MediaWiki (ConfirmAccount Extension)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreyvEmpel

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een MediaWiki, alles werkt perfect alleen wil ik een extensie ingebouwd hebben wat mij niet lukt. Ik wil graag dat wanneer bezoekers zich registreren, dat ik dan een e-mail krijg en dat ik zijn account handmatig moet activeren. Ik heb al ingebouwd dat niets zichtbaar is wanneer je niet ingelogd bent.

Nu vond ik de volgende extensie: http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:ConfirmAccount die mij geschikt lijkt voor wat ik graag wil hebben alleen ik kom niet verder bij "php maintenance/update.php" dat bestand krijg ik onmogelijk geopend in mijn browser..

Zijn er hier mensen die al eens met MediaWiki en met (deze) extensie(s) gewerkt hebben en mij door de installatie van deze extensie heen kunnen loodsen?

Dat moet je ook niet openen in je browser maar uitvoeren vanaf de command-prompt.
Oftewel: Er moet onder je Wikimedia map een map maintenance zijn met een update.php bestand erin.
Dat update.php bestand moet je aanroepen als parameter bij jouw versie van php.exe

Het alternatief staat er onder, dus (jouw versie van) mysql.exe aanroepen met de inlogcodes van de database en dan het sql-script laten uitvoeren dat ConfirmAccount.sql heet.

Geeft mij dus het idee dat de database moet worden bijgewerkt voor die account-bevestigings plugin van je. Dat geeft mij ook het idee dat je (de inhoud van) ConfirmAccount.sql ook vanuit (bijv.) phpMyAdmin zou kunnen uitvoeren, mocht je phpMyAdmin geïnstalleerd hebben staan (of vanuit welk ander mysql beheerprogramma dan ook, ingelogd als een (mysql-)gerechtigde).

Tijs.

Hartstikke bedankt voor uw snelle antwoord. Ik begreep inderdaad niet goed hoe en waar ik deze stap moest uitvoeren. Ik zal dit via PhpMyAdmin proberen, echter kan ik dat pas vanavond doen omdat ik de inloggegevens voor PhpMyAdmin op dit moment niet bij de hand heb. Ik ga het vol goede moet proberen en ik zal even laten weten of het is gelukt. Bedankt!

Ik heb het zojuist even geprobeerd, maar helaas kom ik er toch niet uit. Ik heb geen idee wat ik in phpmyadmin nou precies moet doen.. En update.php aanroepen als parameter bij mijn versie van php.exe? Ik heb deze wikiserver gewoon via mijn website, in dit geval bij Webreus.nl lopen en geinstalleerd via een online portal vanwaaruit je MediaWiki kan installeren..

De inhoud van ConfirmAccount.sql plakken in het SQL invoerveld en laten uitvoeren binnen phpMyAdmin is een van de manieren... kijk eens naar deze video

Tijs.

Hmm... Dan is de vraag of je de originele methode (dus via een console-prompt php update.php starten in de map maintenance) kunt gebruiken bij woelmuis.
Misschien daar dan even een vraag over stellen bij woelmuis.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan