Media Player op groen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellekart

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Steeds als ik op mijn Compac Presario laptop videobeelden in Windows Media Player tracht af te spelen wordt het beeld helemaal egaal grasgroen. Het geluid bij de beelden is normaal. Momenteel heb ik versie 11 maar onder 10 had ik hetzelfde euvel.

Wie weet de oplossing?

Laatst bewerkt:
Dankjewel Lex voor het welkom en de snelle reactie!

Ik heb je oplossing uitgevoerd maar er is niets veranderd. Ook niet na het opnieuw starten van de computer.

Heb je dat bij elk videobestand of bij bepaalde videobestanden?

Lex, ik heb het helaas in alle filmpjes die in Media Player worden gespeeld.

Heb je zelf handmatig codecs geïnstalleerd?(behalve die ik je net aangaf)

Kijk eens met CodecSniper, of er geen foute tussenstaan, eventueel de compatibiliteits modus gebruiken, en voor 98 kiezen, als hij niet wil werken.

Lex, ik heb ook XP Codec Pack 2.0.6 geïnstalleerd. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet (blond).

Lange Pier, het blijkt dat ik 162 ! codecs heb, maar wél allemaal Oké.

Liliane

Omslachtige manier, maar werkt altijd, tot nu toe ga naar configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, besturing voor geluid, bla, bla, videocodecs, deze allemaal deïnstalleren.

Dan naar de map, windows\system32, daar alle bestanden, met de extensie ax wissen.

Dan haal je het K-Lite-Mega-Codec-Pack op, installeer deze, zonder de players, maar wel met de Realplayer en Quiktime codecs, daarna kun je alles afspelen in WMP, als je daar de keuze voor maakt, vraagd hij om dubbele codecs te deïnstalleren, ook daar voor kiezen.

Lange Pier, bedoel je dat ik de audiocodecs, bluetoothaudio, legacy-audiostuurprogramma's, legacy-videovastlegapparaten, soundmax integrated digital audio en de videocodecs allemaal dien te verwijderen?

Liliane

Nee, in de videocodecs, die er staan, deïnstalleren of verwijderen, dat gaat zo, rechtermuisklik op videocodecs, kies daar voor eigenschappen, en nogmaals voor eigenschappen, selecteer, en verwijder de codec, helaas moet je dat stuk voor stuk doen.

Lange Pier, het verwijderen van de videocodecs is gelukt, echter bij het verwijderen van de ax bestanden krijg ik voortdurend de melding Kan 'naam' niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Probeer het eens in veilige modus, als administrator, opstarten, en F8 intoetsen, en daar voor veilige modus kiezen.

Ja, vanuit de veilige modus kan ik de hele riedel afwerken, maar na afloop blijft het beeld op groen. Ben ik dus de eerste?

Ook na het codecpack geïnstalleerd te hebben?, ja?, dan ben je idd de eerste.:)

Welke videokaart heb je overigens?

En had je die XP Codec Pack 2.0.6 ook eerst gedeïnstalleerd?

Verwijder in Software, Programma's wijzigen en verwijderen, eerst Windows Media Format 11 runtime, herstart de PC, verwijder dan Windows Media Player 11.
Herstart de PC. Download Windows Media Player 11 van deze site. Sla het exe-bestand op in een map op je HD. Dubbelklik op het exe-bestand.

NB: heb je ooit wél videofilms kunnen afspelen?

Als je een beta WMP11 had, moet het verwijderen gebeuren door bovenin "Programma's wijzigen en verwijderen" een vinkje te zetten voor "Updates weegeven".
Scroll daarna naar "Software updates voor Windows XP". Vervolgens handelen zoals ik in mijn post hierboven heb vermeld.

Maverick

Heb je wel een legitieme versie van windows, dat wil ook wel eens voor problemen zorgen.
Ik kan je al vast zeggen dat het je dan niet gaat lukken

weet verder niet hoe oud je computer is, op mn andere oude pc heb ik t zelfde probleem. Alleen als ik wat blijf schakelen tussen volleig scherm en weer normaal, dan is het beeld wel normaal. Kan aan de videokaart liggen, misschien de drivers ervan updaten ofzo ? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan