McAfee probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Ik had een heel security systeem op me pc geïnstalleerd van McAfee.
De Virus Scan hiervan werkte niet goed en dus heb ik hem van me pc af gehaald (netjes met de uninstall).

Nu komt het probleem:
Bij heel veel functies op me pc zoals zoeken, wachtwoorden e.d krijg ik deze foutmelding:

Titel: CommonShell
Bericht: I Need ResXX\McShield.dll

Je kan alleen op OK drukken en dan verschijnt dit bericht weer. Zo omgeveer 10 keer en dan kan je nog niet doen wat je wil, omdat je dan een wit venstertje krijg, zonder iets erin!

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen!

Alvast bedankt,

Roy

McAfee heeft een gratis chat helpdesk in het nederlands, tijdens nederlandse kantooruren, tot 's avonds een uur of 22:00.
Als je een legale versie hebt, dan helpen ze je gratis.

Herinstalleer en deïnstalleer misschien even opnieuw :)

James :)

Die helpdesk wordt niks, heb geen orriginele.

Ik ga nu even overnieuw installeren en daarna deïnstalleren.

Roy

royduin zei:
Die helpdesk wordt niks, heb geen orriginele.

Ik ga nu even overnieuw installeren en daarna deïnstalleren.

Roy
Misschien is dát het probleem wel, heb er tenminste verrekte weinig over gevonden en al helemaal niet echt een oplossing.

Ik gebruik zelf ook McAffee en daarbij vallen de volgende dingen op. Wanneer je een systeemherstel uitvoert en er is tussentijds een update geweest van Mac. dan moet je je opnieuw aanmelden!! En bij Spy bot kan ie ook wat weg halen bij McAffee. Tis maar dat je het weet!

Nu heb volgende probleem:

Als ik McAfee overnieuw wil installeren krijg ik ook die fout en blijft de installatie een wit venstertje!

Is er geen programma die echt alles van McAfee dat op me PC staat eraf haalt??

Roy

Je kan wel proberen met ccleaner : http://www.ccleaner.com (vergeet niet de yahoo toolbar tijdens de installatie uittevinken.) Gebruik de problemenfunctie en herstel de fouten. Download ook regcleaner: http://www.worldstart.com/weekly-download/programs/regcleaner.exe Start het op en vink alles aan wat met mcafee te maken heeft doe dit op alle tabbladen en druk op de toets in de rechterbenedenhoek. Herstart je pc normaal zou dan alles moeten weg zijn. Als je wel eerst de map had verwijdert.

Bedankt voor je antwoord, ga vanavond het proberen!
Nu eerst even naar het zwembad ;)

Roy

Voor wanneer de registry cleaners niet werken:

Als je even het register induikt via:
  • Start >> Uitvoeren...
  • Typ regedit en enter.
dan moet je even naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Installer\Products zoeken. In die map zitten allerlei mappen met lange namen zoals 4BF1567AE2CA0204092E7BC1C873F984.

Klik een voor een op die mapjes en kijk telkens bij het rechterkader of er bij ProductName ergens McAfee of iets dergelijks verschijnt. Zoja, mag je die map verwijderen. Ook mappen die bij ProductName helemaal niets dragen mag je verwijderen.

Ik heb bijde programma's hierboven genoemd uitgevoerd, daarna heb ik handmatig alle dingen met de naam mcafee uit het register gehaald. Daarna heb ik nog gezocht naar ResXX en McShield.dll maar daar was niks van te vinden.

Het grote probleem is: Dat bij heel veel toepassingen die fout nog steeds verschijnt, ben bang dat het niet in het register zit.

Roy

Probeer gewoon de bestanden te zoeken via zoekfunctie in windows. Moest je het niet kunnen verwijderen gebruik dan unlocker ,rechts op drukken en voor vrijgeven kiezen dan kan je het verwijderen : http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml
Ga ook naar start,typ bij uitvoeren msconfig ga naar het tabblad opstarten en kijk of je daar nog iets vind van mcafee zoja haal dan de vinkjes weg en bevestig met toepassen en ok.

Nog een probleem, als ik het zoeken wil openen dan krijg ik de fout ook, dus ik kan niet zoeken!

Iemand nog een idee??

Roy

Probeer eens een systeemherstel naar een tijdstip voordat je McAfee erop gezwierd hebt.
Als dat niet helpt, zal het Windows opnieuw installeren worden vrees ik. Het zit gewoon door heel je systeem.

Hoe gaat dat systeem herstel precies? Ik heb het al een aantal keren eerder geprobeerd, maar als ik de windows XP cd in me pc stop en dan kies voor systeem herstel dan moet ik mijn administrator wachtwoord intoetsen en vervolgens heb je hetzelfde al in MS-DOS, er gebeurd niks.

Roy

Lees dit topic even. (vooral het gedeelte "terugzetten van een eerder gemaakt herstelpunt".)

Ik heb echt alles geprobeerd, hulp gevraagd aan mensen die er nog meer verstand van hebben als mij, maar de beste oplossing was hem overnieuw installeren!

Ik heb me pc gisteren helemaal overnieuw geïnstalleerd!

Evengoed nog bedankt voor jullie hulp,

Roy

geluk!!

Ik had net hetzelfde probleem!

Het is me gelukt om alles goed te krijgen zonder mijn PC opnieuw te installeren!

De oude versie van McAfee die ik geinstalleerd had staan heb ik opnieuw weten te downloaden. Toen ik die installeerde kreeg ik inmens veel foutmeldingen, maar toen ik erdoorheen was kon ik hem veilig en wel zonder fouten weer verwijderen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan