MDE-file maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle55

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2006
Berichten
89
ik zou een mde -file willen maken maar access laat me dat niet toe...
hij zegt eerst te converteren, dat doe ik endan werkt het nog niet.
wat moet ik doen?

Dank

Mvg

Veerle
 
Kan zijn dat VBA code fouten bevat.
Compileer eerst je code:

- open een bestaande of nieuwe module
- het Microsoft Visual Basic scherm wordt geopend
- kies in de menubalk voor Debug -> Compile

Los VBA fouten op.
Zet over naar MDE.
Maak wel eerst een kopie van je MDB bestand!

FESTER
 
mde is toch volledige beveiligd en niemand kan er toch in...
ik druk op de shift en kan zo weer in mijn database-venster

zou graag mijn db zo willen dat iemand er niks meer aan kan veranderen
met een mde hebben ze me gezegd maar lukt niet zo echt...

Mvg

Veerle
 
Dat klopt. Een MDE is geen .EXE.
Van een access toepassing kun je ook geen .EXE maken.
In principe zijn in een mdb de tabellen en de queries middels het database venster gewoon toegankelijk.

Er zijn wel mogelijkheden om middels VBA code ook de mogelijkheid van gebruik van de shift knop bij het opstarten uit te schakelen.
Zie hiervoor http://www.mvps.org/access/general/gen0040.htm
of http://msdn.microsoft.com/library/d...aac11/html/acproAllowBypassKey_HV05186992.asp

Verder kun je via de opstartopties de overige zaken uitschakelen.
 
mijn engels is niet schitterend...
moet ik de code zetten in een module?
Weet niet wat ik juist moet doen

ALvast dank voor de sites

Mvg

Veerle
 
Als je niet zo thuis bent in VBA programmeren zou ik hieraan absoluut niet beginnen.
Dit soort zaken is echt bedoeld voor mensen die ervaring hebben met programmeren in VBA.
Als je iets vergeet wordt je mdb namelijk compleet ontoegankelijk, ook voor jou! Dat is niet omkeerbaar!
Denk dus goed na of dat soort problemen de moeite waard zijn.
Overigens is je mde dan nog steeds niet 100% beveiligd. Het blijft namelijk nog steeds mogelijke om de tabellen en queries te koppelen in andere mdb's. Dat betekent dat ze dus nog steeds toegankelijk zijn.

Als je er mee door wilt gaan..... ja, de code moet in een module en moet dan uitgevoerd worden bij het opstarten van je toepassing.
Je bent gewaarschuwd voor de mogelijke gevolgen.......
 
dan maak ik een copy van de file
en pas ik het daarop toe hé, das veiligst denkik

hoe moet ik de module oproepen bij de Form_Load?
met welke VBA?

Dank
Mvg

Veerle
 
Veerle,

neem het advies van Bartuls ter harte.
Je begeeft je nu op terreinen waarvoor een zeer gedegen kennis van Access een absolute must is.
Gezien deze vraag en eerdere vragen van jouw kant, hier en in het Access forum, denk ik dat je toe moet geven dat je noodzakelijke kennis / ervaring ontbeert.

Mocht je toch een MDE willen maken, zorg er dan ALTIJD voor dat je EERST een kopie van je MDB bestand maakt en veilig wegzet.
Ik zou 2 kopies maken, 1 wegbranden naar een CD Rom (wel zorgen dat je kan lezen en schrijven) en 1 in een beveiligde folder op het netwerk.
Een MDE encrypteert nanelijk je code.
Mocht je later iets willen wijzigen, dan kan dat NIET in een MDE, alleen in een MDB

Als het hier gaat om een bedrijfsmatige toepassing die "kritisch" is (nodig om bedrijfsprocessen te ondersteunen), dan raad ik je aan om experts in te huren.

FESTER
 
Fester heeft helemaal gelijk. Ik wil het zelfs nog wat aanscherpen.
Als je deze code test in je mdb en de code doet zijn werkt is je mdb daarna NIET MEER TE WIJZIGEN.
Die tachtig backups zijn dus echt noodzakelijk als je dit soort dingen gaat doen.
 
ik heb meerdere kopieën genomen en op cd en USB gezet;
met welke functie in de formload roep ik de code aan die
je me gaf in de links?

Bedankt om me zo te waarschuwen.
Bedankt voor jullie goede raad en bekommernis
Jullie zijn de beste.

Dank

Mvg

Veerle
 
Tja, dan moet je het zelf weten.
Debuggen van dit soort code is ook behoorlijk complex.

Je moet de code uitvoeren in de Bij Openen gebeurtenis van het formulier dat bij het starten van je toepassing als eerste geopend wordt.
De wijzigingen die deze code in je toepassing aanbrengt worden pas aktief als je je toepassing vervolgens afsluit en nogmaals opent.
Nogmaals, die wijzigingen zijn niet meer ongedaan te maken!
 
Dit is niet helemaal waar

Als hij de functie allowbypasskey heeft gebruikt en hij heeft zijn opstartscherm niet op modal staan kan hij nog steeds de database in met de F11 toets.
Hij kan namelijk ook nog een lege database maken en alle tabellen, formulieren, macro's, modules en query's importen. Dan zit hij ook weer in de gewone database.
Ik snap dat jullie een beetje huiverig zijn maar zodra je hem helemaal bang maakt en niks laat proberen komen er nooit goede programmeurs bij. Elke programmeur is groot geworden door proberen, met de juist begeleiding.:cool:
 
Ik snap dat jullie een beetje huiverig zijn maar zodra je hem helemaal bang maakt en niks laat proberen komen er nooit goede programmeurs bij.

Hem is haar :D

Elke programmeur is groot geworden door proberen, met de juist begeleiding.

Precies, vandaar de eerdere adviezen.
Bezint eer gij begint, nietwaar ;)

FESTER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan