MDE maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor.B.S.

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
Berichten
20
Van een uitgebreide Dbase wil ik een MDE maken.
Als ik dat probeer krijg ik de melding dat er geen MDE van gemaakt kan worden.
Heeft iemand een oplossing om dit wel voor elkaar te krijgen??
 
Meestal vertelt ie ook waarom er geen mde gemaakt kan worden. Het zou wel handig zijn als je dat ook even doorgaf.
 
Dit is wat er verteld wordt:

Deze fout heeft meestal te maken met het compileren van een grote database naar een MDE-bestand.  Vanwege de methode die wordt gebruikt voor het compileren van de database, wordt er een aanzienlijk aantal verwijzingen naar tabel-id's gemaakt voor iedere tabel.  De Microsoft Jet Database Engine versie 4.0 kan maximaal 2048 open tabel-id's per keer maken.  Als de database een groot aantal objecten bevat (tabellen, macro's, formulieren, rapporten, etc.) en als MDE-bestand wordt geëxporteerd, kan deze limiet worden overschreden.
Er bestaat geen nauwkeurige methode voor het schatten van het aantal tabel-id's dat wordt gebruikt door de Jet Database Engine tijdens het compileren van een database als een MDE.  Elke VBA-module en elk formulier maakt echter gebruik van een tabel-id. Als een database dus 500 formulieren bevat en de eigenschap HasModule van elk formulier is ingesteld op Ja, worden er wel 1000 tabel-id's gebruikt.
 
En nu de grote vraag: hoeveel tabellen, modules, formulieren, rapporten, queries, macro's etc. zitten er in je mdb?
 
In mijn Dbase zitten 13 tabellen, 19 query's, 26 formulieren en 2 modules.
Is bij elkaar toch heel wat informatie.
 
Ja, maar niet genoeg om de foutmelding te verklaren.

Probeer eens het volgende:
Maak een nieuwe lege mdb aan.
Importeer in deze mdb alle componenten uit je oude mdb.
Probeer nu van de nieuwe mdb eens een mde aan te maken.
 
Helaas,

Als ik dat doe maakt access er een 2000 versie van die ik vervolgens moet converteren naar een 2003 versie en als ik probeer er een MDE van te maken krijg ik weer dezelfde melding.

Ook heb ik al geprobeerd om op een PC met Access 2000 een MDE te maken, maar ook daar lukt het niet.
 
Maak in Access 2003 een lege mdb. Zorg ervoor dat deze mdb dan ook de access 2003 indeling heeft. Ga dan pas importeren.
 
Dit heb ik geprobeerd, maar als ik er een MDE van ga maken loopt Access vast.
CTRL ALT DEL (Access reageert niet meer).
CPU activiteit 100%
Op een PC met 2000 versie lukt het inmiddels wel.
Er zat nog een foutje in een code.
Dit alles verklaart niet dat het in 2003 niet lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan