Media delen Vista - Xbox 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik heb een Xbox360 en een PC met Vista erop, nu wil ik media delen naar mijn Xbox360, mijn netwerk loopt via een Speedtouch 780 draadloos modem.

Nu volg ik diverse tutorals op internet etc maar krijg het niet voor elkaar, ook Media Center lukt niet.

Doe ik iets verkeerd of lukt het gewoon niet met een Speedtouch 780?

Firewall staat goed ingesteld, heb het zelfs al zonder firewall geprobeerd.

Staat het delen aan in Vista ?
Bestanden in de openbare map zouden dan zichtbaar moeten zijn. Het blijft wel lastig. Zelf ben ik nu bezig om Tversity aan de gang te krijgen, maar uiteraard werkt het niet 1,2,3 zoals op de virtuele doos vermeld staat.

Nou dat tversity vind ik maar lastig, ik ga terug naar de oude manier morgen. Kan ik ook even een screenshot maken van mijn instellingen.

gewoon windows media centre opstarten en x-doos aan, bij media centre: apparaat toevoegen dan word er om een code gevraagd kan bij de Xdoos opgevraagd worden en die op de pc invoeren en klaar is kees :)

trouwens wel codecs installen want anders kan je geen avi's zien.... ook moet je windows media player 11 hebben maar dat moet geen probleem zijn.

hopelijk helpt dit...

gewoon windows media centre opstarten en x-doos aan, bij media centre: apparaat toevoegen dan word er om een code gevraagd kan bij de Xdoos opgevraagd worden en die op de pc invoeren en klaar is kees

Was het maar zo simpel ja, maar dat werkt hier dus niet, maar vandaar ook mijn vraag, kan dit aan de Speedtouch liggen die ertussen zit?

Zou kunnen, weet je toevallig of de speedtouch Upnp ondersteund ?
Dat scheelt namelijk een heleboel instellen. Zo niet dan moet je de poorten handmatig openzetten die nodig zijn.

In dat geval zouden de openbare mappen van de Vista PC op de 360 zichtbaar moeten zijn. Wellicht ook nog handig om te vermelden. Ik kreeg een pop-up van windows media connect o.i.d. met daarin de vraag of ik de content wilde delen tussen de PC en de 360, heb je die toevallig al gezien ?

Nee geen melding, Xbox360 vindt volgens mij de PC niet in het netwerk

Damn, mijn notebook krijg ik ook niet aan de gang :mad:

Wel vond ik dit nog, al hielp dit bij mij niet (stap 1 en 2):

Listen to Music, Watch Videos* & View Pictures on your Xbox 360

Using Microsoft Windows Media Player, you can stream music, pictures, and video from your computer to your Xbox 360. You do not need to download additional software. Use the following steps to connect your Xbox 360.

Step 1: Launch Windows Media Player

* At the Windows Vista-based PC, launch Windows Media Player. Select Start, Windows Media Player.

Step 2: Turn on media sharing.

* Click the arrow below the Library tab, and then click Media Sharing.
* In the Media Sharing dialog box, select the Share my media to check box.
* In the list of devices below the Share my media to check box, select your Xbox 360.
* click Allow
* click OK

Step 3: Configure your Xbox 360

At the Xbox 360

* In the Media section, select Music, Picture or Photos.
* Select Computer, and then press the A button.
* Select YES, Continue, and then press the A button.
* Select your Windows Vista-based PC, and then press the A button.
* Find the music, pictures, or video you want to play, and select an item to play it.

Ja leuk Maniac, maar deze info heb ik zelf ook allemaal al gevonden maar probleem is dat ik in Media Player bij Media Delen de Xbox360 niet te zien krijg.........

Aha. Zelf krijg ik op mijn notebook wel de 360 te zien via WMP maar de 360 ziet mijn notebook niet (zowel openbare mappen als MediaCenter). De andere PC werkt feilloos.
Eerder heb ik MediaCenter wel aan de gang gehad op deze notebook, erg vreemd. Als ik wat tijd heb, probeer ik een oplossing te vinden.

Kijk eens of je met de PS3 mediaserver verder komt;
http://ps3mediaserver.blogspot.com/

In de change log v1.10.1 staat XBox 360 unofficial support (Pictures/Music/Videos : WMV8/WMA2 transcoding)

Wie weet werkt het. Ik heb zelf een PS3 er daar werkt het prima mee, heb geen ervaring met de Xbox en deze software.

Denk het wel.......
Meeste mensen vergeten network bridge!

Sharing Internet Connection:
Geef TOESTEMMING om de internet connectie te delen!

Network Bridge:
Geef aan dat de connectie doorgegeven moet worden aan je aan netwerk kaart waar je je 360 op moet aansluiten.

Hoe network bridge te maken?
Ga naar je internet verbingen en selecteer je internet verbinding (die werkt) en de internet kaart die je gaat gebruiken voor de xbox doe rechter muisknop en klik op network bridge!

:)

Ja maar mijn 360 hangt aan de Speedtouch die verbonden is met internet, dus internet hoef ik niet in te stellen op mijn PC........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan