me pc boot niet!!! grrr voor de experts

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Na eindelijk lang sparen heb ik me pc compleet.
ik heb 2 harde schijven, 1 ide en sata en een nec dvd rw.
dus ik heb dat ding in elkaar gezet alles werkt ok, alles word gezien door het moederbord maar wanneer ik de 1e bootdevice op cd rom zet en daarna reset, blijf ik elke keer zien, boot disk failure please insert system disk, nou ik heb al verschillende windows cd's orginele en niet orginele erin gedaan maar hij laad niet door, blijf hetzelfde failure bericht krijgen.
wie o wie kan mij helpen

Van welke schijf moet die opstarten sata of ide.
Heb je de sata drivers wel geinstalleerd.

staat er wel een besturingssysteem op een van de schijven?
nou ik heb al verschillende windows cd's orginele en niet orginele erin gedaan maar hij laad niet door, blijf hetzelfde failure bericht krijgen.
wie o wie kan mij helpen

nee dat lukt hem namelijk niet

Gewoon even de sata drivers installeren tijdens de setup op f6 drukken en de floppy met drivers er in doen dan moet die de schijf herkennen.

check eens of je niet een floppy in je floppy drive hebt zitten

@bork :shocked: dit is echt het nuttigste advies wat ik ooit heb gehad hahaha kom op hoor, nou heb ik best veel verstand van computers maar zelf voor een leek is jou antwoord een belediging van de intelligentie.

Anyway, heb het opgelost, me moederbord maakt contact met me kast waar de ide poorten zaten waardoor denk ik een soort kortsluiting was, heb de schroef daar losser gedraaid en probleem opgelost :D

Anyway, heb het opgelost, me moederbord maakt contact met me kast waar de ide poorten zaten waardoor denk ik een soort kortsluiting was, heb de schroef daar losser gedraaid en probleem opgelost :D

Nooit gehoord van rubberen of vilten ringetjes die daar tussen horen :shocked:

BTW: je zou ze de kost moeten geven die het satadiskje erin hebben zitten voor windows installatie en daardoor die melding krijgen.

Hallo

Quote :

"@bork dit is echt het nuttigste advies wat ik ooit heb gehad hahaha kom op hoor, nou heb ik best veel verstand van computers maar zelf voor een leek is jou antwoord een belediging van de intelligentie.

Anyway, heb het opgelost, me moederbord maakt contact met me kast waar de ide poorten zaten waardoor denk ik een soort kortsluiting was, heb de schroef daar losser gedraaid en probleem opgelost"

---------------------------------------------------

Het losser draaien van een schroefje is volgens mij niet echt een deftige en "definitieve" oplossing hoor ....

Ik zou hier een degelijke oplossing voor zoeken , desnoods betrokken afstandsbusje op deze plaats verwijderen.

Indien je betrokken systeem langer dan ??? tijd wil gebruiken :confused: :(
Peter

Normaal gesproken heb je geen ringetjes nodig zoals vilt of kunstof, als alles goed gemonteerd is mag het geen sluiting maken dan heb je vermoedelijk geen orginele schroeven gebruikt of je moederbord ligt ergens tegen de kast aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan