Media Center start automatisch bij plaatsen dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldleive

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
23
Hallo,
Ik probeer er achter te komen hoe ik kan VOORKOMEN dat Windows Media Center automatisch start als ik een film-dvd in mijn drive stop, of als ik een film-iso laad met MagicIso.
Ik kan er gewoon niet achter komen hoe je dit kunt uitzetten. Als ik bij de properties van de drive instel dat er GEEN ACTIE moet worden ondernomen bij het plaatsen van een schijf, wordt dit gewoon TOCH overruled door Media Center.
Ik vind WMC een vervelend programma dat meteen mijn andere processen stoort en de boel een tijdje vastzet.
Ik kan er bij Microsoft Support ook niks over vinden, want die geven alleen tips over hoe je alles juist wel automatisch kunt laten lopen.
Ik hoop dat iemand dezelfde klacht heeft en er raad op weet.
Groet,
Ronald Leive
 
Bron:
http://www.mydigitallife.info/2008/...all-and-remove-windows-media-center-in-vista/

Nederlands:
Klik op Start: typ in de zoekbalk: services.msc
Of bij uitvoeren...
Zoek alle services dat gelinkt zijn aan Windows Media Center, zoals Windows Media Center Extender Service, Windows Media Center Receiver Service, Windows Media Center Scheduler Service en Windows Media Center Service Launcher, en alle andere services die beginnen met “eh” als commandnaam, zet hun startup type naar Disabled.

Start MSConfig (System Configuration) en ga naar de tab Startup.
Start: uitvoeren, msconfig of in zoekbalk msconfig intikken en dan enter.
Vink alle entries uit die de ehome als pad hebben naar hun command, zoals ehTray.exe. Dit voorkomt MCE gelinkte services om op te starten.
 
niet gelukt

Helaas,
Ik heb alles uitgevoerd zoals je adviseerde, maar Media Center blíjft ongevraagd opstarten bij plaatsen van dvd...
Echt absurd zoiets, het lijkt wel of Microsoft zelf virale programma's produceert op deze manier.
Misschien weet je nog andere tips, of iemand anders.
Op het microsoft-support-forum stond ook al iemand met dezelfde klacht, kreeg allerlei tips die ook niet hielpen... heel erg.
Ik heb de neiging om Media Center te uninstallen, als dat tenminste zomaar kón... want dat schijnt ook nogal moeilijk te zijn....

Groet,
Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan