Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MysteryAngelx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2019
Vraagje wat raden jullie mij aan :

Ik heb 2,5 jaar geleden een HP 15-AY126ND laptop gekocht bij de media markt.

Artikel
15-AY126ND

Merk
HP

Serienummer
CND7072NSH

Aankoopdatum
13 juni 2017

Na 1.5 jaar ging hij bij ventilator enorm lawaai maken dit werd steeds erger als ik opstarte Ook las hij geen SD kaartje meer Dus ik uiteindelijk ging met deze klachten naar de Media Markt terug omdat ik me steeds meer er aan ging ergeren en de laptop toch nog in garantie viel.

PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar Media Markt om ter reparatie aan te bieden.

Die hebben m opgestuurd want hij viel nog steeds in garantie periode voor enkele maanden.

Ik kreeg de laptop met volgende melding gereparareerd terug :

Vervanging toetsenbord
vervanging moederbord
vervanging Fan en bios update

De PC werkte gewoon echter bemerkte ik dat alle geheugen er gewoon nog in zat en laptop dus niet geheel opgeschoont was. Tot op een dag ik weer iets moest printen 2 weken geleden 04-12-2019 Avond ervoor had ik m gewoon afgesloten.

Toen 2 dagen later (want hij starte gewoon niet meer op wat ik gewoon niet kon geloven) terug naar Media Markt gegaan

06-12-2019 16:35

Je hebt je product ingeleverd bij MediaMarkt

Die hebben m daarna weer voor me verstuurd naar extern bedrijf

En nu krijg ik de keuze €370 betalen / €110 terug ontvangen en accepteren maar laptop houden ze of kosteloos ongemaakte laptop retour ontvangen

Wat zouden jullie mij nu aanraden ?
Elders laten repareren Geld accepteren Laten maken vind ik geen optie voor 370 euro hij kostte 599 euro.
Bovendien ik had alleen maar gemeld de ventilator teveel lawaai maakte en SD kaart niet werkte waarom vervangen ze dan de bios en moederbord ? Daardoor is nu me laptop nu ineens stuk op het moederbord.

Reparatieomschrijving:

Moederbord dient vervangen te worden.

Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR:369.93

Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekendaan ons te retourneren.

Hoe kan dit mij aangerekend worden ?

Wie zegt dat ze moederbord toen vervangen hebben door een nieuwe en niet door een onderdeel van een ander apparaat
...

Bijlagen

• WhatsApp Image 2019-12-16 at 14.26.06.jpeg
    WhatsApp Image 2019-12-16 at 14.26.06.jpeg
    305,9 KB · Weergaven: 60
  • 2019-12-16 (2).png
    2019-12-16 (2).png
    270,6 KB · Weergaven: 59
  • 2019-12-16 (3).png
    2019-12-16 (3).png
    184,3 KB · Weergaven: 53
  • 2019-12-16 (4).png
    2019-12-16 (4).png
    143,5 KB · Weergaven: 61
  • 2019-12-16 (5).png
    2019-12-16 (5).png
    159,2 KB · Weergaven: 55
Volgens de eerste opgave is het moederbord vervangen. Als je iets vervangt dan geldt voor die vervanging (moederbord) toch gewoon de garantie die daar voor staat.

Lijkt mij dat de eerste keer het moederbord helemaal niet vervangen is! En überhaupt op reparaties zit toch garantie.

Laatst bewerkt:
Hoe kan dit mij aangerekend worden ?
Dat eerste kan je niet aangerekend worden, dat je geen link hier hebt neergezet wel.

De handelwijze van Media Markt stinkt en ik geloof er helemaal niets van dat er een nieuw moederbord is ingezet. Immers die komt van de fabrikant en dan heb je gewoon daar weer garantie op. Voor mij is deze zaak herkenbaar want zo gaan ze wel meer te werk. Deze maatschappij gaat de verkeerde kant op. Het is geld, geld en nog eens geld en jij bent een nummer. Ze vragen je naam niet meer maar jouw geboortedatum, postcode of zorgnummer/verzekeringsnummer. Bij dat laatste kunnen ze dan direct declareren!

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je er nog werk van maken. Echter om in te stappen moet je wellicht ook 100,- euro betalen en een rechtsbijstandverzekering kost ook al 140,- euro. Afgezien van al het werk wat je ermee hebt. De uitdrukking is: wie vecht om een koe, legt er een koe op toe!

Laatst bewerkt:
Niet helemaal mee eens, hoelang je garantie hebt op een nieuw/vervangen onderdeel, is bij mijn weten nergens wettelijk vastgelegd.
Sterker nog, een fabrikant mag een 'refurbished' onderdeel gebruiken om het apparaat weer te maken en de dan verstrekte garantie varieert van, b.v. 1 jaar op het nieuw/vervangen onderdeel tot aan, het einde van de garantieperiode van het apparaat (dus geen garantie verlenging).
Dat een onderdeel vervangen moet worden door de fabrikant zelf is ook niet waar, een door de fabrikant erkende hersteller volstaat meestal.
Het enige waar je aanspraak op zou kunnen maken is als het onderdeel ondeugdelijk is hersteld/geplaatst en dat gaat een heel moeilijk iets worden om dat te bewijzen.

Volgens de bonnen heb je 160 euro exclusief BTW aan coulance regeling ontvangen...waarom vermeld je dat niet netjes?
Ik mis ook de garantieperiode op de reparatie net voor het einde van de reparatie.
En wat al vermeld is: Waarom deel je niet direct mede dat de vraag elders ook gesteld is....

Ergo: zorg eerst ook dat je eigen feiten kloppen, daarna kunnen we proberen een beeld te vormen.
Dat beeld is nu sterk verstoord.

Kijk het verhaal van maestro12 laat goed zien dat die mensen geslepen zijn en de hele trucendoos kunnen opentrekken. Jij die eens in de tien/twintig jaar zo iets meemaakt bent daar niet tegen opgewassen. Maar goed, maestro12 en route99 hebben gelijk, maar jij zit met de ellende. Ik heb geen goed woord over voor Media Markt. Jij heb een reparatie/vervanging gehad van:
1. vervanging toetsenbord
2. vervanging moederbord
3. vervanging Fan en bios update
dan had de laptop 100% moeten funtioneren, anders heb je je werk niet goed gedaan! Dus ik raad je aan 1. beperk je verlies en 2. ga nooit meer naar Media Markt.

Laatst bewerkt:
Bekend verhaal. Maar tenzij je de serienummers van het moederbord en dergelijke van voor de reparatie toevallig hebt, kun je helemaal niks aantonen.

Wat het blazen van de fan betreft, Dat kan inderdaad een probleem met het moederbord zijn. BIOS eventueel ook, maar die wordt standaard geupdate om dat ook uit te sluiten.

Ik ben geen jurist. Maar je opties zijn beperkt. Je kunt of je verlies nemen met die € 110,- of je neemt de gok met een jurist en beargumenteerd dat je van een laptop mag verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat. Gelet op de prijs van de reparatie lijkt dat niet het geval te zijn. Hou er dan wel rekening mee dat zo lang de zaak loopt je niet kunt beschikken over deze laptop of het geld.

Topic is ook hier verschenen maar inmiddels gesloten, de reden daarvoor wordt ook aangegeven.
Het begint in mijn ogen te lijken op stemmingmakerij richting Mediamarkt maar daarvoor had je beter je ervaring op FB of Twitter kunnen zetten.
Waarschijnlijk had je dan ook meer reacties gehad.

Laat de TS eerst maar eens reageren op mijn inhoudelijke vragen. Gebeurt dat niet dan lijkt me dat netjes gezegd, geen goed teken.

Stemmingmakerij? Nou, en? Wat Media Markt doet is gewoon onfatsoenlijk. Zo ga je niet met klanten om. Ik heb mijn steekhoudende argumenten gegeven voor deze mening. Zie post 7 punt 1 t/m 3. Wat is daar niet van te begrijpen? Iedereen heeft zijn/haar mening gegeven en laat TS de adviezen opvolgen of niet. En wat route99 schrijft, waar is TS? Afsluiten die handel.

Even die link van Scrapheap bekeken. Dan word ik boos als ik daar die inhoud lees. Maar goed, ik had beter moeten opletten, want MysteryAngelx is geregistreerd op 16 december 2019, dan hadden alarmbellen moeten gaan rinkelen.

Laatst bewerkt:
Ik kreeg een PB van de TS.
Laat ik eerst zeggen: TS antwoordt nu eerst de vragen hier .... je wilt toch geholpen worden... ipv van mij te berichten

Via de PB ontken je dat er sprake is van een aangeboden coulance regeling, die krijgt als je op de reparatie in gaat, niet die 110 euro die je krijgt als je de laptop terug geeft.
Het lijkt er op dat je de coulance regeling niet door had, want anders was de rekening nl nog ca 186 euro hoger geweest. Bedrag komt uit je eigen plaatje....zie onder. Das geen hogere wiskunde maar goed lezen. De coulance regeling noemen ze dan formeel de "wettelijk verplichte bijdrage"...

Je had zelf een rondje kunnen maken of het reparatie bedrag wel klopte door bij een aantal andere reparatie dit op te vragen...

En verder: Ook op Tweakers laat je, met nog meer input van de helpers, ze maar zwemmen, je geeft maar 1x antwoord en komen daarna nog heel veel nuttige tips, waar je niet op in gaat.

Erg jammer en een gemiste kans: Immers... er is een oude gezegde "It takes 2 to Tango.."

Dat het vervelend is wat je overkomen is, zal niemand ontkennen, maar hoe je vervolgens met de materie/discussie omgaat kun je wel heel veel meer opbouwend mee omgaan.

Heb zelf voor de kids ook eea afgehandeld, een ding moet je nooit doen.... afgeven op de winkel.... reken maar dat er veel winkels hier mee lezen .... kom je met een positiever opgezet verhaal, waarbij de problemen zelf hetzelfde zijn, creëer je veel meer goodwill hier maar ook bij de Winkel....

Moederborden van laptops zijn vaak duur en eerlijk gezegd vind ik deze duur maar ik ken de officiele prijs niet...
Door het rondje langs andere reparateurs had je een beter idee gehad wat het was... en was het bedrag veel lager was geweest had je daarmee naar de winkel kunnen gaan en dat hen voor kunnen leggen dat er toch een echt veel beter voorstel moet komen.
Nu lijkt het er meer op dat je je eigen glazen aan het ingooien bent...
Mss heb je geluk en hebben ze het nog niet gelezen (*).... dan nog ff snel de prijzen bij anderen opvragen????

(*) door het op minimaal 4 forums te zetten, (hier, Tweakers, Kassa en PCHelp) wordt de kans dat de winkel het gelezen heeft wel een stuk groter....

Hier moet je het mee doen en is meteen een antwoord op je PB.....

Rood omcirkeld: De "wettelijk verplichte bijdrage"...= het wettelijke bedrag (% van het totale bedrag) dat ze jou tegemoet moeten komen, de coulance regeling vroeger....
2019-12-16 (4).png

Laatst bewerkt:
Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de MM en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en MM er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met MM klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met MM waar ik hem kocht
-Contact gehad met MM waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is dus dat af moet wachten
2019-12-18.png

Het staat al in de headlines.....
https://www.headlines24.nl/nieuwsar...gt-moederbord-en-is-half-jaar-later-weer-stuk
Ben het bepaald niet eens met wat je daar allemaal schrijft, ik zal het niet quoten.
Ook op Tweakers en ook hier worden er behoorlijk wat terechte vragen gesteld en daar heb je amper op gereageerd.
En zeker op Tweakers ben je niet geblokkeerd en er zit geen slotje op.
En hier ook niet, iig als helper zien wij er niets van, terwijl je mij schreef
Ik ook maar als mij het antwoorden onmogelijk gemaakt wordt door mij gewoon t zwijgen op te leggen dat ik niet eens meer op me eigen topic mag reageren dan kan ik je alleen maar prive aanspreken
Ik kan niet controleren of dit waar is of niet en vind het ook vervelend dat je me hier persoonlijk mee lastig valt.

Je hebt iig nu wel samengevat wat je gedaan hebt, maar toch mis ik op de diverse forums de antwoorden op de diverse vragen die jou zelf mogelijk een betere onderhandelingspositie mrt de winkel gegeven zou hebben. Dat motiveert diverse helpers niet om je verder te helpen. Daarvoor mag je zelf ook wel eens voor in de spiegel kijken, schreef ik je al.

Plaatsing op meerdere forums met de vermelding waar het elders ook staat wordt over het algemeen wel gewaardeerd.
Dat helpers op diverse forums helpen lijkt me alleen maar goed, dat is toch iets anders, er geen dus geen pot verwijt de ketel verhaal van toepassing.

Succes met de verder afhandeling.

Het staat al in de headlines.....
https://www.headlines24.nl/nieuwsar...gt-moederbord-en-is-half-jaar-later-weer-stuk
Ben het bepaald niet eens met wat je daar allemaal schrijft, ik zal het niet quoten.
Ook op Tweakers en ook hier worden er behoorlijk wat terechte vragen gesteld en daar heb je amper op gereageerd.
En zeker op Tweakers ben je niet geblokkeerd en er zit geen slotje op.
En hier ook niet, iig als helper zien wij er niets van, terwijl je mij schreef
Ik kan niet controleren of dit waar is of niet en vind het ook vervelend dat je me hier persoonlijk mee lastig valt.

Je hebt iig nu wel samengevat wat je gedaan hebt, maar toch mis ik op de diverse forums de antwoorden op de diverse vragen die jou zelf mogelijk een betere onderhandelingspositie mrt de winkel gegeven zou hebben. Dat motiveert diverse helpers niet om je verder te helpen. Daarvoor mag je zelf ook wel eens voor in de spiegel kijken, schreef ik je al.

Plaatsing op meerdere forums met de vermelding waar het elders ook staat wordt over het algemeen wel gewaardeerd.
Dat helpers op diverse forums helpen lijkt me alleen maar goed, dat is toch iets anders, er geen dus geen pot verwijt de ketel verhaal van toepassing.

Succes met de verder afhandeling.

Ja wat boeit mij het dat t in de headlines staat van Tweakers Ik wilde advies en dat kreeg ik maar ook genoegd gezeik om niks feitelijk ....
Nergens staat ook vermeld dat je al de links moet vermelden als je op meerdere forums advies in wint
Is ook een absurde regel dat men dat jou kan verbieden om elders ook hulp te vragen ... men zit hier om hulp te bieden en niet om telkens iemand af te zeiken
Of arrogant te gaan zitten zijn en constant te zeiken over andere forums of plaatsingen op andere forums zoals jij dat nu doet
Ik zal je wel blokkeren dan zie je niks meer van me Hoef je je ook niet meer druk te maken en constant mij af te zeiken
Al plaats ik t op 20 forums dan moet jou dat niks uitmaken
Vragen op andere forums heb ik gewoon beantwoord toen ik daar tijd voor had ... met bewijs en al ....
Nee ik heb geen geld nog ontvangen Nee ik weet ook niet meer Nee ik vraag alleen advies of de gang van zaken normaal is
En of ik stappen kan ondernemen En of t normaal is dat iets wat net gemaakt is en niet zo snel stuk moet mogen gaan toch weer stuk is
En of ik daar garantie op kan claimen of t er bij moet laten zitten .... de meeste raden me aan er werk van te maken.

En dan zijn er nog van die azijn zeikers genaamd XXX die ff de bemoeial en vernederaar uit willen komen hangen
Nou heb je mooi pech want ik laat me niet domineren door jouw gedachtengang !!!
En hoe ik t aanpak daar beslis jij niet over Die uiteindelijke beslissing ligt bij mij !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar aanleiding van diverse meldingen, zijn we in overleg met moderatieteam over het verloop van deze topic. Deze topic gaat daarom tijdelijk op slot.

Na uitvoerig overleg met het moderatorteam is besloten deze topic definitief te sluiten, meer vanwege het karakter van het verloop van deze topic.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan