies met de meegestuurde link, zal mij hopelijk wel verder kunnen helpen. Ik heb gedaan wat daarin wordt gesteld en heb goede hoop dat het gaat werken. De tijd zal het echter leren. ;)

In ieder geval, ontzettend bedankt dat jullie allemaal hebben willen reageren.

Wordt door mij ernstig gewaardeerd. 👍

Groeten,

Rob. 👊
 
en het mail adres blokkeren heeft ook geen zin.
Dit is telkens anders.
Echt een spammer.
Het eniste wat je kunt doen is het in de prullenbak gooien.
 
@Lange Pier: Ik heb het hier niet over mijn browser of mail, maar over mijn Android smartphone.
Komt niet vanzelf op je smartphone hoor....gaat altijd via iets.

Indien het er wel op staat is het een app, die kun je wissen al beweer je dat die er niet op staat.
 
Nee, dat klopt. Ik zal ongetwijfeld ergens zijn geweest waardoor McAfee werd binnengehaald. Vraag mij alleen niet waar... 🤷‍♂️

en **** (!) Ik kijk net weer even op mijn telefoon en McAfee is weer binnen... 😡

Ik blijf open staan voor suggesties...

Rob.
 
BTW, ik weet niet meer hoe ik er precies ben gekomen, i.i.g. via de Google App, maar het is mij gelukt om daar de McAfee advertentie te achterhalen. Hierin kon ik aangeven dat ik deze adverteerder blokkeerde en er werd mij aangegeven dat ik van deze adverteerder geen meldingen meer zou ontvangen. Afwachten maar weer... 😩
 
Dit lijken mij gewoon push-notificaties die op ordinaire wijze misbruik worden door een schimmig platform van iemand die in Pieter Baan thuishoort met zijn identiteitsstoornis. ;)

Kijk hier eens: https://support.google.com/chrome/answer/3220216?hl=en&co=GENIE.Platform=Android
En kijk even bij de meldingen of er een vreemde site tussen staat. Een screenshot naar hun hosting is ook leuk, die zijn vaak allergisch voor zulke praktijken, en die zorgen ervoor dat die sites plat worden gegooid.

En nee, het is geen virus, of hackaanval. En nee, je hebt ook niks gedownloadt.
 
Pieter Baan... hmmm... geen slecht voorstel. 🤔😉
Inderdaad, kan je een hoop digitaal gespuis van de straat... eh het world wide web van houden.
Gna gna gna!
 
Nog even het goede nieuws ter definitieve (?) afsluiting van dit onderwerp. Ik heb geen last meer van de McAfee-advertenties; ik ben er bij toeval zelf achter gekomen hoe dit op te lossen.

De stappen die ik heb gevolgd geef ik jullie nog even mee; wellicht ter lering en vermaak. 😉

Instellingen --> Apps --> Google --> Openen (linksonder).

Op dat moment kan je door de internetpagina's scrollen die je kennelijk hebt bezocht, Ik wist dat niet en ben inderdaad gaan scrollen en toen kwam ik ineens de McAfee advertentie tegen. Nog steeds begrijp ik niet hoe ik bij McAfee ben terecht gekomen, temeer daar ik niets met dat AV-programma heb. 🤷‍♂️ Door nu op de advertentie te klikken, kreeg ik de mogelijkheid om deze te blokkeren voor verdere toezending, en direct ook daarna ontving ik een tekstje dat ik in Chrome geen McAfee-advertenties meer zou ontvangen. Nu, inmiddels al weer twee dagen verder, inderdaad geen McAfee advertenties meer binnengekregen. Ik denk dat ik er vanuit mag gaan dat het probleem is opgelost. 🤞🏻

Rob 😉
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan