Mediaplayer als externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een popcorn A-200. Ik lees op internet dat deze ook als externe schijf te gebruiken moet zijn. Er zit ook een usb kabel (zo'n printerkabel) bij. Maar als ik de player aansluit op mijn pc, worden de schijven niet herkend als schijf. Althans.. Ze zijn wel zichtbaar in 'schijfbeheer', maar er wordt geen drive-letter aan gehangen, waardoor ik ze niet kan benaderen. Ik kan er dus op deze manier geen films op knallen of ze afspelen op mijn pc. En dat wil ik wel heel graag.
In de bijlage zie je Disc 2 waar het om gaat.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit toch werkend kan gaan krijgen?

Rechtermuisknop levert alleen de functies: Volume verwijderen en Help op.

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Laatst bewerkt:
Heb wel geen Popcorn maar een Eminent, maar ik doe dat via het netwerk! Dan is het geen externe (usb) schijf maar een netwerkschijf, zo ongeveer als een NAS. Werkt hier als de rook! :-)
Zo kan ik films van de pc op de Eminent HD zetten en/of een film op die hd kijken op mijn pc terwijl de eminent ook een film op de tv toont...
Het enige is dat ik niet te veel files moet gaan streamen en up/downloaden want zo trek je je netwerk wel snel dicht...

Laatst bewerkt:
Rechtermuisknop levert alleen de functies: Volume verwijderen en Help op....

Waarschijnlijk worden ze gezien als netwerkschijf en dus mogelijk niet te 'bewerken' of benaderen als de Popcorn via usb verbonden is.
Dan zou het via het netwerk wel moeten werken (al of niet wireless).

Dat denk ik ook ja..
Maar ik wil ze echt via de pc en usb kunnen bekijken.. Dus heb je wellicht enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Ook als ik m uit het netwerk haal en alleen via usb aan de pc koppel, zijn ze niet te benaderen.

Ze zijn wel zichtbaar in 'schijfbeheer', maar er wordt geen drive-letter aan gehangen,

Ik lees bij de Helpfunctie van Computerbeheer-Schijfbeheer het volgende:

U gebruikt de module Schijfbeheer in Windows XP voor taken die betrekking hebben op schijfbeheer, zoals partities en volumes maken, deze formatteren en er stationsletters aan toewijzen.

Dat laatste kan je dus niet uitvoeren?

Klopt.. Alle opties die normaal te kiezen zijn, blijven lichtgrijs en niet aan te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan