Me loopt vast bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gene-genie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Als ik mijn comp afsluit loop ik tijdens het afsluiten vast; ik blijf een zwart scherm zien met mijn witte muiswijzertje !
Ctrl/Alt/Delete helpt dan ook niet meer; alleen nog knopje aan/uit lang ingedrukt houden tot de comp eindelijk afsluit.
En dan bij koud opstarten een hoop geklooi om de boel weer in het gareel te krijgen.
:(

Een verkeerde driver kan zoiets veroorzaken.
Ook een programma dat nog loopt in taakbeheer terwijl jij het al afgesloten hebt kan vreemde problemen geven.

En nu maar hopen dat ME taakbeheer kent :)

Heb je al gekeken het logboek van windowsxp of daar een foutmelding staat.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

Geplaatst door humpe
Heb je al gekeken het logboek van windowsxp of daar een foutmelding staat.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

:8-0: :8-0:

Doodeng

Herinnerde me ineens dat ik mijn BIOS nog wou flashen en heb dit zojuist gedaan; vond het doodeng, maar m'n comp lijkt nu weer te werken als een trein... ik heb nog niet zo lang adsl, en in de gebruiksaanwijzing van mijn gratus usb(1)-adsl modem, die ik daar overigens van mijn provider niet bij kreeg, maar zelf van het net geplukt heb, stond zoiets van 'zorg dat uw BIOS up to date is...'
Het feit dat ik dit hier nu schrijf is reden tot een driewerf ****AAA !!!
Het afsluiten is al meteen een keer goed gegaan, en ook gewoon opnieuw opstarten gaat weer lekkerder; zonder vastloopjes... en nou maar hopen dat dit alles zo blijft... indien u nooit meer iets van mij hoort raad ik u aan uw BIOS niet te flashen !! :D
Ik hoop dus dat mijn oude BIOS het probleem was...:rolleyes:
Niettemin; dank aan allen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan