McAfee Firewall 6 - printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Sinds de installatie van McAfee Firewall 6.0.6014 heb ik het volgende probleem:

Als mijn PC niet aanstaat gaat alles goed, maar na verloop van tijd (heb pc normaal gesproken 24/7 aan) kunnen de andere PC's in het netwerk de gedeelde mappen op mijn PC niet meer openen en geen verbinding maken met de gedeelde printer., welke aan mijn PC zit gekoppeld.

Gek genoeg werkt pingen wel perfect en ook kan ik vanaf mijn PC de andere PC's op afstand besturen met PC Anywhere.

Ook als ik mijn firewall en die op de andere machines uitzet, dan werkt he tnog niet.

Gegevens:

Mijn PC:
Windows XP Pro SP2
McAfee Firewall, IP-adressen van andere machines als "trusted" ingesteld
Windows Firewall geheel uitgeschakeld

Andere PC's:
Windows 98 SE
ZoneAlarm

Wie weet raad? Of heeft een idee waar te beginnen...

kan het soms zijn dat je netwerk uitvalt. Wat gebeurt er als je netwerk even deactiveerd en dan terug activeerd.

helaas

dat kan het helaas niet zijn, want alle Pc's kunnen wel gewoon op internet en onderling pingen. Bovendien kunnen de gedeelde mappen van de win98 pc's wel bekeken worden, maar niet die van mij.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat het aan de instellingen ligt van mijn firewall, maar dan vind ik het toch raar dat het eerst wel werkt en vervolgens niet.

werkt nu wel ok

Het lijkt er op dat het na het verwijderen van McAfee Privacy en een aantal keer herstarten van mijn "printserver"-PC het probleem is opgelost.

wel moet ik de printserver iedere keer herstarten als er een update van de firewall is geinstalleerd.

Frankwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan