.mds file???

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
film gedownload... heb een .iso (4.5GB)en een .mds (5kB) file na uitpakken.

Iso lijkt me duidelijk, maar wat moet ik moet die .mds doen? Blijkt te openen met DVD Decrypter, maar geen idee wat ik er verder mee moet.:rolleyes:

In de MDS file staan gegevens over de ISO. Het is hetzelfde als de CUE file die bij een BIN file zit.

Als je gaat branden met Alcohol120% of DVD Decrypter, de MDS file gebruiken, zodat het brandprogramma weet hoe er gebrand moet worden.
MDS
Omschrijving: Media Descriptor Image file, wat een image van een CD-ROM bevat. Het is mogelijk om met een brander programma een image te maken van een CD-ROM en deze bijvoorbeeld op de harde schijf te bewaren. Wanneer je met een CD-brander de mds opent, is het vervolgens weer mogelijk om de image weer naar de CD-ROM weg te schrijven, waarbij de doel-cd een exacte copy wordt van de originele CD.
Inhoud: CD-image
Programma: Alcohol 120%
Te openen met: Alcohol 120%
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hier staat te openen met Alcohol120%, maar als je een image met DVD Decrypter maakt, dan wordt er ook een MDS aangemaakt. Het is voor zowel een cd als dvd image.

goed, ga het gewoon maar eens proberen dan. Had er nog nooit van gehoord.

Het nut van deze files ontgaat me eigenlijk een beetje. Een .iso bevat toch alles wat je zou willen hebben, op de manier waarop je het wilt hebben. Wat voegt dat .mds dan nog toe?

De MDS bevat gegevens over de ISO, dit is voor je brandprogramma soms van belang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan