Mediaplayer in IE werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsBink

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Ik heb een probleem met het afspelen van filmpjes met de mediaplayer in IE.

Als ik bijvoorbeeld via uitzendinggemist een aflevering wil kijken krijg ik in de mediaplayer wel geluid alleen het beeld is groen en gestreept (helemaal geen herkenbaar beeld) dit blijft de hele tijd zo. Een soort gescrambled gestoord beeld.

Echter als ik dezelfde aflevering in FireFox probeer af te spelen heb ik het probleem niet.

Wie kan mij helpen? Als het kan in niet al te moeilijke termen enzo :o

Staat in WMP bij Extra, Opties, Speler, een vinkje voor Codecs automatisch downloaden?
Op de site uitzendinggemist.nl staat een uitgebreid help, met link naar Microsoft-site.
En bij Microsoft staat een WMP FAQ. Kijk bij Internet en Codecs.

Ik ben inmiddels tegen het downloaden van die K-Lite Codec Packs en zeker de Full-versie. Dat pakket is eigenlijk bestemd voor video- en audioprofessionals die nog geen enkele codec op een schoon systeem hebben. Als je Windows XP of Vista hebt, DircetX 9 of 10 en Windows Media Player 11, dan heb je alle benodigde decoders en encoders al in huis. Er kan er één beschadigd zijn, of verwijderd. Om dan een probleem met streaming-video op te gaan lossen met het Full-codec pack, is hetzelfde als het schieten met een kruisraket op een vlo. Ook dan krijg je een hoop ongewenste rommel.

Heb je WMP11? Download die anders. Heb je de laatste DirectX 9 of 10? Ga naar Start, Uitvoeren en typ: dxdiag en dan OK. Controleer of er ergens een fout wordt gemeld.

Kijk Internet Explorer 7 bij Extra, Internetopties, tabblad Beveiliging, de regel "Video's en animaties op een webpagina weergeven die geen externe mediaspeler gebruikt". Zorg dat het bolletje voor de regel Inschakelen is geselecteerd.

Laatst bewerkt:
Hij doet het weer! Bedankt!
Ik heb een vinkje gezet bij de codec!
En op advies van de uitzendinggemist site de schuifregelaar in het gebied Videoversnelling uitgezet.
Wat apart is dat deze toen ik voor het eerst ging kijken al uit stond. Vervolgens heb ik hem aangezet, toen deed ie het nog niet, om vervolgens weer helemaal uit te zetten en voila het probleem was opgelost!
Rare dingen toch die computers! Maar heel erg bedankt!

Ik ben inmiddels tegen het downloaden van die K-Lite Codec Packs en zeker de Full-versie. Dat pakket is eigenlijk bestemd voor video- en audioprofessionals die nog geen enkele codec op een schoon systeem hebben. Als je Windows XP of Vista hebt, DircetX 9 of 10 en Windows Media Player 11, dan heb je alle benodigde decoders en encoders al in huis. Er kan er één beschadigd zijn, of verwijderd. Om dan een probleem met streaming-video op te gaan lossen met het Full-codec pack, is hetzelfde als het schieten met een kruisraket op een vlo. Ook dan krijg je een hoop ongewenste rommel.

Heb je WMP11? Download die anders. Heb je de laatste DirectX 9 of 10? Ga naar Start, Uitvoeren en typ: dxdiag en dan OK. Controleer of er ergens een fout wordt gemeld.

Kijk Internet Explorer 7 bij Extra, Internetopties, tabblad Beveiliging, de regel "Video's en animaties op een webpagina weergeven die geen externe mediaspeler gebruikt". Zorg dat het bolletje voor de regel Inschakelen is geselecteerd.

Als je goed die codecs installeerd die je nodig hebt, kan het zeker een goede aanvulling zijn op de bestaande codecs, die NIET alles afspelen, zoals Quicktime en RealMedia, en ook de AC3 booster is een perfect tooltje voor het opkrikken van het DVD geluid, maar met alles, goed kijken wat je installeert en klakkeloos alles aanvinken, waaronder de players en FFDShow filters, wat ik zelf niet graag gebruik.

In dit geval is het probleem opgelost, Lange Pier.

In zijn algemeenheid herhaal ik: met WMP11 en DirectX 9 of 10, kun je alle streaming-video afspelen. Bij uitzendinggemist.nl zijn ze ook al gestopt met ondersteuning voor Real Player. En RP is wanhopig aan het vechten tegen de ondergang en heeft zichzelf compatible gemaakt met alle audio- en videobestanden van Windows en Quicktime. Maar ze zijn al omgeschakeld naar RealArcade, het online verkopen van spelletjes.
Kortom, één codec-probleem in WMP11 beantwoorden met een bombardement zoals de K-Lite Codec Packs, ik doe er niet meer aan mee.:)

Voor de meelezers: op deze Microsoft-site staan de bestandsformaten die door verschillende Windows Media Players worden ondersteund, met samples om te testen of je systeem aan de vereisten voldoet. Helemaal onderaan dan inderdaad een aantal formaten van Quicktime en Real Player die niet ondersteund worden door Windows Media Player. Als die twee spelers dus wél op je systeem zijn geinstalleerd, gaat het allemaal goed. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan