ME op C, XP op D, dualboot weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andere Muiz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
:confused: simpele vraag misschien..ik heb een PC, 2 harde schijven, op C staat ME, op D heb ik XP gezet.
Na een paar maanden kreeg ik een vet virus op C ( met ME dus), volledig C geformateerd en opnieuw ME op C gezet.
Nu wil ik weer gewoon kunnen dual-booten, dus bij het opstarten kiezen voor ME of XP, hoe krijg ik dat weer goed?
Ik weet niet veel van PC's en zou graag een helder antwoord hebben...heb al uren gezocht op dit forum, maar kan er niet zoveel wijs uit, allemaal "te technisch"zeg maar.
Dus hopelijk kan iemand me dit uitleggen in vrouwvriendelijk PC taal?? :-)
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!!!!!!!
Groetjes, Andere Muiz.

XP heeft een MBR record met opstartgegevens en een aantal bestanden op de C: schijf om ofwel ME of XP op te kunnen starten. Je hebt deze gegevens gewist door C: te formatteren en de MBR overschreven door ME opnieuw te installeren.

Je kan dit repareren door met de cd van XP op te starten. Start niet een nieuwe installatie, maar start in de console, log in als Administrator en geef het commando FIXBOOT en FIXMBR in.

Mocht FIXBOOT niet werken, dan kan je de opstartbestanden van een andere XP installatie gebruiken om op je C: te plaatsen. Het gaat o.m. om ntldr, boot.ini en ntdetect.com.

bedankt!

Heel erg bedankt hulpvaardige meneer!
Uiteindelijk heb ik he zo gefixed dat ik op D een keer XP erover heen heb gezet en alles werkt als een zonnetje!!
groet, Andere Muiz:D

Ik wist niet dat je XP over XP kon zetten zonder met een dubbele installatie te eindigen, maar mooi dat het weer werkt. :)

Ik heb het maar gewoon geprobeerd

Ik dacht, och, ik probeer het maar gewoon, der is niks verloren als het niet lukt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan