Mcafee site adviser in Google Chrome aanzetten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Als ik IE 8 gebruik dan heb ik een taakbalk van MCafee site adviser.Deze kijkt als ik een website open als die wel veilig is.
Nu heb ik gisteren ook Google Chrome geinstalleerd.Maar hier zie ik Mcafee sit adviser niet.
Werkt dat niet bij Google Chrome?

grtjes Dag

Als ik IE 8 gebruik dan heb ik een taakbalk van MCafee site adviser.Deze kijkt als ik een website open als die wel veilig is.
Nu heb ik gisteren ook Google Chrome geinstalleerd.Maar hier zie ik Mcafee sit adviser niet.
Werkt dat niet bij Google Chrome?

grtjes Dag

kort maar krachtig
NOPAH! :)

wel bij firefox
is altijd veel beter dan IE of chrome

Ben firefox aan het uit proberen.
Maar zie hier ook geen taakbalk van MCafee site adviser?

grtjes dag

Ben firefox aan het uit proberen.
Maar zie hier ook geen taakbalk van MCafee site adviser?

grtjes dag

eerst de browser daarna de addon installen :)
bij extra en dan addons even kijken of hij wel aanstaat.

Hij staat daar aan.
Hoe zie ik nu dat het geen veilige pagina is?

grtjes dag

als het goed staat hij rechts onder in je browser (zie plaatje)
sshot1e.png

als je dan google afzoekt zal je zien dat het werkt.

Vergeet niet nogmaals eerst de browser installeren en daarna pas de addon anders is mogelijk dat het niet gaat werken!
Als je mcafee installeert dan gaat hij zoeken naar browsers die op je pc staan, als firefox er niet op staat zal hij die ook niet op firefox installeren!

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij wil gebruiken, maar ik ben op z'n zachtst gezegd niet meer enthousiast over McAfee SiteAdvisor.
Ooit was dat 'n zelfstandig bedrijfje met 'n geniaal idee. Ik heb nog uitgebreid geholpen met het beta-testen van SiteAdvisor (zoals het eerst heette). Dus ik ben bepaald niet bevooroordeeld tegen hun.

Op 'n gegeven moment hebben ze 't helaas verkocht aan McAfee. Vanaf dat moment is de kleine add-on veranderd in 'n joekel van 'n programma, barstensvol reclame voor McAfee. Nou is dat nog niet zo erg, 't is uiteindelijk gratis.
Maar er staan ongelooflijk veel sites ten onrechte als onveilig gemeld. Als je toevallig malware op je site hebt (gehackt) op het moment dat ze langskomen, kom je op hun rode lijst. Logisch. Maar het is vrijwel onmogelijk daar ooit weer af te komen. Ze reageren ook niet op mailtjes, in tegenstelling tot de oorspronkelijke makers.

Wat nog veel erger is: ik heb op mijn site zo'n 600 links naar sites die met sitebouw te maken hebben. Als ook maar 1 van die sites door McAfee wordt gepromoveerd tot gevaarlijk, wordt mijn site ook gelijk gevaarlijk. Alleen vanwege 'n link naar 'n site die vermoedelijk is gehackt. En sites die naar mijn inmiddels 'rode' site linken, worden ook gepromoveerd tot 'rood'. En sites die daar weer naar linken... enz. Ik denk serieus dat het 'n kwestie van tijd is voor het hele internet onveilig is, volgens McAfee.
Dit is natuurlijk wel 'n leuke manier om mensen bang te maken, zodat ze je beveilingssoftware kopen.
Het regent dan ook klachten op de site van SiteAdvisor. Je kunt daar reageren op hun beoordelingen na registratie. Maar al staat er honderd keer dat 'n site safe is, er komt geen reactie en de site blijft onveilig, volgens McAfee.
Ik heb 't eraf gegooid omdat er zo onwijs veel valse waarschuwingen kwamen. Dat maakt 't echt volstrekt waardeloos.

In Firefox zit 'n blokkade tegen sites met malware ingebouwd. Die is in samenwerking met Google, StopBadware, en nog het een en ander. Die is wel betrouwbaar, hoewel niet waterdicht. (Niets biedt 100% bescherming.) Maar als Firefox waarschuwt, dan weet je zeker dat er echt iets mis is. En die sites worden ook weer van de blocklist afgehaald, als ze zijn opgeschoond.
Ik neem aan dat in Google Chrome dezelfde bescherming is ingebouwd. Safari en Opera weet ik niet.

Kortom: iedereen moet 't zelf weten, maar ik vind dat McAfee 'n uitstekend product heeft gedegradeerd tot 'n waardeloze verzameling reclame.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik SiteAdvisor ook uitgeschakeld en zet het bij niemand meer erop.

nou had ik ook wel een klein vermoede dat er iets niet klopte...
maar ja mcafee is opzich een erken bedrijf dus je zal zeggen goed!
Jammer om dit te lezen...
gelukkig kan ik wel vertrouwen op AVG toch?

Volgens mij is AVG prima.
Op zich is het idee van dat SiteAdvisor ook nog steeds goed. Maar 't probleem is dat McAfee 't niet bijhoudt. Ze willen kennelijk wel de reclame, maar investeren niet in de mensen om normaal te communiceren en zo. Een keer 'n link naar 't site die linkt naar 'n site die linkt naar 'n site die ... waar ooit malware op heeft gestaan, en je staat gelijk zo'n beetje levenslang op de zwarte lijst.
Die linkscanner van AVG (ik neem aan dat je die bedoelt) scant op het moment zelf, voorzover ik weet.
SiteAdvisor is de enige, voorzover ik weet, waar je vrijwel niet meer afkomt.

en hoe is die spywareblaster? die Mik Zjegger aanrade?

Spywareblaster werkt heel anders. Het blokkeert sites via het register. Maar daarbij gaat het om 'n beperkt aantal sites die echt langdurig 'fout' zijn, niet om met malware geïnfecteerde sites (daar zijn die waarschuwingen van Firefox/Google wel goed voor).. Wel heel nuttig.
Alleen zit (of zat?) er in IE 8 'n bug, waardoor IE 8 echt liederlijk traag opstartte als ue SpywareBlaster gebruikte. Ik weet niet of dat nog zo is. Ik gebruikt het wel op m'n Windowssysteem, maar daar maakt de opstarttijd me niet uit want ik gebruik het alleen om sites te testen.
De enige goede werking tegen sites die op dít moment fout zijn die ik ken is het systeem van Google/Firefox. En IE schijnt ook zoiets te hebben, maar dat ken ik niet. Ook niet nodig omdat ik alleen m'n eigen sites bekijk met IE. En meestal zet ik er geen malware op :D
'n Andere mogelijkheid, vergelijkbaar met SpywareBlaster, is 'n hosts file. Daarin blokkeer je vele duizenden sites waarvan bekend is dat ze tracking cookies installeren, pop-ups met reclame tonen, enz., enz. Dat gebruik ik wel, werkt ook op Linux prima. Je moet 't alleen zelf bijhouden. Vroeger kreeg je 'n mailtje als er 'n nieuwe was, maar dat kostte te veel bandbreedte. Dit vertraagt IE niet. En werkt voor alle browsers, omdat 't gewoon het domein blokkeert.
Is hier te vinden, met 'n gebruiksaanwijzing:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Laatst bewerkt:
HOSTS-file is een goede aanrader,heb 't zelf al jaren maar was vergeten 't te vermelden.
Met dank aan @Goeroeboeroe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan