Mcafee met analoge lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulsyl

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
M'n vader heeft nog geen adsl en neemt deze ook niet ivm te weinig internetgebruik. Z'n huidige antivirus software lijkt niet goed te werken op z'n analoge lijn. De updates worden niet goed uitgevoerd. Het is 1 van de laatste versies. Kan dit te maken hebben met hetgeen dat de nieuwere versies allen nog voor breedband geschikt is?:(

Heeft niet echt met de verbinding te maken, wel of aan de systeemvereisten wordt voldaan voor zo'n zwaar Antivirus-programma. Mogelijk is een gratis Antivirus produkt een optie, vergt weinig van de pc: klik > Overzicht gratis virusscanners De eerste 3 worden het meest gebruikt.

Sorry hoor, maar als iemand een analoge lijn heeft wil dat nog niet zeggen dat ie met een fossiele pc zit te werken hoor. Hij heeft een 3.0 Ghz en 256 mb. Niet echt een simpel pctje dus.

Als je mijn antwoord zo hebt begrepen is dat niet mijn bedoeling geweest. Vaak wil het helpen het programma opnieuw te installeren na zorgvuldige verwijdering. Als er nog een foutmelding is, gaarne even posten, mogelijk herkennen Mcafee-gebruikers dit.

Er zijn geen foutmeldingen, maar de update kan je in deze versie('k weet ff niet welke) niet meer zo configureren dat je kan kiezen wanneer je wilt updaten. Normaal bij ons doet ie het vanzelf, maar ik ben altijd online. M'n pa echter maar een paar miniuten per dag/week. Vroeger deed ie eerst zelf handmatig de update en dan ging ie pas naar internet.

P.S. Het is niet de legale versie

De virusscanner van McAfee is zeker geen "zwaar" programma, tenminste als we de minimum systeemvereisten mogen geloven: Min. 32 MB RAM.
Wellicht kan je vader de verbinding eens wat langer open laten staan om het programma de kans te geven om te zoeken naar de laatste updates. Verder moet je je bij McAfee registreren om de updates te kunnen ontvangen. Bij de afronding van de installatie van het programma wordt hier al om gevraagd. Tenslotte kan er ook eens gekeken worden naar het Security Center waar de updateinstellingen kunnen worden aangepast. Wellicht zijn de instellingen zo dat er alleen handmatig kan worden geupdated. Klik met rechts op het rode M-icoon rechts beneden en klik vervolgens op updates. De rest wijst zich vanzelf.

Veel succes! gkesler

Laatst bewerkt:
We hebben de software geregistreerd, maar volgens m'n Pa doet ie het dan nog niet goed. Ik had bij mezelf nl. ook al gekeken maar kon niets anders vinden dan bij hem. Daarom dacht ik dat het misschien aan de analoge lijn kon liggen. Hij zal zelf wel iets verkeerd doen, dat gebuerd wel vaker. Ik zal binnenkort weer eens "puinruimen" in z'n pc.:confused:

Bedankt voor de reacties.

Jullie kunnen in elk geval heel gemakkelijk controleren in hoeverre de McAfee virusscanner is bijgewerkt: selecteer met de rechter muisknop in het rode M-tje de optie virusscan, vervolgens kies je de optie over/about (2e van beneden) Je ziet dan het scherm van het programma met een aantal gegevens. Als je dan kijkt naar de datum die achter "Dat File Created" staat kun je zien tot wanneer de virusscanner van je vader is bijgewerkt. In principe mag de datum bij een automatische update niet langer als een week oud zijn.

nogmaals succes!

gkesler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan