McAfee SiteAdvisor

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan39

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Goede Middag,

Sinds gisteren springt McAfee Site Advisor op rood bij een bezoek op RTLnieuws.nl.
De melding is als volgt:

ads.pubmatic.com/AdServer/js/syncuppixels.html kan een schending van browserbeveiliging veroorzaken.
Waarom bent naar deze pagina geleid? Bij onze testen heeft deze site geprobeerd onrechtmatige wijzigingen op onze test-pc aan te brengen door gebruik te maken van een beveiligingsprobleem van de browser. Dit is een ernstig beveiligingsrisico waardoor de pc geïnfecteerd kan raken.
unquote

Ga je op google zoeken naar rtlnieuws dan zijn alle pagina's groen aangevinkt.
Echter wil je op de site geeft McAfee weer dezelfde waarschuwingen.

Nu weet ik dat Symantec ook een online advisor heeft : Norton Safe Web
daar heb ik Rtlnieuws getest en die kwam daar als safe uit de bus.

Aangezien ik graag op deze site ook nieuws/video's bekijk luid mijn vraag als volgt:

a) Hoe is mogelijk dat de ene Advisor de site als een ernstig beveiligingsrisico ziet en de
andere (Norton safe web) de site safe acht?

b) Wat adviseren jullie eventueel in dit geval omdat het een site is die regelmatig bekeken
zal worden door internetgebruikers.?

Ik maak gebruik van Windows XP home edition en Internet Explorer 8 mocht dat
nodig zijn.

Mvgr. Marjan

Marjan,

SiteAdvisor geeft géén waarschuwing voor RTLnieuws.nl maar voor reclame die afkomstig is van het domein ads.pubmatic.com en wordt vertoond op een RTLnieuws webpagina.

Op veel van de grote nieuwssites wordt reclame weergegeven die niet van die nieuwssite zelf afkomstig is maar van een advertentienetwerk van derden. Te vergelijken met de Google advertenties die je op veel websites ziet.

McAfee waarschuwt voor een specifieke pagina (of iFrame) van ads.pubmatic.com, namelijk voor syncuppixels.html

Grote kans dat deze pagina steeds anders is en dus de ene keer onschadelijk is en de andere keer wel schadelijk is. Afhankelijk van de op dat moment getoonde advertentie + link.

Bedankt lightframe

Dus als ik goed begrijp kan ik de waarschuwing negeren Rtl nieuws
openen maar afblijven van de reclame links?

Mvgr.

Inderdaad, gewoon niet op die reclame klikken helpt een boel.

Of direct het hele domein ads.pubmatic.com blokkeren in je beveiliging of hosts bestand.

Hallo Lightframe

Op gewone PC heb ik het domein ads.pubmatic.com geblokkeerd bij extra-internetopties-
internetrestricties- instellingen.
plus bij privacy per website instellen.

Moest wel bij tabblad algemeen vinkje plaatsen bij gebruikers mogen websites bekijken waarvoor geen restricties gelden. Anders moest ik bij elke willekeurige website
toestemming gaan verlenen.
Nu kan ik op deze pc gewoon weer op rtlnieuws.

Op de laptop heb ik hetzelfde probleem, daar geeft mcafee dezelfde melding.
Dus daar ga ik hetzelfde doen.

Dus bij deze is mijn probleem denk ik verholpen hartelijk dank.

mvgr

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan