mediacode dvd+r

Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
127
Hoi,

ik heb een probleem. Ik heb een standalone dvd-videocombi van panasonic. Ik heb nu met verschillende merken dvd+r's problemen, die worden namelijk niet gelezen (no disc). Ik heb eerst gekeken of het misschien aan de mediacode zou kunnen liggen. Ik heb zelf philips dvd+r's met mediacode CMC MAG F01 en RICOHJPN01 liggen, die leest ie prima als ik het op mijn eigen brander brand (philips dvdr416N, een dvd+r brander). Maar als ik een Memorex met dezelfde mediacode als de philips (CMC MAG F01) in de standalone doe, dan leest ie hem niet?? Hij is alleen niet gebrand door mezelf maar door een ander. Ik weet dus niet welke brander en welke versie van het brandprogramma hij gebruikt. Maar ze hebben dezelfde mediacode, maar toch leest de speler de philips wel en de memorex niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Want ik snap er niks meer van. Ik weet namelijk niet meer welke dvd+r's ik moet kopen omdat ik bang ben dat de speler de mediacode niet pakt...
 
Panasonic

Hello,

Ik heb hetzelfde probleem. Ben in het bezit van een (overigens schitterende) standalone Panasonic video/dvd combi type NV-VH D1 en op mijn PC een Nec ND-1100A waarmee ik enkel DVD+r en DVD+rw kan branden (doe dit via DVD shrink).

Ik heb al meerdere merken DVD +r uitgeprobeerd, doch mijn Panasonic blijft deze steevast weigeren met de melding NO DISK.

Volgens de dealer aanvaardt de Panasonic enkel DVD
-r, doch deze kan ik onmogelijk branden.

Nog anderen stellen voor om de booktype te wijzigen, doch hiermee heb ik totaal geen ervaring.

Wie kan helpen ?
 
Ik heb ook de NV-VHD1 en bij mij pakt ie Philips en Fuji, mediacodes Ricohjpn01 en cmc mag. Beide gebrand met Nero 6.3.0.3. Als ik door een ander laat branden dan doen ze het ook niet, waarschijnlijk door een lagere versie van Nero (5.5. nog wat).
Probeer Nero eens te updaten naar de laatste versie, misschien doen de dvd's het dan wel, want +r werkt zeker (bij mij wel). Alleen +rw werkt niet. -R heb ik nooit geprobeerd want mijn Philips brander kan alleen + branden.
 
Dank voor het bemoedigende antwoord.
Ga dit zeker uitproberen.

Nog één vraag : hoe zie je op een DVD-rom welke mediacodes het ondersteunt. Ik heb een Fuji aangeschaft, maar nergens vind ik iets terug over mediacodes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan