mdf kast vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
401
Hey helpmij!

Ik ben van plan een nieuw project te starten. Een mdf pc kast bouwen geheel naar mijn wensen. Nu heb ik een paar vraagjes.

- Ik denk erover om hem van mdf te maken maar wordt hij dan niet te zwaar? Hoe zwaar wordt zoiets?

- kosten. Hoeveel ben je totaal kwijt aan zoiets? Kan ik niet beter een goede kast kopen zoals de cooler master 932 HAF? Max kosten ong: 160,-


Ik ben van plan zoiets te maken. Niet zo extreem maar wel uniek: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1187863/last
Gereedschap genoeg etc. enige wat ik nog nodig heb is een dremel voor graveren etc. maar dat is iets van 30 euro
De hardware gaat gewoon overgezet worden dus dat is geen probleem:D
 
Hoi,

Qua kosten zal je denk ik wel stukken goedkoper uit zijn en mdf is in verschillende diktes te verkrijgen dus daar is ook nog wel wat speelruimte voor het gewicht.

Denk wel aan de aarding


Modag
 
Als ik het even op de foto's uit de link moet schatten, denk ik dat de persoon 15mm MDF gebruikt heeft. Ik ben zelf momenteel ook met een MDF kast bezig en gebruik het meeste 12mm MDF.
Zie hier de topic daarover;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=396137

Laatste weken even geen tidj er meer voor gehad, maar ga weer lekker verder.:)
 
Ja dat heb ik ook al doorgelezen:D Je bent goed opweg, nice:thumb:

Maar hoe zwaar wordt zoiets? 20kg zoiets?
 
Is niet in te schatten hoe zwaar dat wordt. Hangt er vanaf hoe je de spullen in elkaar zet en wat voor hardware erin komt. Een voeding kan ook nog aardig wat wegen.
 
beetje :evil: om dit topic opnieuw te openen maar crash, wat zijn de kosten voor voor 50 cm x 50 cm mdf? en kan je dat gewoon halen bij de praxis/fixit?

@Modag, hoe bedoel je met aarding? ik begrijp dat met mdf de grond (stalen frame) weg is maar wordt de pc niet goed genoeg geaard door de voeding --> nederlands stopcontact?
 
2x 45 * 50 MDF 12mm
2x 25 * 50 MDF 12mm
2x 25 * 45 MDF 12mm
1x 25 * 30 blank plexiglas

En weer even naar boven doen ....



Voor dit was ik net 14 euro voor kwijt. Valt dus reuze mee.

Het gewicht (zoals al eerder is gezegt) is moeilijk in te schatten. Als ik mijn kast (Want ik ben zelf ook met een kast bezig) af zou hebben nu, dan had ik het even gewogen. Die van mij? Ik schat zo'n 10 / 15 kilo
 
ik ben van de week begonnen aan mijn casemod.. alleen stuit ik nu op een probleempje.. hoe kan ik het beste het plexiglas (straks) verwerken in de mdf kast?

@jellever
mdf is best licht (samengeperst zaagsel :p) mijn kast staat nu zo goed als in elkaar en weegt wel meer als mijn huidige kast maar geen 20 kg.. eerder 5 a 10 denk ik (gokje)
 
ik ben van de week begonnen aan mijn casemod.. alleen stuit ik nu op een probleempje.. hoe kan ik het beste het plexiglas (straks) verwerken in de mdf kast?

@jellever
mdf is best licht (samengeperst zaagsel :p) mijn kast staat nu zo goed als in elkaar en weegt wel meer als mijn huidige kast maar geen 20 kg.. eerder 5 a 10 denk ik (gokje)


@ PhantomIk heb de buurman aan het werk gezet met z'n vrees. Dus die van mij zit er ingevreest op. Ik plak em vast met dubbelzeidig plakband. Overigens, de kast van deze computer (De best wel trage) is incl. hardware al ruim 10 kg. Maar goed.


Verder valt het gewicht wel mee. Gewicht wordt overigens meer als je weer net wat dikker hout gebruikt.
 
mdf is best licht (samengeperst zaagsel :p)
Medium Density Fibreboard (MDF) is gemaakt van houtvezels en niet van zaagsel. Echter licht is het niet, tenzij je speciaal MDF gebruikt. De lijm die de vezels bij elkaar moet houden is vrij zwaar. Spaanplaat is van geperst zaagsel gemaakt.
 
Medium Density Fibreboard (MDF) is gemaakt van houtvezels en niet van zaagsel. Echter licht is het niet, tenzij je speciaal MDF gebruikt. De lijm die de vezels bij elkaar moet houden is vrij zwaar. Spaanplaat is van geperst zaagsel gemaakt.

ook goed, bij mij is het igg niet zo super zwaar (excl. hardware)

@probleempjes
handige buurman.. :p ik zal nog even zoeken wat de mogenlijkheden zijn en anders is er vast wel iemand die kan frezen in mijn omgeving..
 
ook goed, bij mij is het igg niet zo super zwaar (excl. hardware)

@probleempjes
handige buurman.. :p ik zal nog even zoeken wat de mogenlijkheden zijn en anders is er vast wel iemand die kan frezen in mijn omgeving..

Een Bouwbedrijf heh. Handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan