MDE bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

centurion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Beste lezers. Ik heb een programma in access gemaakt waar een 10 tal mensen mee werken. Het programma maakt gebruik van een eigen system.mdw waar de gebruikers en hun rechten zijn vermeld. Ik wil er eigenlijk een MDE file van maken maar die optie is niet (meer) beschikbaar. Is er een mogelijkheid hier toch een MDE file van te maken??

Wil je een MDE file van een MDW maken? Dat kan niet. Dat kan alleen met een MDB file.
De MDW file is de workgroup file en is voldoende beveiligd. Maak een MDE file van je FE en timmer je BE dicht zodat niemand deze zonder meer kan openen.

Enjoy!

Nee, ik wil geen system.mdw veranderen in een MDE maar de DB zelf. Volgens de help functie moet ik eigenaar zijn en ook een wachtwoord voor de VBA code opgeven. Dat heb ik gedaan, maar de functie is niet beschikbaar.

als je je database window ziet dan zit het onder de menu structuur: Tools|Database Utilities|Make MDE file.

Welke access versie gebruik je?

Ik gebruik access van ms office xp. De toets "make mde file" is grijs, niet bedienbaar.

Standaard wordt in Access 2002, bij het aanmaken van een nieuwe database de Access 2000 indeling gebruikt. Hiervan kun je Access 2002 geen mde bestand maken.
Oplossing: converteer het bestand naar de Access 2002 indeling, en je zult zien dat nu de optie om er een mde bestand van te maken wel beschikbaar is.

Ik heb het opgelost door alles in een nieuwe db (acces 2002) te importeren. Het heeft even geduurd i.v.m. tijdgebrek. Bedankt voor de reacties.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan