Eerst antwoord op je vraag van 20-12 :
met "erover heen zetten" wordt bedoeld dat XP geinstalleerd wordt op een HDD waar al een oudere Windowsversie (in jouw geval ME) op geinstalleerd is. XP "overschrijft" als het ware ME. Maar..................
misschien nog een aanvulling:
een XP-update versie is eigenlijk ook een volledige versie met het verschil dat tijdens een "schone" installatie gevraagd wordt om het licentienummer van de vorige Windows (ME of '98) versie. Bij een "eroverheen installatie "kijkt" XP zelf naar het licentienummer van de oudere aanwezige Windowsversie.
Veelal is een schone installatie (dus op een geformateerde schijf) aan te bevelen boven een "eroverheen zetten" installatie.
Als jouw machine meerdere harddisks bevat, dan wel jouw schijf is verdeeld in partities, zet dan de data (met Word, Excel, Powerpoint etc. gemaakte eigen bestanden, op de D schijf / partitie en installeer XP op de geformateerde C schijf / partitie.
Pas wel op met NTFS / FAT indeling.........!!!
enne, een uitgebreide uitleg over de installatieprocedure is niet echt nodig. Slechts een paar dingen zijn echt belangrijk :
-formateer je hardisk (C) m.b.v. een opstartdisk van 'ME of '98.
-Start de machine op en zorg dat in de bios de boot volgorde als volgt staat:
diskettestation (a)
cd/dvd-rom (D?)
HDD (C)
-zet in de bios de eventueel aanwezige USB poorten op "enabled" (voor zover je USB apparatuur aan je machine hebt hangen), verlaat het bios en bewaar de wijzigingen, reboot de machine waarbij je ervoor zorgt dat :
-de XP cd erin zit en
-nagenoeg volledig automatisch wordt XP geinstalleerd
-krijg je een vraag over de schijfindeling, kies dan voor NTFS i.p.v. FAT. (NTFS is wat gebruiks "ruimer" EN handiger dan FAT)