Media-PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enti

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
9
Hoi,

ik zou graag een media-PC in mekaar steken en kom even bij jullie horen wat jullie advies is...

Wat wil ik er mee doen:
- via HDMI aansluiten op PC
- Films kijken
- internet TV
- surfen
- moet minimum 3 harde schijven in kunnen, dus geen media-spelertjes met externe USB-disks

Welke hardware raden jullie aan?
Welke software?

Als media-spelersoftware heb ik gehoord vernomen dat XBMC & Boxee degelijk zijn...
Ik gebruik momenteel vooral VLC op een oudere PC.

Budget - heb ik nog niet vastgelegd. Ik zou denken tss 300€ & 500€
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage - kan ik zelf doen
Besturingssysteem - ik ben in het bezit van Windows 7 en Windows XP, maar zou ook Linux kunnen installeren indien nodig
Andere software? - vooral media-software
 
Laatst bewerkt:
Mod edit

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag verplaatst naar Hardware--->Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Wellicht kun je aan de hand van dit lijstje wat meer info geven zodat leden iets leuks voor je kunnen samenstellen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

de link die je doorgestuurd hebt is interessant.
Het uiterlijk van de kast is niet van groot belang... als er maar veel harddiscs in kunnen.

Ik dacht ook om een kleine SDD te kopen om het opstarten wat te versnellen... is dit wel nodig?
 
Kun je doen, maar is wel erg duur en ik geloof niet dat dat helemaal gaat lukken met het beperkte budget.
Uit het oogpunt van dat je er veel harddisks in kwijt wilt kunnen kom je eigenlijk al uit bij een kleine tower met een micro ATX bordje.

Wat is er belangrijk aan zo'n kast, moet ie er goed afgewerkt uitzien, glanzend, klein, zo strak mogelijk, welke kleur?
Het komt tenslotte toch in je huiskamer te staan zeg maar.
 
Het uizicht is niet van belang, de PC wordt uit het zicht gehaald (ik heb ee inham in een muur, een kast staat voor de inham). Na verbouwingswerken ga ik een wand maken waar alle kabels en randapparatuur achter kan verdwijnen.

Ik heb al 3 externe harddiscs die ik uit hun behuizing zou halen om ze in mijn nieuw systeem te plaatsen.. en daar zouden er in de toekomst nog extra discs bij komen.

Mijn prioriteit gaat naat naar beeld & geluidsqualiteit en opslagcapaciteit.
 
Ik heb even wat bij elkaar geklikt voor je:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[381144]=1&product[71255]=2&product[232977]=1

Kort samengevat:
Behuizing: Xigmatek Asgard III. Goedkoop, mooi (geborsteld staal :p), goede koelingsmogelijkheden, biedt ruimte voor 5 harde schijven.
Processor: een AMD Phenom II X2 dualcore op 3.4 GHz met daarbij een stille koeler van Coolermaster. Is een Black Edition (unlocked multiplier), dus lekker makkelijk overclocken.
Moederbord: simpel moederbord van Asus met SATA600 en USB3 poorten.
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 500GB. Goedkoop, snel en stil. Voor 15 euro meer heb je een 1 TB variant van deze schijf trouwens.
Werkgeheugen: 4 GB kingston HyperX DDR3 1600 MHz.
Grafische kaart: AMD Radeon HD5570 noiseless. Geen ventilator, dus lekker stil. Heeft HDMI, VGA en DVI-I aansluitingen.

Plus 2 stille ventilators om de temperatuur in orde te houden. Oh ja, en een blu-ray drive van Sony die ook door Tweakers.net is gebruikt in de best buy guide hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Super. Dank je voor je hulp.

Heb je ook enige ervaring met media-software?
Via de verkenner werken en afspelen in VLC oogt niet zo mooi.

Ik heb gehoord dat Boxee of XBMC beter zijn... wat denk jij hierover?
 
Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee... Wellicht heeft tweakers er wel een forumtopic of review over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan