mediaspeler: geluid werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amster

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Ik heb windows xp op mijn asus laptop staan. Als ik met Windows Media Player een dvd afspeel, krijg ik wel beeld, maar het geluid is erg slecht: het klinkt blikkerig, schokkerig en computer-achtig. Dit probleem heb ik bij alle dvd's, terwijl het geluid bij het afspelen van een cd in Windows Media Player prima is. Hoe kan dit? En vooral: wat kan ik er aan doen?

Overigens: bij sommige dvd's is het beeld wel slecht: dan zie ik alleen maar groene vlakken, terwijl ik diezelfde dvd dan wel met vlc kan afspelen met goed beeld, maar weer hetzelfde slechte blikkerige geluid (en dat geldt voor alle dvd's: dat slechte, blikkerige geluid). Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Is het altijd het blikkerige geluid? Ook bij het spelen van bijvoorbeeld een mp3 bestand met WMP?
Misschien ligt het probleem niet aan je laptop maar aan de ingebouwde speaker.
Probeer eens met een hoofdtelefoon/headset/oordopjes te luisteren?

geluid

Het geluid klinkt alleen blikkerig bij dvd's, dus niet bij het afspelen van audio cd's of bij het gebruik van spotify oid. Dus het ligt niet aan de speaker. Maar het rare is dat de audio wel goed is bij cd's die ik afspeel met windows media player, maar niet bij de dvd's. Het zelfde geldt voor vlc: ook daar is het geluid niet goed...van de dvd's. Raar he?

Het zou uiterst handig zijn als je een externe dvd-drive in bezit zou hebben, misschien heeft jouw dvd-speler/brander in jouw laptop mankementen.

Ik neem uiteraard aan dat je meerdere dvd's hebt gebruikt?

Lijkt mij gewoon dat je pc/laptop niet snel genoeg is voor het afspelen/decoderen van DVD's. Wat voor laptop is het en hoe oud? En hoeveel intern geheugen zit erin?
Kan ook zijn dat er teveel programma's / services op de achtergrond draaien, zodat er te weinig performance beschikbaar is voor het afspelen / decoderen van DVD's.

Tijs.

@FranckBlack:
terwijl ik diezelfde dvd dan wel met vlc kan afspelen met goed beeld, maar weer hetzelfde slechte blikkerige geluid
Er is dus al getest met VLC Player.

Tijs.

Ik heb inderdaad meerdere dvd's gebruikt en mijn laptop is een asus. Hij draait op windows xp en is ongeveer 3 jaar oud schat ik. Dus op zich valt dat wel mee zou je zeggen. Maar misschien helpt een grote schoonmaak inderdaad wel en kan ie dan wel weer het geluid verwerken. Overigens is het zo dat mijn laptop geen problemen heeft met het geluid van films/series die ik al op mijn laptop heb staan (en dus niet via dvd-speler afspeel). Daarvoor gebruik ik meestal VLC overigens, maar geluid trekt en beeld trekt mijn computer dan prima....

Lijkt me dan een brakke dvd speler. Je kunt wat Chris388 zei even een externe speler proberen. Misschien kan je er één lenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan