Media Center only account maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh_4

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Hallo,

Ik wil een media center only account maken.
Dat als je je voor dat account inlogd gelijkt media center word gestart.
en dat je alleen rechten hebt om media center te gebruiken maar voor de rest niks.
En als je media center afsluit je gelijk word uitgelogd.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Groeten,

Bart

???

Ehrm... als je eerst een nieuwe account maakt en dan in parental controls (te vinden in het configuratie scherm) zet je de volgende settings:

- Parental Controls: On
- Activity reporting (als je wilt kun je een log van de activiteiten van deze persoon bijhouden maar hoeft natuurlijk niet dus waarschijnlijk: Off)
- Klik op allow and Block specific programs. Klik nu: Only programs that I allow (dit kan even duren). Ga nu helemaal naar onderen en vink alleen de bestanden in deze map aan: C:\Windows\ehome.

Als het goed is kom je zo een heel eind ;)

EDIT: Niet vergeten!!! Zet media center op automatisch opstarten (in het gedeelte Tasks) en een slimigheidje is om hem in "Media Only" modus te zetten (de optie helemaal rechts in beeld bij het gedeelte Tasks in het hoofdmenu. Het voorkomt dat iemand media center kan sluiten om dan in de computer te gaan klooien. Je kan alleen maar afmelden, de computer afsluiten en dergelijke).

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat ik een account op me pc wil waarmee je alleen media center kan gebruiken.

In regedit kan je die rechten instellen maar hoe dat weet ik niet.

Oeps

Wat ik bedoel is dat ik een account op me pc wil waarmee je alleen media center kan gebruiken.

In regedit kan je die rechten instellen maar hoe dat weet ik niet.

Sorry ik las de vraag verkeerd... lees maar mijn vorige aangepaste post (ik wilde je voor zijn, maar helaas ;))

EDIT: Zie de edit in het vorige bericht.

Laatst bewerkt:
Ehrm... als je eerst een nieuwe account maakt en dan in parental controls (te vinden in het configuratie scherm) zet je de volgende settings:

- Parental Controls: On
- Activity reporting (als je wilt kun je een log van de activiteiten van deze persoon bijhouden maar hoeft natuurlijk niet dus waarschijnlijk: Off)
- Klik op allow and Block specific programs. Klik nu: Only programs that I allow (dit kan even duren). Ga nu helemaal naar onderen en vink alleen de bestanden in deze map aan: C:\Windows\ehome.

Als het goed is kom je zo een heel eind ;)

EDIT: Niet vergeten!!! Zet media center op automatisch opstarten (in het gedeelte Tasks) en een slimigheidje is om hem in "Media Only" modus te zetten (de optie helemaal rechts in beeld bij het gedeelte Tasks in het hoofdmenu. Het voorkomt dat iemand media center kan sluiten om dan in de computer te gaan klooien. Je kan alleen maar afmelden, de computer afsluiten en dergelijke).
\

Kan ik hem ook automatisch in media only laten opstarten?

Als het goed is zet hij de media only modus niet uit. alleen als je op deze optie klikt. (maar dat weet ik niet zeker ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan