Mediaserver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remq

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Ik ben op zoek naar een mediaserver voor mijn thuisnetwerk. Ik wil de films die ik op mijn pc heb staan kunnen streamen naar mijn Android telefoon, andere pc's en Xbox 360 binnen het netwerk. Uiteraard heb ik al meerdere software hiervoor kunnen vinden maar nog geen waarmee ik het volgende kan:
  • srt ondertiteling erbij encoden (belangrijk)
  • streamen over wifi (belangrijk)
  • HD films streamen (belangrijk, maar mag wel verkleind worden door encoder)
  • tv tuner steamen (minder belangrijk)
Het is het belangrijkst dat ik naar mijn telefoon kan streamen. Kent iemand een media server die geschikt is?

Bedankt!

Kijk eens naar serviio. Dat is een dlna server.
Voor de ondertitels erbij te krijgen kan je xbmc gebruiken. Draait op android/linux/windows/....

Bedankt! Ik was niet helemaal uit de serviio/xbmc combinatie uitgekomen met .srt ondertiteling en de xbmc app werkte traag op mijn mobiel (en de interface was duidelijk voor tablets gemaakt). Hoe dan ook, ik heb nu ongeveer voor elkaar gekregen met een shared folder op mijn PC met mijn films en een Android media player. Deze ziet de srt bestanden wel en streamt ze perfect. Alleen HD films krijg ik nog niet schokvrij, maar ik kijk nu naar de verschillende media players die er op Google Play aangeboden worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan