ME is geformat hoe nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
ik heb mijn me er af gegooit en als k nu opstart staat r verwijder disk of ander medium druk op een toets..

wat moet ik nu doen of kan ik ergens een opstart disk vandaan halen ??

ja dat heb ik nu gedaan en hij komt gewoon in me setup en dan zeg hij dat die niet kan lezen van de c schijf terwijl de schijf gewoon goed is :S

Op welke wijze heb 'ME eraf gegooid'??

Met een format, fdisk of andere wijze?

Geplaatst door remcos
ja dat heb ik nu gedaan en hij komt gewoon in me setup en dan zeg hij dat die niet kan lezen van de c schijf terwijl de schijf gewoon goed is :S

Als je ME op de c schijf stond is het logisch dat er niks van gelezen kan worden aangezien die leeg is

het is een error na die melding sluit de setup af ?? ik snap er niks meer van ??

en ik kom in me niet format doen dus heb ik hem in mijn andere pc gedaan en daar in xp format gedaan...

En nu is die hoogstwaarschijnlijk in NTFS geformatteerd.

Je kan nooit vanuit je bestaand besturingssysteem het systeem formatteren, dat moet je altijd via een bootdiskette (of cd-rom) doen.

Nu zal je met Fdsik eerst de partitie (non-dos) moeten verwijderen, een nieuwe aanmaken en die vervolgens formatteren.

P.S. Het merendeel van de ME cd's zijn bootable, dus als je in de bios opgeeft dat er vanaf cd opgestart mag worden heb je waarschijnlijk niet eens een diskette meer nodig.

hoe kom ik aan fdisk en kan ik dan gewoon nu opstarten zonder me ofzo ???

en kan je misschien beter uitleggen wat ik moet doen ?

Laatst bewerkt:
ben al heel wat verder allen partities verwijderd en nu wil ik helemaal c gebruiken wat voor soort partitie moet ik nu hebben primare dos ??

Windows moet beslist een actieve primaire partitie hebben om te kunnen starten. Als je dus de hele schijf 1 partitie wilt maken, dan moet dat een primaire DOS partitie zijn. Als dat klaar is, dan moet hij ook op actief worden gezet om te kunnen starten. Normaal gesproken vraagt Fdisk daar wel om, anders even handmatig doen.
http://www.xs4all.nl/~ronh/fdisk1.htm

heb dat nu allemaal gedaan primaire dos partitie gemaakt en de rest verwijdert als ik nu opstart moet die toch in dos komen ??? dat doet hij niet....

Nee, als je zonder opstartdiskette opstart zal het niet goed gaan. Je hebt nu een lege geformatteerde harddisk en daar moet nu het besturingssysteem (ME) op worden geïnstalleerd.
Ik weet niet welke opstartdiskette je nu gebruikt, maar de standaard diskette van ME heeft 'cd-rom ondersteuning'. Start hier dus de pc mee op, kies voor 'met cd-rom ondersteuning' Type daarna:
e: gevolgd door een enter (e staat in dit geval voor je cd-rom, wat het werkelijk is zie je voorbij komen tijdens het opstarten)

hierna type je:
setup weer gevolgd door een enter en als je dan alles goed gedaan hebt, zal de setup starten.

Laatst bewerkt:
ja zover kom ik ook en dan zegt ie cant not read from c

en op die site stond dat dos opstart en dan moest je format c doen

Ah, volgens mij ben ik al een stap te ver en heb jij de harddisk nog niet geformatteerd.
Na het amken van de partities moet je de pc herstarten (druk op ctrl+alt+del) en weer opstarten met de diskette.
Als de pc dan opgestart is zie A:\> staan, daarachter type je format c: gevolgd door enter en volgt de aanwijzingen op.
daarna kan je mijn vorige bericht gaan uitvoeren.

a:\ zie ik pas als ik opstarten met cd-rom doet dat klopt toch of moet je het daar voor al zien ??

Dat zie je pas als de 'hele' pc is opgestart. Vanaf daar dus formatteren en daarna installeren.

na format c ging hij nog iets doet waar van ik de naam ben vergeten en toen die klaar was stond termination ???

maar dna opnieuw opgestart kom die weer in setup van me en nu zegt die GELIJK cant not read from c ???

Het is toch wel belangrijk om dat wel te weten, want het lijkt er op dat je een foutmelding krijgt, deze zou bijvoorbeeld kunnen duiden op defecte hardware.

Waarom ben je eigenlijk begonnen met ME te verwijderen?

ik had eerst een pc (compac) overgens niet meer ogineel andere hd en dvd speler en ram die gebruikte ik alleen voor inet maar toen had ik een betere video kaart maar dat kon niet in die pc geen agp dus alles in nieuwe kast gezet met ander mb maar miste toen soort drivers voor videi kaart uit system 32 en het liep niet meer lekker enzo dus dan opnieuw instaleten ging ook niet meer :S dus dan maar format c....

schijf is goed maakt het uit of hij ntfs is of fat 32 maakt dat iets uit ??? neej toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan