mdb op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb een vb project met een mdb. Alles werkt perfect als ik de mdb ergens op mijn hd zet, maar het gaat verkeerd als ik hem ergens op internet zet.

ik heb deze code

PHP:
            con = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & dbLocation & ";")

dit werkt

PHP:
Public dbLocation As String = "C:\Documents and Settings\admin\desktop\myDb.mdb"

dit werkt niet

PHP:
Public dbLocation As String = "http://www.myServer.com/myPath/myDb.mdb"

hoe moet ik een web adres opgeven?

Voor zover ik weet kan je nooit over het internet een MDB bestand op die manier openen. Een MDB Database kan je alleen lokaal openen.

Je zou dan eventueel voor MySQL moeten kiezen, die kan wel op afstand benaderd worden.

Een access database zou je bv via ASP kunnen benaderen op internet, niet rechtstreeks op de manier die je probeert. Kan overigens wel op een LAN:
Code:
Public dbLocation As String = "\\server\share\myDb.mdb"

MySQL is geen optie omdat ik die niet kan benaderen van buitenaf (zo is het toch op mijn server)

Ik ken wel wat php, maar nog geen asp :(

Blijkbaar is dit dus niet echt mogelijk, maar toch bedankt voor de hulp :)

je kan hem natuurlijk wel direct downloaden (via je programma), schrijven/lezen en als het veranderd is weer uploaden... maar dat is een beetje omslachtig denk ik. Wat wil je er precies mee?

ik wil in mn proramma een nieuws label hebben dat zn inhoud haald uit die mdb.

Er bestaat hier een klein trukje voor:

je plaatst de mdb en jouw programma op de server bij de website en je runt je programma
vanaf de webserver. Zo heb je geen last met WAN-paden.

dat is in mijn geval spijtig genoeg geen optie.

ik kan het wel oplossen met een textbestand. heb echter hetzelfde probleem als met die mdb: ik weet niet hoe ik dat bestand moet aanspreken.

System.Net.Sockets.TcpClient

Daarmee kan je dat bestand bytewise inlezen en/of wegschrijven en dan met een
memorystream (System.IO.MemoryStream) converteren naar String (CType).

Er is nog iets simpelers:
My.Computer.Network.DownloadFile
My.Computer.Network.UploadFile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan