Media test failure

• Onderwerp starter Onderwerp starter HODB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HODB

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
HD is vorige week gecrasht, heb nu net een nieuwe aangesloten (80GB) . Bij opstarten krijg ik de melding:

NVIDIA Boot agent, PXE 2,0
copyright...
...
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting NVIDIA Boot Agent.
Disk boot failure, insert system disk and press enter

Heb kabels, allemaal gecheckt, denk ik, Boot volgorde in BIOS staat CDrom als eerste

IDE Primary master: Maxtor 6Y080P0
IDE Secondary: NONe
IDE Secondary Master: CW099D ATAPI CD-R/RW
IDE secondary Slave: DVD-Rom BDV316C

Weet iemand hoe ik verder moet? Wil graag XP installeren.

De melding die je krijgt, krijg je meestal als er geen besturingssysteem op je HD staat. Wat in dit geval logisch is omdat je HD nieuw is.

In je bios inderdaad je CD rom als eerste zetten en dan booten met je XP CD.

start je 'm wel op met een XP CD?

Of download even een bootdisk van win98 SE van www.bootdisk.com en probeer 'm dan op te starten

Hij wil dus niet booten van de XP CDrom!

Maar ik begrijp dat ik dit ook met een 98 bootdiskette mag doen? Ik zal het proberen

let dan wel even op!

je kunt XP niet vanuit DOS installeren.

je moet dan de map NT386 openen op de CD en daar de setup draaien winnt.exe

let dan wel even op!

je kunt XP niet vanuit DOS installeren.

je moet dan de map I386 openen op de CD en daar de setup draaien winnt.exe

Het lukte ook al niet! Zegt dat er geen geldig Fat of Fat 32 ...is. Hoe kom ik in die I386 map?

Hoi Hodb,

Ik heb even je verhaal gelezen, en heb jij er geen aparte diskette bij je harddisk gekregen waarmee jij je nieuwe schijf kunt indelen.
Meestal zit die schijf er standaard van de fabrikant erbij.
Anders moet je hem mischien downloaden van het Internet.
Als jij trouwens Windows XP installeerd, zou ik je partitie of op Fat 32 zetten of op Ntfs.
Belangrijk is om je schijf eerst in te delen in een partitie en dan te formateren.
Vervolgens kun je dan elk besturingssysteem installeren die je wilt.
Trouwens nog even wat anders, heb jij je schijf goed ingesteld in de bios?
En wat voor ATA heeft jou nieuwe schijf?
Ata 33 66 of 100?
Zorg ervoor dat je schijf in je bios op auto staat, zodat als jij je computer aanzet, de schijf automatisch herkend wordt.
Het is namelijk zo, als jou Moederbord maar een ATA 66 schijf ondersteund kun je er geen ATA 100 inzetten.
Dat kun je gauw genoeg nalezen in je beschrijving van je moederbord.

Groetjes Henri

Hoi Henri,

Nou, even kijken wat ik allemaal kan beantwoorden:

ik heb deze computer 2 mnd. geleden gekocht, toen kon ik meteen aan de slag met mijn XP installatie. Vorige week dus crash en nu loopt het allemaal minder soepel met dat XP.

Ik heb voor zover ik weet precies dezelfde harddisk teruggekregen als die ik had. Kan alleen niet zo snel vinden of het 33-66 of 100 is.

Nu je over die diskette begint; er zat bij de nieuwe geen bij, maar ik heb er wel 1 van de oorspronkelijke harddisk (vorige keer niet nodig gehad, dus nooit aan gedacht!)

Er staat op : Promise 376 Serial-ATA Driver
G72-PRSA040
Heb ik die nodig?

En waar in de BIOS moet ik kijken in de BIOS of schijf op auto staat?

Ik moet nu even weg van het forum, kom om 19.00 pas weer terug. Hoop dat ik dan verder kom!! Alvast bedankt voor het meedenken

Hoi Hodb,

Welke merk harde schijf heb je?
Als jij inderdaad die diskette nooit gebruikt hebt, lijkt het mij inderdaad raar dat je hem nu wel nodig hebt?
Nog even wat anders?
Heb jij sinds jij je nieuwe schijf geinstalleerd hebt, nog wat veranderd aan je bios?
Zo nee, dan moet het toch lukken om je schijf geinstalleerd te krijgen...
Het is namelijk zo dat jij je schijf eerst in partitie's moet indelen voordat jij je nieuwe harde schijf kunt gebruiken.
Daarna Formateer jij de schijf en is je schijf in principe klaar voor gebruik.
Ik heb namelijk gehoord, dat je voor sommige schijven een diskette nodig hebt om je schijf in te delen.
Wordt jou schijf trouwens wel aangegeven in de bios als jij je computer opstart?
Dat zou je gauw genoeg moeten kunnen zien met het opstarten

Groetjes Henri

Het is een Maxtor. Volgens mij wordt hij wel herkend; in de BIOS onder Standard CMOS features staat:
IDE Primary Master: Maxtor 6Y080PO

Ik heb vanmiddag toen ik de HD er net in had de CMOS gereset en 'Load Bios setup defaults' gedaan omdat hij in eerste instantie daarop al bleef hangen. Ik zat me net al af te vragen of dat er misschien iets mee te maken heeft?

Maar hoe kan ik de schijf nu in partities indelen en formaterren. Opstartdiskette Windows 98? Het is me ook nog niet gelukt om in die i386 te komen.

ATA: kan dit ook 133 zijn? Ik heb een MS-6570 ATX mobo/K7N2 Delta series van NVIDIA

Hoi Hodb,

Heb je ook een opstartdiskette van Windows Millenium?
Ik gebruik meestal een diskette van millenium om mn schijf te formateren, en daarna gebruik ik de opstart diskettes van Windows Xp.
Heb jij die opstart diskettes?
Anders kun je proberen om fdisk te gebruiken op de opstart diskette van Windows Millenium.
Je weet hoe het programma FDISK werkt?
Als je namelijk je partitie's heb ingedeeld met fdisk, vraagt het programma gelijk om je schijf te formateren.
Daarna kun je het besturingssyteem Windows Xp erop zetten.
Ik zou met FDISK wel een FAT32 erop zetten, die wordt namelijk ook ondersteund door Windows XP

Groetjes Henri

Hoi Henri,

Ik heb nog geen opstartdiskette van Millenium, maar die kan ik vast downloaden bij bootdisk?

Ik wilde eigenlijk NTFS, kan dat daarna ook nog?

Ik heb nog nooit met FDISK gewerkt, misschien kun je het in het kort uitleggen? Bedankt, HodB

Wil niet booten vanaf ME diskette; Non-system disk or disk error.

Kan het ook met de W98 SE opstartdiskette?

Hoi Hodb

Als je nu verstandig bent ga je naar www.bootdisk.com en maak je opstart diskettes voor windows Xp.
Welke versie van xp wil je erop zetten?

Groetjes Henri

Hoi Henri,

Ik wil XP pro erop zetten. Ik ben al op weg naar bootdisk.com!

Groet, Hanneke

Hoi Hanneke,

Kun je gelijk fdisk downloaden en je partitie's gaan indelen.

Groetjes Henri

Hoi Henri,

Zal ik doen. Het zal wel ff duren want ik heb helaas een modem. Nog 10 min. voor XP! en dan Fdisk.

Ik moet natuurlijk eerst FDISK gebruiken en dan pas XP? Het is allemaal nieuw voor mij!

Is FDISK ook bootable dan?

Of moet het anders? Graag je advies!

Groet, Hanneke

Hoi Hanneke,

Je moet eerst fdisk gebruiken, om partitie's in te delen.
Alleen ik heb FDISK zolang al niet meer gebruikt.....
Ik weet dat er een site moet zijn waar alles uitgelegd wordt maar waar die staat......

Groetjes Henri

Hoi Henri,

Ik dacht: laat ik nog één keer proberen of 'ie nu echt niet wil booten vanaf CD-rom, en laat 'ie het nu toch doen. Ik snap er niks van, maar vooralsnog is 'ie nu wel aan het installeren.
Misschien was het alleen maar een beetje (veel) aandacht wat m'n compu nodig had....en zestien keer opnieuw opstarten en drie diskettes proberen en weet ik wat al niet meer.

In elk geval hartelijk dank voor het meedenken!
Groet, Hanneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan