Me computer leest de schijfruimtes verkeerd af!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hippaulus

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik heb nou ongeveer 140MB vrije ruimte op de C-schijf, maar soms leest de computer maar 2 of 4 MB af. Waarschijnlijk gebeurt dit ook bij de andere schijven. Door dit probleem kan ik sommige toepassingen niet starten of volledig gebruiken. Bij schijfcontrole en gebruik van virus-scan op de schijf loopt de computer vast. Het is een Pentium 3 met Panda Titanium Virus Scanner...

voer een schijfcontrole en defragmentatie uit in veilige modus.(f8 tijdens opstarten comp.)

Schijfcontrole lukte wel in veilige modus maar het probleem was 'r nog. Defragmentatie duurde mij iets te lang (afgesloten op 64%) en werkte ook nie.
Dus besloot ik weer opnieuw op te starten en mijn virusscanner nog eens te onderzoeken. Toen zag ik dat je ook het besturingssysteem kon checken, terwijl ik voorheen alleen schijf C had laten onderzoeken...
Er bleek in geinfecteerde file te zijn die is gerepareerd en foetsie was het probleem! ^________^

Wat was die geinfecteerde file?

Mischien ff online op virussen laten checken?
www.housecall.nl
Mischien heb je Spyware op je pc.
Hier kan je Spybot S&D downloaden eerst even updaten, dan op Spyware laten scannen;
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

Defragmenteren duurt vrij lang.
Zoek eens op het forum naar "Newdefrag" dit is het defragmentatie programma van WinME en werkt beter en vlotter dan die van Win98.

Mocht bij het surfen naar www.housecall.nl de computer ook vast lopen, klik dan op start/afsluiten/de computer opstarten in ms-dos modus. Typ fdisk/mbr

Start daarna de computer opnieuw op.

Groeten,

Ik weet niet meer hoe de geinfecteerde file heet...
Housecall vond 1 geinfecteerde file in de windows/temp/ directory, het was een exe bestand en ik heb 'm gewist. Spybot vond veel spyware en heeft ze allen uitgeschakeld, maar het probleem is niet verholpen :(

Ik heb net fdisk in DOS gedaan (fdisk/mbr deed 'ie niet), ik had geen flauw idee wat ik moest doen *bloos* maar bij het onderdeel "gegevens" zag ik dat de percentages schijfgebruik niet klopten... Zo hadden 3 van mijn schijven precies dezelfde percentages volgens de analyse, terwijl dat verreweg van waar is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan