Mediaplayer in Vista is gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1980

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
33
Als ik muziek of een film wilde bekijken of luisteren was het geen enkel probleem, maar nu sinds een tijdje, als ik bijvoorbeeld een filmpje via de mail krijg, een dvd wil kijken of wat dan ook en ik dubbelklik op het bestand, dan krijg je eerst dat rondje bij de muisaanwijzer, en daarna niks meer.
Dus kort samengevat doet mijn Mediaplayer het gewoon niet meer.
Af en toe als ik hem wil openen krijg ik het bericht COM Surogate werkt niet meer of iets in die richting.

Wat zou dit kunnen zijn?? en nog beter, hoe kan ik het oplossen??

Alvast bedankt.
 
Schijnt met de divx codec te maken te hebben en zou door nero worden veroorzaakt.
Update Nero (klik hier) wanneer die inderdaad geinstalleerd is.
Kijk anders eens hier om de codecs te repareren.
mvg leo
 
heeft windows mediaplayer dan met Nero te maken als ik bijvoorbeeld muziek wil luisteren of film wil kijken?
en op die tweede pagina die je op hebt gegeven, welke moet ik dan hebben??

MVG
 
De codecs worden door zowel nero als WMP gebruikt.
Wanneer het probleem is begonnnen na een installatie van nero update deze dan.
Kijk verder eens op deze site
 
het wil allemaal niet werken helaas..

ik heb wel gevonden dat wanneer ik met de rechtermuisknop op mediaplayer icoontje klik, en kies voor starten als administrator, dan doet hij het wel..
Het vreemde is dat ik dus zelf al admin ben op mijn systeem, dus is dit eigenlijk dubbelop..
 
Oké dit is een heel ander soort probleem dus.
Nog geen idee hoe dit komt.
Hebben we het over Vista?
Dan denk ik dat wel een workaround heb.
Klik met rechts op het icoon en vervolgens op eigenschappen. Ca naar geavanceerd op de tab snelkoppeling en vink "als administrator" uitvoeren aan.
WMP wordt nu altijd als admin uitgevoerd.
 

Bijlagen

  • admin.jpg
    admin.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 23
ok, nu werkt het wel, alleen krijg je steeds als je mediaplayer opstart dat administrator goedkeur schermpje.
Maar je moet wel zelf mediaplayer opstarten. Als je een mediabestand wil openen dan krijg ik nog die muisaanwijzer die even dat "laad"rondje naast zich krijgt, en daarna stopt het en doet hij niks meer.

in ieder geval alvast bedankt dat het zover al werkt.. en het is inderdaad vista home premium..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan