McAfee TMP-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

muziekboot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Ik heb al een tijdje McAfee geinstalleerd. Nu valt mij op dat in de map
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\McAfee\VirusScan\Data
enkele honderden bestanden staan met de naam TFR*.TMP. Elk bestand is 8.192 kB groot; tesamen is het bijna 3 GB.
De extensie TMP suggereert dat het tijdelijke bestanden zijn.
Wie weet waarvoor deze bestanden dienen? Kan ik deze zondermeer verwijderen?

Hoi muziekboot

Ja het is een lekker vreemd gedrag, maar om zo op ten duur geen schrijf ruimte op je schijf meer over te houden wel handig.
Kan me dat helemaal niet voorstellen hoor en er zal iets niet goed zijn ook bij dat type virusscanner.

De temp files zijn inderdaad tijdelijke bestanden en word gebruikt tijdelijke informatie in op te slaan.
Maar dat is niet altijd het zelfde en waarvoor ze nodig zijn kun je een beetje zien aan waar ze staan.
En het is goed dat je bij twijfels eerst info gaat zoeken, want het iets anders dan als in de map temp staan.
Ze staan bij Documents and Settings\All Users\ ze hebben te maken met de documentatie van iedereen die van de pc gebruik maakt.
En dan bij McAfee\VirusScan\Data, ze hebben dan te maken als documentatie gegevens van iedere gebruiker van de pc en van toepassing alleen voor dat programma.
Dus als ik me niet vergis houd je anti-virusscanner iedereen bij die inlog op je pc en dienen daarvoor.
En kreeg het idee dat je een type voor bedrijven gebruikt of op zijn engels corporate.

En in hoek gezocht denk ik dat je een anti-virusscanner met een 5300 Engine heb wat het probleem veroorzaakt.
Een update van die 5300 Engine zou het probleem oplossen volgens de info van deze pagina

Ik zie het wel of ik allemaal wel goed heb, anders is het type anti-virusscanner wel handige info en eventueel het type besturingsysteem.

Groetjes Ragdoll

Ik heb maar één gebruiker gedefinieerd op mijn PC. En ik heb geen bedrijfslicentie, maar een particuliere 3-userversie.
Ik zal eens kijken of McAfee zelf ergens een forum heeft waar ik deze vraag kan posten.

Nou, ik heb die TMP-bestanden eerst ergens anders neergezet en later verwijderd. McAfee blijft normaal functioneren.
Deze kan worden gesloten.

Is het nou dan opgelost of moet je om de zoveel tijd een aantal gig aan tmp bestanden gaan verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan