Mcafee Security Suite automatische updates werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianka_jj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Beste experts,

Ik ben maar een leek op computergebied. Als het allemaal werkt zoals het hoort, dan heb ik geen problemen. Maar als er iets niet goed gaat, weet ik niet meer wat te doen. Wie kan mij helpen met het volgende probleem (svp in jip-en-janneketaal, zodat ik het ook nog kan volgen).

Ik heb sinds ruim een half jaar legaal McAfee Security Suite. Zonder problemen. Twee weken geleden echter kreeg ik na de automatische update ineens de melding dat ik voor voltooiing van de installatie de pc opnieuw op moest starten. Dit heb ik gedaan en verder die dag geen problemen meer gehad. Na de volgende automatische update kreeg ik weer dezelfde melding en heb ik dus de pc weer herstart.

De geplande scan van dat weekend erop startte niet automatisch, dus ik heb de pc maar handmatig gecand. Resultaat: geen geïnfecteerde bestanden. Vreemd was echter dat bij het "wachtschermpje" na het opstarten van Security Suite niet meer de melding kwam dat de beveiligingswaarden werden verzameld.

Vanaf die handmatige scan werkten ook de automatische updates niet meer automatisch en heb ik dagelijks Security Suite handmatig laten updaten. Hiermee heb ik de eerste dagen nog updates binnengekregen (en ik hoefde niet meer opnieuw op te starten), maar de afgelopen week zegt Security Suite dat al mijn systemen up-to-date zijn. Dit kan natuurlijk zo zijn, maar ik vertrouw het niet helemaal...

Natuurlijk heb ik contact opgenomen met McAfee en zij mailden terug dat zij eea gaan uitzoeken. Maar zo ondertussen geloof ik niet meer dat het een McAfee-probleem is.

Ik heb nl met mijn lekenkennis vorige week ook nog Trend Micro Housecall over mijn pc laten draaien. Gevolg: 4 trackingcookies maar geen geïnfecteerde bestanden. De trackingcookies heb ik verwijderd.

Gisteren heb ik AdAware en Spybot mijn pc laten scannen. Gevolg bij de eerste scan: 27 (!) trackingcookies in één week. En dat terwijl ik AdAdware vaker loslaat op mijn pc en ik gemiddeld uitkom op 1 à 2 cookies per week. Die blokkeer ik dan meteen in mijn Internet Explorer (extra - internet instellingen - privacy). Maar nu bleek dat die 27 cookies die gisteren werden ontdekt, allemaal al eerder door mij waren geblokkeerd. Op de een of andere manier zijn ze dus door de blokkade heengeglipt.

Ik vrees dus dat ik ergens een virusje heb opgelopen? En dat terwijl ik altijd zo voorzichtig ben (geen vreemde mails openen, geen vreemde sites bezoeken, virusscanner etc).

Een uitgebreid verhaal, voor misschien een heel klein probleempje, maar ik kan het met mijn beperkte computerkennis niet korter vertellen.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt en groeten,
Marianka

Laatst bewerkt:
Marianke

Download superantispyware van superantispyware.com en laat de gratis versie draaien op je pc

Als ik het goed begrijp zijn de tracking cookies het enige ‘probleem’.
Maar die kleine bestandjes kunnen geen kwaad, dus is er eigenlijk niets om je druk over te maken.
Wil je meer over cookies weten kijk dan hier.

Dat je na een update de computer opnieuw moet opstarten is ook een normaal verschijnsel als dat één keer in de zoveel tijd gebeurt.

Voor jou gemoedsrust kun je eventueel nog een online scan doen met Kaspersky en Superantispyware (gratis versie) laten scannen, maar ik zie geen vreemde zaken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan