Media zoeken door Itunes in zelf gekozen map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Itunes start met zoeken naar media, maar doet dat niet alleen in mijn muziekmap. Hij haalt uit meerdere mappen mp3-tjes en dat is niet de bedoeling. Ook als ik eerst bij Voorkeuren mijn eigen map instel, wordt er toch gezocht in andere mappen. Hoe is dat te voorkomen?
 
Ik gebruik al best lang iTunes en ik heb net ook door de instellingen zitten zoeken, maar ik zie nergens een optie "zoeken naar media". Ik heb altijd handmatig mappen & bestanden toegevoegd.

Als je "Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Locatie map iTunes Media" bedoelt, dan is dat alleen de locatie van waar iTunes gegevens opslaat over de bibliotheek (zoals aantal keer afgespeeld, beoordeling etc.) Die locatie heeft (moet eigenlijk) verder niets te maken hebben met mappen die toegevoegd zijn aan de bibliotheek
 
Als je het programma installeert is dat de eerste vraag: Zoeken naar Media.

Ik zal morgen eens opnieuw installeren en dan kijken of ik dat item kan overslaan.
 
Dan geef ik de volgende praktische tips mee:

Als je iTunes verwijdert, kopieer dan de bestanden "iTunes Music Library" etc. uit C:\Users\XXXXX\Music\iTunes\iTunes Media

Verwijder de map

Zet de bestanden VOOR het installeren weer op de juiste plek terug (het pad moet je dan zelf aanmaken)

en bij de installatie zou je dan moeten oppassen dat je alles zelf handmatig instelt en "zoeken naar media" overslaat. Dat heeft voor mij altijd gewerkt. Ik heb namelijk mijn bibliotheek meerdere malen van verschillende pc's verplaatst en altijd alle beoordelingen e.d. behouden.

Als dat je helemaal niets boeit, dan kan je het bovenstaande verhaal negeren.
In ieder geval, fijne avond
 
Niet boeit? Dat zijn geweldige tips! Ik ga het dadelijk meteen proberen!
 
Helemaal goed gegaan Mcjack!


Ik wil Itunes gebruiken als gewone mediaspeler, dus niet in combinatie met Iphone etc. Is er een mogelijkheid om de map op de (Windows) computer te synchroniseren met het Itunes-programma? Dus als ik een song toevoeg of verwijder (of wijzig), dit ook in het programma te zien is? Of moet dat allemaal handmatig?
 
Altijd mooi om te horen dat het goed is gegaan.

Ik voeg zelf losse nummers en albums altijd zelf handmatig toe omdat ik iTunes niet als standaard mediaprogramma heb. Wat iTunes namelijk doet (de een vindt het fijn, de ander wat minder) als je een nummer afspeelt, is automatisch toevoegen aan de bibliotheek. Het nadeel hiervan is, is dat als je iets van internet downloadt wat je na 1x afspelen weggooit (en je dit meerdere malen doet) dat er allemaal 'broken link bestanden' in iTunes ophopen. iTunes slaat de informatie namelijk zelf op in xml bestanden.

Als ik iets aan mijn bibliotheek wil toevoegen doe ik dat dus handmatig en als ik iets eenmalig wil afspelen, dan doe ik dat in WMP. iTunes synchroniseert alleen met Apple apparaten (wat verassend) en naar mijn weten niet met een windows map. Je kan het handmatig doen, naar iTunes slepen. Of gewoon 1x openen en dan is de link automatisch gemaakt.

Hoop dat dit een passende oplossing is voor je probleem
 
Dat is inderdaad een lastige eigenschap, dat automatisch toevoegen. Jammer, want als database ziet het er erg goed uit.

Ik heb nog wel twee stukjes software gevonden, die checkt wat er bij is gekomen of af is gegaan uit de standaard map ten opzichte van Itunes. Deze zorgen ervoor, dat Itunes gelijk blijft aan de standaard muziekmap.


http://download.cnet.com/iTunes-CleanList/3000-2141_4-75911418.html

http://albumbrowser.klarita.net/itfw.html


Toevoeging om het verhaal compleet te maken.

Het programma Clean List is voldoende. Bestanden, die niet meer op de HD staan, worden uit Itunes gehaald en bestanden, die op de HD erbij zijn gekomen, worden toegevoegd aan Itunes. Het zelfde geldt als je een correctie aanbrengt in de titel van een song.

Als je een song vervangt door een song met een andere afspeelduur, maar verder met exact de zelfde tag, dan is dat zichtbaar als Itunes opnieuw is opgestart.


Ik hoop, dat jij (en wellicht anderen) wat hebben aan mijn bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan