me.requery, VBA of Macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hello,

mijn kleine database is bijna af.
Ik zit echter nog met 1 struikelblok...
Ik heb een formulier "Form Reach per gang", als dat geopend wordt is er (momenteel nog maar 1) knop die je kan doorverwijzen naar een formulier per deelmagzijn.
Als je daar op klikt opent er een nieuw formulier, waar er een record te zien is die in het magazijn verwerkt moet worden!
via een macro wordt er dan een record opgehaald, en naar status"bezig" gezet.
Het bizarre was dat in het veld status bezig pas te zien was nadat ik eerst ergens in het scherm een muisklik deed. In de onderliggende tabel was het wel direct aangepast, maar het was niet altijd direct zichtbaar in het formulier.
Nu heb ik dit kunnen oplossen door in een macro op te nemen "Query opnieuw uitvoeren" voor het specifieke tekstvak. Dit werkt nu, maar er staan ook twee knoppen op, "Verwerking OK" en "nieuwe aanvulpallet" waarvoor ik via dit forum een stukje code heb gekregen om ze afhankelijk van de status beschikbaar te maken of niet.

Deze code werkt ook wel, alleen is dit niet te zien tot er ook weer ergens in het scherm wordt geklikt en dan worden de knoppen wel beschikbaar of niet beschikbaar zoals het moet. Graag zou ik ook wel hebben dat dit direct zichtbaar is, zonder extra klik.
Ik heb dit dan ook geprobeerd via een stukje macro bij te maken met "query opnieuw uitvoeren" en ook met "scherm opnieuw uitvoeren" voor die specifieke knop, maar het verandert niets...

Ik stuur de DB mee, heeft iemand hier soms een oplossing voor?

thanx,

grtz,

chris

Bijlagen

Chris,

Helaas zijn er nogsteeds problemen met het open van .zipfiles.
Zie je kans om er een .rar van te maken.

Wim

Hoi,

De code voor je knoppen heb je bij de gebeurtenis 'Detail-Click' gezet. Als je die bij de details van het formulier (dus niet van de detailssectie) bij de gebeurtenis 'Openen' zet gaat het goed vwb de knoppen.

Vwb de status heb ik geen problemen. Verschijnt gewoon op het scherm.

Succes,

Zqwiqly

Hey Zqwiqly,

zou je eventueel eens heel de code van dat formulier kunnen tonen, zodat ik kan zien waar juist het stukje code voor de knoppen komt te staan?
ben namelijk helemaal nieuw wat betreft het schrijven van code en het lukt me dus niet...

thanx,

chris

Hoi,

Lijkt erop dat ik nu ook geen zip's mee kan openen..... :shocked:

Anyways, je code heb je goed geschreven :thumb:, alleen op de verkeerde plek neergezet.
Open je formulier in ontwerpweergave.
Rechtermuisklik op het balkje details en omlaagscrollen naar gebeurtenis 'bij klikken'
Je komt dan in VBA, waar je je code hebt gezet voor het al dan niet enablen van de knoppen.
Selecteer de code en kopieer.
VBA afsluiten.
Op het formulier linksboven in de hoek rechterklik en omlaag scrollen naar gebeurtenis 'bij openen'.
Je komt in VBA, code plakken en afsluiten.
Formulier in normale weergave en klaar.

Succes,

Zqwiqly.

Laatst bewerkt:
Hello,

thanx!!!

ik heb ze verplaatst en nu gebeurt het idd perfect!!!

grtz,

chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan