McAfee geinstalleerd & Norton --> Nu een virus op de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

A technisch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds februarie Mcafee op de computer staan. Afgelopen mei is mijn pc gecrashed, en heb ik de pc naar de winkel gebracht waar ik hem had gekocht(ik had nog garantie)
Die heeft toen voor mij alle verloren bestanden terug gehaald. Toen ik de pc terug kreeg stond Norton anti virus er ook op. Maar heb daarna zelf mcafee er ook weer op gezet.

Ik heb dus nu enkele maanden 2 anti virusscans op de pc gehad die allebei op actief stonden. (ik kon norton bij configuratiescherm--> software niet verwijderen :s)

Toen was vorige maand norton 'over datum'. Ik moest het abonnement verlengen, maar heb ik niet gedaan, en verwijderen bij software lukte nog steeds niet.

Toen begonnen de problemen eigenlijk. Toen kon Mcafee de automatische updates niet meer installeren, want kreeg een foutmelding dat hij geen verbinding kon maken met het internet(terwijl er wel gewoon verbinding was)

Als ik ze handmatig wou installeren, kreeg ik een foutmelding op de site.

Dus toen heb ik gister op de site van mcafee met een werknemer gechat en het probleem voorgelegd, daar kreeg ik het advies eerst mcafee te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Dus kreeg een bestand via de chat toegestuurd om mcafee te verwijderen. Dat lukte. En ik kreeg een link om mcafee er opnieuw op te zetten. Maar die site deed het bij mij niet. Dus ben ik terug gegaan naar de chat, en toen kreeg ik mcafee via de chat toegestuurd, maar toen kwam er een foutmelding in beeld, waarop die werknemer zei: Sorry mcafee kan niet geinstalleerd worden want je hebt een virus.

Oke so far so good?(sorry dat het zo'n lang verhaal is, weet niet welke info allemaal relevant is)

Toen heb ik de mcafee cd gepakt, en mcafee doormiddel van de cd opnieuw geinstalleerd. Toen gaf mcafee de foutmelding dat hij zich niet kan installeren omdat norton geen toegang geeft, en daaronder stond een link naar een tool om norton te verwijderen. Dat heb ik gevolgd en ben nu van norton af.

Mcafee staat erop, de updates zijn gedownload en geinstalleerd...... maaarrrrr

Als ik op het web zit, en ik ga van de ene site na de anderen. Of hier van het ene subforum naar het andere. Krijg ik reclame sites in beeld.

Ik heb de virusscan aangehad, maar die geeft niets aan.
Maar kreeg gister van iemand te horen dat er ook zoiets bestaat als malware en dat ik bij het opstarten f8 moet intoetsen.

Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijderd kunnen worden. Ze zijn dan nl. in gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in veilige modus wordt de malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.
Na het f8 intoetsen, kreeg ik alleen de keuze:

Besturingssysteem die ik wil starten

Microsoft windows xp home edition
Mocrosoft windows xp herstelconsole

Maar niet veilige modus... Ik heb uiteindelijk voor de eerste gekozen.

Maar hoe kom ik er nu achter of ik een virus heb? En hoe ik van de reclame sites af kan komen?

Bedankt voor het lezen van dit lange bericht. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes

mevrouw A technisch

Ik zou MBAM even downloaden en laten draaien.
Goed programma tegen malware :)

Dit is toch echt wel een aparte situatie.
Omdat je blijkbaar wel weet dat 2 anti-viruspakketten op 1 vaak niet goed werkt had je je éérst moeten richten op de verwijdering van Norton voordat je McAfee installeerde.

En ja, net zoals je voor McAfee gebruikt hebt bestaan er ook removal tools van Norton, die bijna altijd ook werken als Norton vooraf al in Windows was geïnstalleerd.
hier staat de removal tool van Norton en ook hier

Wellicht zijn je problemen voorbij als je die removal tool van Norton gedraaid hebt.

Succes,

Tijs.

Dit is toch echt wel een aparte situatie.
Omdat je blijkbaar wel weet dat 2 anti-viruspakketten op 1 vaak niet goed werkt had je je éérst moeten richten op de verwijdering van Norton voordat je McAfee installeerde.

En ja, net zoals je voor McAfee gebruikt hebt bestaan er ook removal tools van Norton, die bijna altijd ook werken als Norton vooraf al in Windows was geïnstalleerd.
hier staat de removal tool van Norton en ook hier

Wellicht zijn je problemen voorbij als je die removal tool van Norton gedraaid hebt.

Succes,

Tijs.

Nee, ik kwam er later pas achter dat 2 virusscannen tegelijk elkaar gaan tegen werken.
Norton heb ik er dus afgegooid dankzij mcafee, die gaf mij een link naar norton tool.
Maartoch nog bedankt voor de link ;)

Ik heb net een programma tegen malware gedownload en laten draaien. Er waren 9 infecties, dus die heb ik verwijderd.

Heb wel het gevoel dat de snelheid van mijn pc is gestegen. Duurde eerder best wel een tijdje voordat ik op een site aankwam. Nu drukte ik enter en stond de site al voor me neus.

Ik heb tot nu toe ook nog geen reclame sites voor me gehad.

So we will see!

Thank you peoplesss!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan