?Media center PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hallo,

Ik wil graag een media center pc samenstellen het budget is ongeveer 1200 euro. Ik dacht zelf ongeveer aan het volgende:

-Intel Core2Quad Q9300
-Asus MB P5E WS Pro
-Kingston memory/4GB 800Mhz
-Seagate barracuda 7200.11 500GB 32mb
-Asus 8600GT 512mb
-Lite-on Blu Ray RW 2X Sata
-Origenae X15e Behuizing

Wat vinden jullie ervan, en wat zouden jullie evt. aanpassen?

ja oke, dat klopt alleen het dient een klein kastje te zijn omdat ze hem gaan gebruiken onder de tv.

Ik mis ook nog een hoop delen zoals tuner voor upc digitaal enz. weet iemand hoe dat zit? of kan ik hiervoor een gewone tuner gebruiken?

Wil er ook wel 1 voor je samenstellen voor minder geld!

Laatst bewerkt:
Is die MC van hardware info een goede keuze, ik ben eigenlijk niet zo van de AMD processors.

Of is dit juist voor dit systeem de beste keuze?

je kan ook zelf wat samenstellen natuurlijk ....

ja dat was eigenlijk mijn vraag bij het starten van deze topic daar heb ik al het een en ander samengesteld maar ik weet niet zeker of dit allemaal samen kan enz.

ja dat was eigenlijk mijn vraag bij het starten van deze topic daar heb ik al het een en ander samengesteld maar ik weet niet zeker of dit allemaal samen kan enz.

oke, ik was net al bezig, maar ik zat bij het top punt van het butget en had nog geen tv kaart.... (dus heb het weg geklikt) ik ga nu weer even kijken of ik wat anders kan samenstellen
moet er ook een Blu-Ray brander bij of hou je het nu nog bij DVD 's

he' BluRay

Bedankt voor je samenstelling ziet er goed uit.

Maar dat geheugen kan ik dat niet beter van Kingston nemen? en die videokaart was de 8600GT niet goed of is deze gewoon beter?

Ja een hoop vragen maar ik wil gewoon richting het beste! Zo zou ik blindelings voor die Q9300 gegaan zijn maar jij zegt dat die Q6700 ook voldoende is.

dit geheugen is ook goed hoor en snel genoeg maar je kan ook gewoon kingston nemen
en ik zou zelf voor een HD3850 gaan deze kan omgaan met HD(niet dat de 8600gt dat niet kan,...)en is volgensmij sneller
en de Q6700 is echt een mini stukje verder geclockt en heeft meer L2 Cache geheugen

Oke' nou super bedankt.

Nu nog even de tv kaart want is er een speciale kaart voor UPC Digitaal of kan ik daar een gewone voor nemen, en welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

En nu nog even uitzoeken of de remote sensor en het display al in die behuizing zitten en de fans enz.

Is die MC van hardware info een goede keuze, ik ben eigenlijk niet zo van de AMD processors.

Of is dit juist voor dit systeem de beste keuze?

Intel processors overheersen de markt nu he. Zijn sneller en beter.
Ik zou niet voor een AMD kiezen, maar ieder voor zich natuurlijk.

Je kan ook per onderdeel even wat opzoeken erover en dan zie je vaak dat er net een ander type beter is om te gebruiken. Zo wordt je er zelf ook wijzer van natuurlijk wat je nou precies in je pc stopt. Het is wel makkelijk om een pc samen te stellen en dan af te vragen hoe en wat. Maar je kan je ook afvragen waarom je nou die wilt bijvoorbeeld en waarom nou niet een andere en wat het verschil is.

Als je trouwens nog interesse hebt om mij een pc te laten samenstellen, alleen als voorbeeld om te kijken of het wat is...
Dan moet je me maar even toemailen...

Intel processors overheersen de markt nu he. Zijn sneller en beter.
Ik zou niet voor een AMD kiezen, maar ieder voor zich natuurlijk.

Je kan ook per onderdeel even wat opzoeken erover en dan zie je vaak dat er net een ander type beter is om te gebruiken. Zo wordt je er zelf ook wijzer van natuurlijk wat je nou precies in je pc stopt. Het is wel makkelijk om een pc samen te stellen en dan af te vragen hoe en wat. Maar je kan je ook afvragen waarom je nou die wilt bijvoorbeeld en waarom nou niet een andere en wat het verschil is.

Als je trouwens nog interesse hebt om mij een pc te laten samenstellen, alleen als voorbeeld om te kijken of het wat is...
Dan moet je me maar even toemailen...
AMD heeft zuinige processors. En ze zijn best goedkoop.
Dus voor een media-pc is AMD juist een goede optie.

Daar heb je niet het snelste van het snelste nodig: Daar heb je vooral zuinigheid nodig.

Daar heb je niet het snelste van het snelste nodig: Daar heb je vooral zuinigheid nodig.

ik ben het met je eens:)

mmhhh nu wordt het er niet makkelijker op, ik neig zelf ook meer naar intel maar zuinigheid is idd ook belangrijk voor een mc pc.

De Q6600 bijvoorbeeld staat als 1 van de zuinigste quadcores. Zou dus ook moeten gelden voor een Q6700.
Dus waar heb je het over en waar haal je je informatie vandaan, informatie van uit het jaar 2000?
95 watt voor een quadcore is niet veel hoor.

Het mooie van alles is dit: Overklokken van een Q6600 (waar heb je het over en dat wil ik nooit doen joh) met een stockfan en niks extra's veranderd kan makkelijk. Je kan hem makkelijk bijvoorbeeld op de 2.8Ghz of 3.0Ghz zetten zonder zorgen. De temps zullen niet veel stijgen. Boven de 3.0Ghz zou ik wel voor andere koelingen gaan zorgen. Dus je kan al voor weinig een snelle pc hebben. Alleen het cache geheugen blijft op 4x2MB staan. Maar daar zal je echt geen kopzorgen van krijgen, dat weet ik zeker.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan