mediaspeler wordt niet op elke computer goed getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wneedshelp

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Goede dag

Ik ben bezig met de volgende website www.hetgeertje.nl/frank3

Ik heb mediaspelers ingevoegd maar op elke computer wordt dit anders weergegeven.

Op de computer van de eigenaar beginnen de nummers allemaal direct te spelen zodra je op de site komt
De ene computer heeft een andere mediaspeler die niet in het kleine veldje past.
Op een andere (windows 8 computers) werden de spelers niet getoond maar stonden ze onderaan het scherm gedownload
Weer een andere waren ze gewoon helemaal niet aanwezig

Dit is de code

<div id="demos">
<p class="titel">Muziek van Frank beluisteren</p>
<div id="eerstel"><embed src="muziek/falling in love with you.mp3" autoplay="false"width="91" height="16"></embed></div>
<br />
<div id="tweedel"><embed src="muziek/ik jou van jou.mp3" autoplay="false" width="91" height="16"></embed></div>
<br />
<div id="derdel"><embed src="muziek/she is only sixteen.mp3" autoplay="false" width="91" height="16"></embed></div>
<br />
&nbsp;&nbsp;
<div id="vierdel"><embed src="muziek/love me tender.mp3" autoplay="false"width="91" height="16"></embed></div>
<br />
&nbsp;&nbsp;
<div id= "vijfdel"><embed src="muziek/ik krijg een heel apart gevoel van binnen.mp3" autoplay="false"width="91" height="16"></embed></div>
<br />
&nbsp;&nbsp;
<br />
&nbsp;&nbsp;
<div id= "zesdel"><embed src="muziek/love is in the air.mp3"autoplay="false" width="91" height="16"></embed></div>

Wie kan me helpen want ik zie dit als een ingewikkeld probleem.

Groetjes

Laatst bewerkt:
komt omdat je de speler van de bezoeker gebruikt. gebruik een swf/js/html5 player op je website en het is overal hetzelfde.

Bedankt voor je snelle reactie.

en welk bestandtype moet je muziek zijn? Want als ik invoegen swf doe dat ziet ie mijn muziek niet (bestandstype mp3

@ginojo, maar WAV is zeker niet geschrikt voor websites, want het zorgt voor een extreem grote bandbreedte.

Groetjes, WDHBGS

dank jullie wel

Ik ben bezig met het proberen van die niftyplayer maar het lukt nog niet. Mijn code is nu

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>zanger en toetsenist Frank</title>
<link href="frank.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" language="javascript" src="niftyplayer.js"></script>

</head>

<div id="eerstel"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="165" height="38" id="niftyPlayer1" align="">
<param name=movie value="niftyplayer.swf?file=muziek/falling in love with you.mp3">
<param name=quality value=high>
<param name=bgcolor value=#FFFFFF>
<embed src="niftyplayer.swf?file=muziek/falling in love with you.mp3" quality=high bgcolor=#FFFFFF width="165" height="38" name="niftyPlayer1" align="" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</embed>
</object></div>

Maar alles wat ik zie is een wit vlak dus ik doe nog iets verkeerd

En is het mogelijk om verschillende nummers aan 1 player te koppelen?

Laatst bewerkt:
kun je mss een link geven?

heb je wel je swf op de goede plek? prober je mp3-naam eens zonder spaties te hernoemen.

ah ik heb iets te vroeg gevraagd. Heb de player gedownload en dat werkt een stuk beter.

Weet iemand nu nog of ik verschillende nummers aan 1 player kan linken? Dat je op een titel drukt en dat die dan gespeeld wordt zeg maar?

En kan ik de kleur van de player veranderen? Lukt wel om achtergrondkleur te veranderen maar liefst heb ik geen achtergrondkleur en dat pakt ie niet en het liefst verkleur ik ook de player zelf iets

groetjes

Laatst bewerkt:
dat ziet er wel uit als een mediaplayer die ik zoek. Nu doe ik alleen echt heel erg mijn best om het te begrijpen maar dat lukt helaas nog niet erg.

dit heb ik in de layer van de player geplaatst

<object type="application/x-shockwave-flash" data="http://flash-mp3-player.net/medias/player_mp3_multi.swf" width="200" height="100">
<param name="movie" value="http://flash-mp3-player.net/medias/player_mp3_multi.swf" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<param name="FlashVars" value="mp3=http%3A//flash-mp3-player.net/medias/another_world.mp3" />
</object>

de player wordt dan zoals in jouw link weer gegeven incl het voorbeeldliedje. Moet ik de player dan niet downloaden? Als ik op download op in jouw link druk en ik klik op de source link dan kom ik op een pagina waar ik verder geen download optie meer tegenkom.

Bij documentatie heb ik dan de code gevonden die ik hierboven heb weergegeven en dan krijg je daar een hele lijst parameters en keyboard shortcuts moet ik die ergens in de code plaatsen???? Het ziet er uit als belangrijke info maar niet zo zeer als iets dat ik in de code kan plaatsen.

de link is www.hetgeertje.nl/frank3

Terzijde: een andere flash-player is de jwPlayer.
Je kunt er hiervan ook een stel onder elkaar zetten, die hetzelfde javascript en dezelfde swf gebruiken; alleen moeten de settings 5 keer herhaald worden.
Opm.: dit is de jwPlayer versie 5, die uitsluitend met flash werkt. D.w.z. op een iPhone, een iPad en op Android-kastjes werkt het niet, want die kennen geen flash.
Wil je die ook bedienen, dan kan je versie 6 nemen: die heeft html5 aan boord en dan kan het wel (zie hier en hier).

hej csshunter dat is handig. Want van die gebruiksaanwijzing van je link snap ik nog steeds niks. Vind onder "script" vooral heeel veel tekst. Maar broncode copy paste kan ik wel. Zelfs mijn fade probleem opgelost super!

De pagina is wel 10 cm naar beneden gevallen. Eigenlijk horen de keyboardtoetsen tegen de bovenkant aan te zitten. Is dat nog op te lossen somehow?! En kan ik de kleuren van deze player aanpassen? En dan denk ik vooral aan het groen.

Stiekem heb ik nog wel interesse in die multi player van ginojo. Als iemand dat duidelijk uit weet te leggen ......................

Zo niet neem ik genoegen met hoe het nu is wat dat is een goed alternatief en ben ik blij.

Dus csshunter hoe dan ook bedankt!

"De pagina is wel 10 cm naar beneden gevallen."
Is dat niet lichtelijk overdreven? ;) (resp.: in welke browser gebeurt dat dan?)

=======
"Eigenlijk horen de keyboardtoetsen tegen de bovenkant aan te zitten. Is dat nog op te lossen somehow?!"
Jazeker, in het image achtergrond3.jpg zit bovenaan een vrije zwarte ruimte van 37px. Die moet er met een tekenprogramma even afgeknipt worden.
Of anders in de css toevoegen:
Code:
body {
    background-position: 0 -37px;
    }
=======
"Kan ik de kleuren van deze player aanpassen? En dan denk ik vooral aan het groen."
Kan ook! :)
Dat zit in de html-code in de settings van het script:
[JS]jwplayer('mediaspace1').setup({
'flashplayer': 'http://bliksekaters.nl/tests/jwplayer/player.swf',
'file': 'muziek/falling%20in%20love%20with%20you.mp3',
'backcolor': '000066',
'frontcolor': 'FF0000',
'lightcolor': '00FF00', // dit is het groen!
'screencolor': 'FFFF00',
'autostart': 'false',
'icons': 'false',
'repeat': 'false',
'controlbar': 'bottom',
'width': '260',
'height': '24'
});
[/JS]
De 'lightcolor' kan je evenals de andere kleuren aanpassen aan wat je wilt, met de kleurnotatie die voor html geldt (zie bv. hier de tintenschaal; in het rechthoekje bovenaan staan de cijfers en letters die je achter 'lightcolor' moet invullen).
Bv.:
[JS]'lightcolor': '008000', // donkergroen
'lightcolor': 'C0C000', // aardkleur-geel[/JS]
(En dan ook in de settings voor 'mediaspace2' enz.)
f3-volume.png

Hé, ik zie nu wel dat de telefoon-envelop en de contact-regels naar boven zijn gevallen! :p
Bij te stellen met bv.:
Code:
#envelop { top: 460px; }
#telnr { top: 490px; }
#mail { top: 550px; }

een vliegend envelopje. Is weer gefixt. Nu de rest van de pagina nog. Als t ff kan;-)

ah csshunter, ik zie nu pas je reactie hiervoor. Thnx! 10 cm was zeker lichtelijk overdreven. 10 mm bedoelde ik. kleinigheidje

En ik zou toch wel graag deze mediaspeler gebruiken --http://flash-mp3-player.net/players/multi/ want ik zie dat er nog 1 nummer mist en in de toekomst moeten er nog een paar nummers bijkomen. En de eigenaar van de site wil niet dat de site langer wordt.

Dus als iemand me kan helpen met uitleggen hoe ik dat moet invoegen........:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan