Medion 5975 Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycoon77

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Hallo Allemaal
Vraagje ik heb een medion 5975 camera en krijg hem met geen mogelijkheid geinstalleerd.Het probleem als ik het ding aan zit word hij zo ie zo bijna niet herkent dus krijg geen melding, in windows xp.Dan als ik hem wel een keer krijg dan wil ik hem installeren en dan krijg ik dit als optie (zie bijlage) Ik denk dat hier het probleem zit Heb alle topics van helpmij al gehad maar niets helpt helaas .Weet iemand wat ik moet doen. Heb nieuwe drivers al geprobeerd en opgestuurd gekregen van helpdesk.........PLEASE HELP

PS:Hij herkent wel de PC stand!!!!!

de bijlage mag niet groter dan 100kb zijn. wel geconvergeert tot .jpg?

HOI

Ja hij is te groot ben er mee bezig hoor .Maar ik weet niet goed hoe het werkt sorry!!!!

Re: HOI

Geplaatst door Tycoon77
Ja hij is te groot ben er mee bezig hoor .Maar ik weet niet goed hoe het werkt sorry!!!!

open in paint, opslaan als>> .jpeg kiezen.

Hier is hij hoor!!!!

Hallo Medehelpmijhelpers!!!!
Ik zal beschrijven wat hij aan geeft .Als ik de camera instaleer en ik moet het inf bestand toevoegen pakt hij niet de camera driver maar alleen een Digital Camera DISK DIVICE te zien als ik deze toe wil voegen dan zegt hij dat deze niet is opgegeven voor het functiestuurprogramma .Ik hoop dat jullie er iets van begrijpen Bij Voorbaat Dank
Groetjes Tycoon

Bijlagen

• disk.jpg
    disk.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 58
hey , dan klik je daar op bladeren en zoek je de driver op die je van medion opgestuurt heb gekregen ;)
oswaldo.r

Hoi Oswaldo

Hoi
Ja al gedaan en dan instaleerd hij hem en dan krijg ik dus de melding dat het functiestuurprogramma niet is opgegeven aan het apparaat.Heeeeeel vreemd dus.Als ik een camera wil toevoegen en dus de driver van de cd pak geeft hij aan dat hij niets vind.Ik snap er dus echt niets meer van ik ben al weken bezig helpdesk op en af maar niets!!!!!!

Tycoon77

PS De bijlage eronder zie je wat hij geeft als ik hem wil installeren.

Bijlagen

• disk.jpg
    disk.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 39
Soms zit het mee, soms zit 't tegen.................

wat dan weleens wil helpen is het volgende :

spoor alle verwijzingen van de reeds geinstalleerde software op en verwijder deze van je hdd. (Misschien is de uninstall wel te gebruiken van het progje?)

Daarna machine opnieuw starten en de software opnieuw (proberen) te installeren.

PAS OP !

Veel scanners en camera's verlangen dat je EERST de software installeert en pas daarna het apparaat fysiek aansluit, dus eerst de drivers erop en daarna pas de camera aansluiten (tenzij natuurlijk de handleiding anders zegt.........)

Misschien heb je deze stappen allemaal al geadviseerd gekregen ? Zo ja, probeer eens systeemherstel naar een datum voor je begon met de installatie. (Je weet dan zeker dat elk spoortje van software weg is)

Voer dan de hierboven geadviseerde stappen nog eens uit...........

..........en nu wil ik je niet ontmoedigen, maar ik heb een jaar of drie geleden een scanner (Lifetech of zo ???) bij de Aldi gekocht en kreeg het ding met geen mogelijkheid aan de praat terwijl een maatje van mij, die een heel ander systeem had, het ding binnen 10 minuten werkend had.

Scanner teruggebracht, geld teruggekregen, een HP gekocht en het was binnen 5 minuten geregeld............ :D

Hoi Pasja

Hallo
Bedankt in ieder geval al voor de reactie.Ik heb je advies geprobeerd en helaas noppes.En wat betreft de andere reactie het gekke van alles is dat ik hem al een keer aan de praat had hij deed het de 1e keer dan .Systeemherstel heeft geen nut doet hij niet.Toen ik hem voor de eerste keer had kreeg ik 1 schijf bij in deze computer maar dat was 1 keer daarna niets meer.Alles opnieuw geinstaleerd niets zelfs geformateerd nog niets .Ik denk zelf dat het aan die extra schijf ligt of zo omdat ik dus die melding van disk divice krijg, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet ,want normaal is die driver voor win 98 .Ik heb ook de nieuwste drivers van xp maar als ik die opvraag met de instal dan vind hij niets......Wie kan mij helpen!!????????

Groetjes Tycoon77

Waar vindt jij de drivers voor XP?? Ik zie bij medion alleen drivers voor de 5001 en 9090.
Beiden zijn zelf extracting files die zichzelf uitpakken naar een map, daarna zal je naar de betreffende map moeten gaan en dan gewoon setup.exe draaien, dat moet volgens medion goed gaan

5001
9090

de volgende situatie KAN natuurlijk ook niet :D

Jij hebt meerdere USB poortjes, net zoals de meeste mensen............. :D

net zoals bij de meeste mensen kun je in de bios de poortjes afzonderlijk aan/uitzetten :D

bij jouw 1e poging sloot je 'm aan op een usb-poort die op AAN stond :D

bij een volgende keer dat je de camera aansloot pakte je toevallig een poort die UIT stond :D

Natuurlijk is dat bij jou NIET zo........ of............... :D

Laatst bewerkt:
hallo

Hallo
Nee wat betreft de USB poortjes zijn allemaal aan , in bios allemaal aan gezet dus nee helaas was dat het probleem maar .Maar toch bedankt voor je reactie.En wat de drivers betreft die heb ik van de duitse afgehaald en in het engels van de helpdesk toegestuurd gekregen.Dus vandaar inderdaad ook setup maar als ik daar met de instal naar toe ga ziet hij niets.Ook bij system 32/system niet ja die disk divice.Weet iemand nog Raad
Groetjes Tycoon

Mijn cam wordt ook gewoon gezien als disk device, heb al geprobeerd of je hem via b.v. verkenner kan benaderen?

TYCOON SCHREEF
Hallo
Bedankt in ieder geval al voor de reactie.Ik heb je advies geprobeerd en helaas noppes.En wat betreft de andere reactie het gekke van alles is dat ik hem al een keer aan de praat had hij deed het de 1e keer dan

Maestro geeft ook al aan dat hij wordt aangegeven als een disk device , deze krijgt dan ook een stations letter toegewezen.

Deze disk device is alleen zichtbaar als de camera ingeschakeld met usb is aangesloten , zodra je deze loskoppelt is de disk ook verdwenen.

Kan het zijn dat je je hier mee vergist.

Hoi

Hallo
Nee daar vergist hij zijn eigen niet mee maar das dus het PROBLEEM diie krijg ik dus niet gek he.Of zou ik hem als HD moeten installeren ik weet het niet meer hoor .Het is zon vaag iets ik hoop op meer hulp .

Bij Voorbaat Dank Allemaal
groetjes Tycoon77

De camera wordt als disk device gezien onder alle OS behalve Xp , foutje van mij.

Bij Xp komt hij nl bij deze computer te staan onder OVERIGE hier komt een pictogram met My Digital Camera.

Xp heeft zelf ook een scanner en camera functie, ook al gebruik je de software niet van de camera dan is deze toch te benaderen.

Als je de usb aansluit in de pc en de camera en je zet vervolgens de camera aan , komt er in het display van de camera een usb teken te staan.
Vervolgens komt Xp met een wizard Scanner en Camera op je beeldscherm.
Hier heb je de optie om gelijk alles in mijn documenten te zetten.

Kijk eens of dit bij jou ook zo is.

Groet speedtouch

hoi

Hallo Speedtoch
Nee ik heb dus nog nooit een USB teken gehad ,wel een pc stand maar dat is alles.Als ik hem in camera en scanners instaleer vind hij dus helaas niets. Ik weet het ook niet meer ben benieuwd of meer mensen dit hebben.Ik hoop dat er nog meer opties zijn

Groetjes tycoon77

Zet de camera op de pc stand, en ga naar start->deze computer. De camera moet dan het laatste driveletter hebben gekregen op jouw pc.

Dit zou allemaal moeten werken ook zonder drivers of software.

Werkt het niet, probeer dan even het volgende:

1 Voeding van de camera aansluiten op het lichtnet.
2 Als je meer apparaten hebt aangesloten op de usb poort, deze verwijderen.
3 Laatst driver van usb downloaden en instaleren

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb een medion camera met een 98 driver. deze werkte ook niet. via deze comp de cd opennen en hem op de 2000 mod zetten. bij mij werkte het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan