medi centre tv wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
288
als ik TV probeer te kijken via mediacentre zegt ie dat Windows messenger niet is geinstalleerd, dat zou nodig zijn (voor de tv gids?) maar geen tv dus. wat te doen?

groeten,
theo
 
tv niet doen.

weinig respons to nu. Ben ik zo'n oen of is het echt lastig?
Ook heb ik er nu een 2de melding bij, decoder onvinvindbaar.
nu ongeveer 86x opnieuw geconfigureerd maaar niet werken......
ergens heb ik gelezen dat er een kabeltje tussen videokaart (MSI7091V10) moet zitten, maar wet iemand of dat zo is en waar dan.
Dat van Messenger snap ik geen hout van.

groeten,
theo
 
geen TV

Van medion inmiddels de drivers voor SP1 ontvangen en geladen, krijg nu weer een TV gids i.i.g.

ik heb er een Hauppage TV500 in zitten, geinstalleerd en al met de driver van Hauppage.

Medion heeft het over 3). U kunt de SW Encoder welke benodigd is voor MCE vinden op de d-partitie in de map \tools. En als ze een HD D bedoelen.... die is er niet meer! Iemand anders?

en dat van messenger snap ik nog steeds niet helmaal goed, MSN messenger bedoelen ze zeker niet? Die draait gewoon op mijn PC.

ik kom voorriut ....
bedankt tot zover en groeten
theo
 
Je kunt toch alle drivers gewoon bij Medion ophalen, zie je vorige topics.
 
drivers van medion

Nee dus, zie wat de helpdesk van Medion laat weten.
"MCE maakt gebruik van Windows messenger welke standaard in Windows verwerkt zit. Wanneer u MSN messenger installeert zal Windows messenger niet meer automatisch mee opstarten. U kunt wel proberen Windows messenger te starten vanuit het start menu.
>TK. Ik zie idd Windows Messenger in het start menu staan maar er zit geen progje meer achter. MSN is er inmiddels weer af (dacht dat die bedoeld werd eerst), waar haal ik die WM vandaan?

decoder driver.
Helaas hebben wij deze software ook niet in ons bezit. Het is mogelijk dat die op de Application & Support CD zit van de leverancier. Deze zal dan ook in de map 'tools' aanwezig moeten zijn.
>TK maar die CD's heb ik dus niet.

Ben nu al een week bezig met zoeken en vragen, maar zit vast.
Zou het zo zijn dat de OEM window versie, origineel geinstalleerd op het systeem (en inmiddels vervangen door mijn eigen complete pakket -legaal-) + het aangepaste (?) moederbord (MSI7091V10) een VASTE combinatie is? Dat je dus nooit en te nimmer een Medion zonder CD's zomaar kunt kopen om zelf te upgraden?

Wie o wie weet raad?

groeten,
theo
 
Ben d'r weer.:)

Je kunt toch bij Medion gewoon die drivers downloaden, die drivers zijn voor dat moederbord en windows XP.

De decoderdriver verkrijg je bij de software van de TV kaart, maar de nVidia mpeg2 zijn daar ook voor geschikt, MCE compatible, er zijn er meerdere, helaas niet gratis.
Helaas zijn die alleen beschikbaar indien dat er expliciet bijstaat, geschikt voor MCE.

Met dit tooltje kun je dat kontroleren.

Heeft dus niets te maken met oem of kompleet, die codec zit dus bij de software van de TV kaart, of je moet hem eerst aktiveren zoals bij Pinnacle, of hij wordt er niet bij geleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan