Me video kaart doet weer raar ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjacker2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
193
Hallo!
Ik heb deze topic opgestart door mijn videokaart die echter weer erg raar doet.
Het probleem is dat de video kaart zijn koeler blokeerdt SOMS als je er een tikje aan geeft doet hij het opeens weer maar bij het opstarten van de PC draait hij echter niet.
Ik had dit probleem nog al maar dan gaf ik 1x een tikje en dan was het gedaan !
Dat was ongeveer een jaar geleden.
Ik ben echter aan het twijfelen voor niet gewoon een nieuwe video kaart te komen,
Of natuurlijk hem in garantie te zetten want ik had 2 jaar garantie en die eindigt volgens mij dit jaar (1 januari 2011).
Maar ik zou het natuurlijk niet fijn vinden als heel me hardeschijf WEER zou moeten verwijderdt worden.
Ik hoop dat dit een vrij voorkomende probleem is en hiervoor een oplossing is!
Ik heb een NVidia GForce 9500 GS.

Alvast bedankt voor je aandacht.
 
Je kán es gaan kijken naar een andere/nieuwe koeler voor je grafische kaart,maar of daarvoor je HD er uitmoet weet ik niet.

Was dat dan een probleem? je typte 'WEER', is ie dan zo moeilijk te (de)monteren?
 
Ik had dit probleem nog eens en kon ik dit oplossen met simpel een tikje tegen de koeler te tikke.
Daarna ging hij weer vlotjes elke keer tot nu,
ik heb ondertusse me bak uitgekuist paar keer geprobeerd kleine tikjes tegen de koeler te tikken zodat hij zou hervatten met draaien wat hij ook soms doet maar als ik de pc Herop start wilt hij nietmeer.

De koeler is gemonteerdt op de video kaart (1 geheel)
ik denk ik miss of garantie of een nieuwe.
want hij is nu al 2 jaar uit dus mag eens vernieuwd worden +
ik heb hem aleens op garantie gestoken en alles was van de harddrive verwijderdt
en ik zou niet graag alles weer willen installeren.

Al vast bedankt voor jullie aandacht om mij hierbij te proberen helpen!
 
Niet zo netjes van die gasten om alles van je HD te knikkeren, je zou de videokaart eruit kunnen halen en dié laten repareren.
Wellicht is het verstandig om eerst effe te gaan bellen met de winkel, hoe het vervolgens zit met garantie als je em dr uit haalt en daarna naar hen opstuurt...

Je hebt dan wel geen videokaart meer, maar je HD word in ieder geval niét door hen gewist!

EDIT: hij is ongeveer vergelijkbaar met een GF GT220 of een ATI Radeon 4650 (als ik de tabel mag geloven in CHIPmagazine 11-2010 op blz 63..)

EDIT2: Tabel in Chip is gebaseerd op prijs/prestatie ...
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel redelijk hard.
Of ik laat hem in garantsie gaan (Waarbij heel me pc gaat moeten ingeleverd worden).
Of ik koop me een nieuwe Videokaart wat ook al mag vervangen worden doordat hij 2 jaar oud is.
Liefst will ik het natuurlijk zelf hier kunnen maken :).
 
Ik zou eerst proberen de garantie te claimen.Nee heb je.....
Mocht je een vergoeding/of vergoedt krijgen kun je wellicht nog bijbetalen voor een andere kaart.
Krijg je alleen een nieuwe kaart kan je die wellicht nog verkopen op bijv Marktplaats.nl.
Kan je alsnog dat geld gebruiken voor een andere kaart.
 
Ik heb gezien iemand op de fora ook een probleem heeft met zijn koeler van zijn videokaart
kan het mischien zijn mijn voeding ook niet juist werkt ofzo ?
 
Heeft de kaart een aparte voedingsaansluiting??(ik meen van niet?)
Kaart heeft wel normaal gedaan.?

En al aktie ondernomen betrekkende garantie?
 
Ik zal mischien eens aan vandenborre vragen voor mijn pc te geven maar dat ik de hardeschijf er eerst mag uitnemen omdat ik al zeker ben het me hardeschijf niet is.

En neen ik denk dat dezelfde voeding is (koeler en videokaart is 1)
 
Ik ben van plan om dan een nieuwe video kaart te kopen.
Maar zijn er bepaalde dingen waar ik rekening moet mee houden ,
En kan ik bijvoorbeeld niet alle videokaarten kopen maar somige niet kunnen werken met dat soort.
Welk merk zou ik kiezen en weten jullie een goede en betaalbare Videokaart ?
Ik game vaak wel games maar niet de aller nieuwste dus ik zou liefst 512mb-1Gb willen hebben.

Zou ik die video kaart dan zelf ook kunnen instaleren of is dat aanbevolen iemand anders te laten doen ???

Me pc is,
HP Pavilion a6653be Desktop PC
Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
Intel® G33 express chipset
5GB Ram
500GB
NVIDIA® GeForce™ 9500 GS met PureVideo® HD technologie
Intel® High Definition Audio 7.1
DirectX 11
 
Laatst bewerkt:
Budget??

En de voeding?Welke zit erin?wattage?

Al achter de garantie aan geweest?
 
Max zo ik zeggen rond de 80 Euro
Weet ik niet ?
EDIT: er staat ergens in de PC een sticker met :

Liteon
InPut 100-127V / 8A 50-60Hz

Output :+5V / 25A Max 12V / 19A Max


Ik weet niet waarom er twee keer bij output een Voltage en Ampére staat naja
Ik ben nog niet achter de garantie geweest want ik was al van plan eens me videokaart te vernieuwen want hij is al 2 jaartjes oud.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst proberen de garantie te claimen.Nee heb je.....
Mocht je een vergoeding/of vergoedt krijgen kun je wellicht nog bijbetalen voor een andere kaart.Krijg je alleen een nieuwe kaart kan je die wellicht nog verkopen op bijv Marktplaats.nl.
Kan je alsnog dat geld gebruiken voor een andere kaart.

Max zo ik zeggen rond de 80 EuroWeet ik niet ?
EDIT: er staat ergens in de PC een sticker met :
Ik ben nog niet achter de garantie geweest want ik was al van plan eens me videokaart te vernieuwen want hij is al 2 jaartjes oud.

Zie het rood gekleurde.Daarmee zou je budget wel eens mee omhoog kunnen en wellicht een betere videokaart.
 
Tja ik zal miss maar me pc in garantie toch maar zetten.
Maar kzal eens bellen dat mijn hardeschijf er wel MOET in zitten sinds ik al weet
wat er mankeerd ,
Wegens privacy en gewoon schrik voor een delete van alles.

Ik denk zelfs ze deze Videokaart niet meer zullen maken ? naja


Btw ik twijfel hier nog bij heb je nou geen VideoKaarten rond de 80 euro die redelijk goed zijn ? (512Mb MIN)
+ welk merk raden jullie aan ? AMD of Nvidia of ???
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zelf de stap te klein om van een 9500 naar een kaart van plus/minus 80 euro te gaan.Daarom zou ik graag zien dat je(evt dmv verhoging budget door de garantie)naar bijv een 460 gaat.

Maar goed...wie ben ik:D
 
Budget is nu Ong 140 Euro
Wat vinden jullie btw van de XFX Nvidia Geforce GT240?
in de winkel zag ik hem voor 120 euro (mediamarkt + na dat hebben ze er bijna geen)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan