mcAfee Virusscan 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiam39

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Deze gebruik al een tijdje, werkt perfect alleen het vervelende splash screen als windows wordt gestart wil ik graag weg hebben? Je weet wel dat opstartschermpje van mcAfee, dit krijg je iedere keer te zien als je windows opstart.
Wie helpt mij even verder.

Roald

Hier staat het voor versie 8 maar ik neem aan dat het ook voor jou versie zal werken,

http://www.tech-notes.nl/other/mcafee-splashscreen-verwijderen.php

LET OP!!
Maak altijd een backup van je register alvorens erin aan de slag te gaan!

Het probleem met skipping splashscreen mcAfee heb ik opgelost d.m.v. een optie in het programma zelf, en er was een mogelijkheid om dit uit te vinken..
Maar nu heb ik nog een probleem en misschien zijn er ook anderen die dit ook gehad hebben en dat is dat ik het programma Virusscan 11 geinstalleerd heb en wil kijken naar nieuwe updates dat hij dan vraagt of ik het produkt wil registreren. Als ik dit niet doe kan ik niet updaten. Dus ik zeg gewoon ja maar vervolgens gebeurt en niets meer. Ik krijg niet een schermpje te zien waar ik me kan registreren. Heeft iemand anders dit ook gehad?? En wat te doen???

Roald

Waar heb je het programma vandaan dan?
Vaak moet je tijdens de eerste installatie al een key ingeven...heb je die?

Waar heb je het programma vandaan dan?
Vaak moet je tijdens de eerste installatie al een key ingeven...heb je die?

Via het bedrijf waar ik werk hebben we een antivirusprogramma gekregen voor thuisgebruik. Betreft mcAfee virusscan 11 versie. Via een grantnumber op de mcafee-site kunnen we het programma downloaden en installeren. Alleen als de installatie klaar is en je wilt updaten dan moet je je laten registreren. En dat lukt nou net niet.
Misschien dat er mcafee programma hiervoor op mijn pc dit blokkeert. Ik werk met Windows XP home SP2. Heb al een speciale tool van mcafee (remove) gebruikt om echt alles van mcafee van mijn pc af te halen. Zal vanavond ook ccleaner gebruiken want misschien dat er in het register nog een verborgen sleutel zit.

Roald

Je kan McAfe compleet verwijderen ( weer via dat tooltje ) en dan kan je McAfee opnieuw installeren en dan kan je je direct registreren en heb je daar geen last meer van.

Je kan McAfe compleet verwijderen ( weer via dat tooltje ) en dan kan je McAfee opnieuw installeren en dan kan je je direct registreren en heb je daar geen last meer van.

Sorry dit heb ik al geprobeerd, maar werkt niet. Op de één of andere manier werkt het niet. Het aanmeldschermpje krijg ik niet te zien. Of hij blokkeert wat of op de pc (register) staat ergens nog een sleutel van mcafee. Iemand nog een idee??

Je hebt McAfee nu dus pas geinstalleerd, kan je nu niet McAfee openen en dan ergens kiezen voor Registreren / Activeren / Register / Activate of een vergelijkbare optie.
Bij de meeste programma's is dat een van de grootste knoppen.

Je hebt McAfee nu dus pas geinstalleerd, kan je nu niet McAfee openen en dan ergens kiezen voor Registreren / Activeren / Register / Activate of een vergelijkbare optie.
Bij de meeste programma's is dat een van de grootste knoppen.

Probleem zit in als je mcafee wilt gaan updaten, dan vraagt hij om te registreren en dat lukt niet. Krijg namelijk geen registartieschermpje van mcafee te zien. Op mijn laptop lukte dit wel maar op mijn andere pc dus niet.

Heb je de door mij aangedragen manier geprobeerd ??

En als je dan een andere browser installeerd bv firefox ?

Als dat het probleem is krijg je daar een melding van in IE.

Wat heeft een browser ermee te maken?

Het heeft toch gewoon te maken met McAfee zelf.:confused:

Vreemd geval.

Schakel alle lopende programma's eens uit en deinstalleer McAfee via het bekende removal tooltje en doe daarna dit:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Daarna moet je je pc opnieuw opstarten en schakel je weer alle lopende programma's uit en dit keer installeer je McAfee weer, zonder lopende programma's dus.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan