ME geheugen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
:mad: Ik krijg om de haverklap een NO GO alert met de mededeling : "Er is onvoldoende geheugen voor deze toepassing" zelfs als ik gewoon OE,Words of Frontpage open,er staat dan zelfs niets in de taakbalk en enkel NAV,Firewall en Spywareblaster draaien.
Dus ik veronderstel dat mijn geheugen te klein is geworden met al de grafische proggies die we gebruiken maar hoe los ik dat goed op,ik dacht om een 2 de HD te laten plaatsen of moet ik iets aan het geheugen doen ? Wat is mijn oplossing ?
Waar kan ik vinden hoeveel plaats er eigenlijk nog in m'n Pc zit,kan moeilijk geloven dat alles vol zit,maar ja !t'zal zo wel zijn.
Dank bij voorbaat

Dat zijn er nu 128,kan ik daar zomaar een grotere plaatsen,kan men dat zelf doen en op wat moet ik letten als in in de winkel (STS Lier ?) een grotere koop/bestel of passen die in elke Pc of wat ? ? ?
Hoe groot kan/mag ik gaan op mijn Pc ?
Moet ik dan ME ook terug installeren en back-ups maken voordat er een andere ingaat,of ben ik nu een domme vraag aan't stellen en heeft dat er niets mee te maken
:o

Merci:thumb:

Geplaatst door Happyhippie
Dat zijn er nu 128,kan ik daar zomaar een grotere plaatsen,kan men dat zelf doen en op wat moet ik letten als in in de winkel (STS Lier ?) een grotere koop/bestel of passen die in elke Pc of wat ? ? ?
Hoe groot kan/mag ik gaan op mijn Pc ?
Moet ik dan ME ook terug installeren en back-ups maken voordat er een andere ingaat,of ben ik nu een domme vraag aan't stellen en heeft dat er niets mee te maken
:o

Merci:thumb:

Domme vragen bestaan niet. Wat je moet doen, is de volledige gegevens van je mobo opschrijven. Dit kan via het prog dat ik je heb doorgespeeld. Met die gegevens kan de dan naar de winkel gaan. Daar zullen ze wel verder helpen. Maar waarom STS Lier. Gaan eens langs bij PCWorld in Nijlen. Die is beterkoop. Het is natuurlijk als je niet vertrouwd bent met het plaatsen van geheugen, zou ik het laten doen. En neen Me moet daarvoor niet terug geinstalleerd worden.

Hier het adres.

ECOREC PC WORLD BVBA - J.E.CLAESLAAN 25 - 2560 NIJLEN - 03.4112606 - 03.4112647

Om dat zelf te plaatsen kan je daar geen info over vinden ergens,kwestie van wat meer te kunnen uitgeven aan Sinterklaas ..zie je
:D
PC World in Nijlen ??? was dat tegenover't school ? Die is toch weg !
Groetjes

Om dat zelf te plaatsen kan je daar geen info over vinden ergens,kwestie van wat meer te kunnen uitgeven aan Sinterklaas ..zie je
:D
PC World in Nijlen ??? was dat tegenover't school ? Die is toch weg !
Groetjes

Je kan het maar op 1 manier plaatsen. Maar zorg er wel voor dat je het juiste hebt. SDRAM of DDR RAM.
Geef eens het merk en nummer van je motherboard.

Ik ben nu niet zo bekend in Nijlen. Maar dit was het adres dat ik op de site vond. Ik kan dit wel even vragen aan mijn buur. Die kent die winkel daar.

Is dit het....? Microstar MS-6330 Lite3
ATX VA Mainboard
Supports AMD Athlon/Duron Prpocessor
Version 3.0 (G52-MAOO316)
Info komt van boekje dat bij Pc zat bij aankoop

Groetjes

Laatst bewerkt:
Is dit het....? Microstar MS-6330 Lite3
ATX VA Mainboard
Supports AMD Athlon/Duron Prpocessor
Version 3.0 (G52-MAOO316)

Groetjes

Dat is e'm. dus het is een SDRAM, 168 pins. voor je naar de winkel gaat, open je pc en haal voorzichtig het geheugen er uit. Links en rechts, de plastiek lipjes naar beneden drukken. De module komt er dan uit. OPGELET zie dat je wel statisch ontladen bent. Dus: vooralleer de je module aanraakt, neem met beide handen het chassis van de PC vast. Daar kan je dan mee naar de winkel, om hetzelfde geheugenlatje te kopen(of bestellen).Kijk ook in welke bank het oude geheugen zat. Plaats dan het oude geheugen er terug in. Je nieuw latje plaats je daarnaast (Bank 2). Je kan het toch niet verkeerd plaatsen, omdat de uitsparingen het aanwijzen.

En nu ga ik slapen.

Vlgs. EVEREST staat bij geheugen het volgende:
Fysiek geheugen Totaal 127 MB
Gebruikt 122 MB
Vrij 15 MB
Percentage 88 %
Dus DAT is de reden,ik zie in het boekje van m'n board dat er 3 sloten zijn,mag ik er daar dan 2 bijsteken en geeft dat dan geen andere problemen misschien op m'n Pc ?
Verder staat ook vermeld (boekje) Support a max.memory size of 1.5 GB (32x8) ...enige opmerking ?
Bedankt op voorhand
:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi
Men biedt me de volgende aan:
sdram : 256MB= 40€ 512MB=87€

Momenteel heb ik dus een 128,mag ik daar eender welke bijplaatsen van bovenstaande kaarten en klopt het dat ik de grootste dan eerst moet steken,dus m'n 128 naar poort 2.
Is m'n Pc wel geschikt voor 128+512 ? ?

By the way.....zijn er bepaalde merken van geheugenkaarten waar ik beter kan afblijven ?:8-0:

Heeft er nou niemand een antwoordje op m'n vorige vraagjes......raar........?
Stel ik dan toch zo'n domme vragen ?
:o :o :o :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan