Media-drive van NTFS naar FAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Berichten
120
Ik heb een media-drive gekocht om foto's te downloaden met een kaartlezer.

Ik heb per ongeluk de drive geformatteerd naar NTFS en nu blijkt dat ik daardoor niet meer de foto's kan downloaden met de kaartlezer omdat die alleen maar werkt onder FAT of FAT 32.

Ik werk met Windows XP en kan niet terugformatteren naar FAT.

De harddisk werkt op zich prima met bestanden van de computer opslaan en weer terugzetten, alleen ik kan hem niet meer gebruiken in combinatie met de kaartlezer.

Graag raad wat ik kan doen, en oh ja, ik ben niet al te technisch, dus liefst in begrijpelijke taal ;-))

Groet, REGGY
 
Die drive kun je toch in je foto toestel formatteren of ben ik nu een beetje ...
 
Nee, dat kan niet.
Het is eigenlijk een losse harddisk met een cardreader erin.
Staat helemaal los van de camera.

Dus een harde schijf die naar NTFS is geformatteerd.
Maar ik wil hem FAT, anders werkt die cardreader niet (staat in de beschrijving).

In Windows XP kan ik van NTFS niet terug naar FAT, klopt dat?

Reggy

P.S. ik zal die link verwijderen, sorry, wist niet dat dat niet mocht.
 
dus de schijf is in windows wel te zien
ga naar start dan naar configuratiescherm dan naar systeembeheer dan naar computerbeheer en dan naar schijfbeheerdan naar de betreffende drive en dan actie.
 
Ja dat heb ik allemaal gedaan, maar wat kies ik dan na actie?
 
alle taken
formatteren :D
 
Oh ja, dat heb ik allang gedaan. Het probleem is juist dat hij dan weer in NFTS fortmatteert, en ik wil dus FAT.
Dàt is het probleem.
Of ben ik nou ..... ;-)))
 
Snap je wat ik bedoel: ik kan dus niet kiezen voor de optie formatteren in FAT of NFTS, maar alleen in NFTS.

Op Internet lees ik een heel ingewikkelde manier om het te doen, dat gaat mijn pet te boven ;-))
 
Oke
Dan ga ik je iets vertellen wat je eens zou kunnen proberen te doen.
Zelf heb ik het nog nooit op deze manier gedaan maar....
start
uitvoeren
type dan
cmd
en geef een enter.
je komt nu in een dos box daar type je
format x:
en geeft een enter.
de X staat voor de drive letter, dus als je drive H is dan zet je daar H neer.
Kijk eens of dat wil.
 
Hij geeft dan aan dat het een NFTS-bestand is.
Ik moet dan de volumenaam invoeren en dan weet ik het dus niet meer ;-))
Heb geprobeerd "NieuwVolume" maar hij zegt dat hij dat niet herkent.
Hij is dus die computer he, haha
 
Probeer dit commando is en dan voor de C zet je de drive letter die jij gebruikt.

format c: /fs:FAT32
 
Nou echt niks lukte hoor, en alles wat ik er over las op Internet is dat je NTFS niet terug kan zetten op FAT 32 onder Windows XP. Ik dus balen want toen zat ik dus met een media drive waarop ik geen foto's kon uploaden, 200 euro weggegooid.
Maar de beste oplossing komt nog, hihi. Ik ben gewoon teruggegaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb, heb daar gezegd dat hij het niet meer deed en dat ik hem "misschien" niet goed geformatteerd had ;-))). Oh zeiden ze, kan de beste overkomen en ik kreeg zonder problemen een hele nieuwe.
Prima oplossing he? Ik ga er nu snel een sticker op bevestigen dat ik de schijf absoluut niet mag formatteren, want volgend jaar ben ik dat misschien wel helemaal glad vergeten.
Bedankt voor je hulp trouwens,
Reggy
 
Mooie oplossing.

bedankt voor de terugmelding en suc6.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan