Mediabox

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Kan ik mijn Ziggo Mediabox Next zonder problemen aansluiten op mijn PC?
 
En wat zou je er mee willen bereiken?
Dat ik tv kan kijken op mijn pc en programma's gemakkelijk kan opnemen. Ik zou wel graag antwoord op mijn vraag en vooral waar ik rekening mee moet houden met aansluiten en in het gebruik.
 
Je kunt de HDMI kabel van die van de Next gaat naar de TV aansluiten op je computer monitor.
Maar gemakkelijker is om de ZiggoGo app te downloaden op je pc en via die app TV te kijken.
Dit werk simpel en goed. (afhandelijk van je internetsnelheid naar je PC)
 
Nooit gedacht aan installeren van ZiggoGo op de pc (we kijken via Next mini), maar kun je dan opnemen? 🙁
 
Je kunt de HDMI kabel van die van de Next gaat naar de TV aansluiten op je computer monitor.
Maar gemakkelijker is om de ZiggoGo app te downloaden op je pc en via die app TV te kijken.
Dit werk simpel en goed. (afhandelijk van je internetsnelheid naar je PC)
Ziggogo ben ik niiet zo'n fan van + ik kan dan niet automatisch opnemen wat ik wil zien.
mijn beeldscherm heeft geen HDMI aansluiting. 1 van mijn computer en mijn laptop hebben dat wel.
 
De HDMI aansluiting op je computer is een UITGANG en daar kun je dus niet het beeld van de Mediabox mee weergeven.

Verder is het door allerlei verplichte beveiligingen niet zonder meer mogelijk om programma's op te nemen. Dat is afgedwongen door de aanbieders van de content. Als Ziggo hier niet aan voldoet dan mogen ze de content niet meer uitzenden.
 
Nooit gedacht aan installeren van ZiggoGo op de pc (we kijken via Next mini), maar kun je dan opnemen? 🙁
Opnemen is ook mogelijk. Je kan dat op het te volgen programma aangeven of je het wilt opnemen.
De ZiggoGo ap is de variant op de PC of tablet. Je hebt alleen geen afstandsbediening zoals bij de Nextmini.
Terug kijken kan ook via de App. Maar alles is afhankelijk van je internet snelheid. Is de Wifi snelheid niet hoog genoeg dan zal het beeld af en toe stilstaan. Daarom de wifi liever op 5G zetten dan op 2,4G (de oude wifi). Of gebruik een netwerkkabel voor je PC.
 
Kan helemaal geen ZiggoGO download vinden voor windows? :(
 
De HDMI aansluiting op je computer is een UITGANG en daar kun je dus niet het beeld van de Mediabox mee weergeven.
Dat klopt ook helemaal, maar ik bedoel de Nextmini heeft een HDMI uitgang die je op een Computer monitor kunt aansluiten
Verder is het door allerlei verplichte beveiligingen niet zonder meer mogelijk om programma's op te nemen. Dat is afgedwongen door de aanbieders van de content. Als Ziggo hier niet aan voldoet dan mogen ze de content niet meer uitzenden.
Dat zou inderdaad misschien tegenwoordig zo zijn. Mijn ervaring met opnemen via de App is al weer van een jaar terug. Toen programmeerde ik nog wel eens de programma's voor opnemen via de PC op mijn werk. Of via de Telefoon (waar de app op draaide). Sinds enkele maanden geen Ziggo meer, dus dat kan ik dan niet meer beoordelen.

Ziggo app heeft altijd leuk gewerkt bij mij.
 
Kan helemaal geen ZiggoGO download vinden voor windows? :(
In Windows 11 kun je gewoon apps installeren. Even op de Ziggo site kijken, daar zullen ze het vast allemaal uitleggen.
Ziggo en KPN doen dat met al hun dingen.
 

Bijlagen

  • 1703091288410.png
    1703091288410.png
    34,4 KB · Weergaven: 6
Er is gewoon geen windows-app van Ziggo, wel voor Android en iOS. Op de iPad heb ik de Ziggo app staan. Kun je overigens niet eens via hdmi tv kijken, zal ook wel met rechten te maken hebben.
TV kijken via pc kan alleen via Chromecast, niet echt wat hier bedoeld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik dus wil, lijkt niet te kunnen, maar hoe zit het dan met een tv kaart met Ziggo digitaal, want dan kan ik de tv kaart gewoon instellen en laten opnemen wat ik wil. Zo deed ik het dus ook totdat Ziggo stopte met analoge tv, want toen werkte mijn tv kaart niet meer. Ik ga binnenkort op vakantie en daar kan ik geen ZiggoGo kijken, niet online en niet met de app. Ik heb mijn PC's zo in gesteld dat ik dan vanaf mijn vakantie adres ook wijzigingen kan aanbrengen wat er wel en niet wordt opgenomen
 
Analoge TV, TV-kaarten, dat is allemaal zó vorige eeuw... :)
Met het juiste Ziggo-abonnement kún je opnemen, maar je download dan niets, je hebt alleen het recht die stream een bepaalde tijd terug te kijken.
 
Analoge TV, TV-kaarten, dat is allemaal zó vorige eeuw... :)
Met het juiste Ziggo-abonnement kún je opnemen, maar je download dan niets, je hebt alleen het recht die stream een bepaalde tijd terug te kijken.
En dat is nou net wat ik niet wil! Kan wel zijn zo vorige eeuw, boeit mij wat, ik wil iet dat werkt zo als ik het graag, dat het in mijn PC staat en dat ik ook pas over 1 jaar kan gaan bekijken zonder internet.
 
Zonder trucs gaat dat helaas niet meer. Probleem wordt in dit geval ook niet veroorzaakt door Ziggo. Bijv. Disney stelt eisen aan de beveiliging van de streams. Voldoe je hier niet aan als provider dan mag je uiteindelijk de stream niet meer uitzenden.

Je zou kunnen proberen of je een VPN kunt gebruiken. Dan kies je een IP adres in Nederland en zou je in principe gewoon via de browser moeten kunnen kijken.
 
Zonder trucs gaat dat helaas niet meer. Probleem wordt in dit geval ook niet veroorzaakt door Ziggo. Bijv. Disney stelt eisen aan de beveiliging van de streams. Voldoe je hier niet aan als provider dan mag je uiteindelijk de stream niet meer uitzenden.

Je zou kunnen proberen of je een VPN kunt gebruiken. Dan kies je een IP adres in Nederland en zou je in principe gewoon via de browser moeten kunnen kijken.
Maar is een TV kaart dan helemaal geen optie? Ik weet dat ze nog steeds wel verkocht worden.
 
En dat is nou net wat ik niet wil! Kan wel zijn zo vorige eeuw, boeit mij wat, ik wil iet dat werkt zo als ik het graag, dat het in mijn PC staat
Tja, dan ben je toch te laat geboren :). Providers willen nu eenmaal niet dat je programma’s zelf opneemt op eigen opslagmedia. Zelf zit ik bij het ‘nieuwe’ Odido waarbij ik al een paar jaar een mediakast heb zonder harde schijf. De vorige mediabox had nog een interne harde schijf om op te nemen, met een USB aansluiting waardoor ik hoopte dat hij opgenomen programma’s kon overzetten. Maar dat was buiten T-Mobile gerekend, want dat was toen al dichtgetimmerd. Dus de opgenomen programma’s konden alleen vanaf de schijf worden bekeken. Toen de box stuk ging, en moest worden vervangen, was ik gelijk alle programma's kwijt 😡.

De huidige box neemt in de cloud op, en dat heeft als voordeel dat ik op alle aangesloten apparaten kan afkijken, dus tv en iPad. Is voor mij meer dan genoeg. En de opnames blijven gewoon staan zolang ik wil (en ruimte heb natuurlijk). Kijken op de computer kan inderdaad ook bij Odido gewoon via de browser. En in het buitenland via VPN naar een Nederlands IP punt, en je kunt gewoon alles programmeren wat je wilt.

Kortom: leg je neer bij de Nieuwe Realiteit die Nederland nu in zijn greep heeft 😊.
 
Om een app te installeren op Windows ga je naar desbetreffende website in dit geval naar ziggo of ziggogo en rechtsboven op 3 stippen en klik op toevoegen aan startscherm.
Met Ziggogo kan je opnemen, programma in kijklijst zetten en het blijft 1 jaar erop staan ,ziggogo profiel koppelen met mediabox.
 
Terug
Bovenaan Onderaan